boos op je paard..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

boos op je paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 18:50

hebben jullie dat ook weleens?
dat je je geduld verliest?
ik had dat vandaag weer eens, je weet wel ff zo uit je vel schiet.
hier heb ik dan achteraf wel spijt van.. vind het heel vervelend dat ik dan zo boos ben geworden? iemand die me kan helpen? of dit hereknt?

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:57

Tuurlijk. Soms krijgen ze wel eens een regen van scheldwoorden over zich geen. Vind het verder geen probleem, ga je niet met opgekropte woede rijden Lachen

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:00

Dat wou ik nou ook al een hele tijd plaatsen je bent dus niet de enigste...Ik heb er achteraf spijt van maar als ik er dan weer aan denk was het ook wel weer terecht oke misschien was ik iets te bóos dan

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:01

zeer zelden gelukkig
geduld is een schone zaak

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:10

dit komt denk ek wel bij veel mensen voor.
heb dit ook wel eens als ze weer eens niet wil lopen in het dressuur of als het op wedstrijd minder goed gaat Huilen dan heb ik ook zo wel eens van pfff khaat je had ik nu maar een ander paardje maar dan nadien als ik aan het afzadelen ben en ze kijkt me zo lief aan dan is het zo weer vergeten Lachen kan er echt niet zolang kwaad op zijn

sensation
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:47

heej ik heb dat ook wel eens gehad dat ik even uit mijn vel schoot en er savonds ongelofelijke spijt van had maar je moet gewoon rustig blijven want met boos worden los je het toch niet op... probeer gewoon rustig te blijven en anders het op iemand anders af te reageren haha... dikke kus...

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:00

Ik heb het een keer gehad tijdens mn proef, ik had er later wel veel spijt van dat ik zo boos werd.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:00

probeer als je echt kwaad wordt.. weg te lopen en even af te koelen... ( ga in de hooiberg tegen en baal hooi of stro schoppen)
Ik kan ook best af en toe uit me slof schieten.. soms ten onreche van me paard.. als je al een slechte dag heb..

tel tot 10 en haal diep adem..

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:17

Eigenlijk nooit, ik vind juist dat mijn paardje beter naar mij luistert dan mijn drie honden en twee kinderen Tong uitsteken

Ben juist blij om haar weer te zien aan het einde van de dag, eindelijk iemand die naar mij luistert... Nagelbijten / Gniffelen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:21

Als ik les, en ik rij op een pony en het wil niet lukken, of ze doet iritant, dan begin ik ook van alels en nog wat tegen der te zeggen Schijnheilig

Ook tegen arzu en mickkan ik soms tekeer gaan Schijnheilig

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:29

heb ik ook, nu gelukkig niet meer zo erg als vroeger, maar toen kon ik echt zo boos worden, dat ik m'n paard door de bak sloeg. gewoon onmacht omdat dingen steeds niet lukten. Nu ben ik dat goed de baas, kan nog steeds af en toe boos worden als m'n paard ettert, maar nu tel ik tot 10, of ga iets anders met haar doen. Want zoals ik dat vroeger kon doen..bbrr snap niet dat m'n paard mij aardig is blijven vinden. Had het geluk goede instructie te hebben, en goede bokkers die goede tips tegen woedeuitbarstingen wisten. (stond 1X voor schut in het bos toen ik tegen een boom schopte en er wandelaars langs kwanen!(

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:10

Soms, maar dan heeft ze het er ook naar gemaakt.
En weet ze meteen dat ze dat niet moet doen.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:13

nee, dat heb ik echt nooit. Vind dat ook erg oneerlijk naar het paard toe Lachen.

Ik ga er altijd vanuit dat, wanneer mijn paarden iets verkeerd doen, ik het waarschijnlijk niet op de juiste manier gevraagd heb. Ik moet dan dus boos op mezelf zijn Lachen.

Als ik echt mijn geduld zou verliezen, zou ik denk ik 's nachts niet kunnen slapen van schuldgevoel Nagelbijten / Gniffelen Scheve mond

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:14

Ethelate schreef:
Soms, maar dan heeft ze het er ook naar gemaakt.
En weet ze meteen dat ze dat niet moet doen.

ok als ze iets fout doen dan straf ik ze ook wel degelijk af.. maar je weet van je zelf maar al te goed als je zelf onredelijk ben tegen je paard!!

En dat ben ik soms ook wel ..zeker met rijden als het niet gaat zo als IK wil.. meestal ligt het aan de ruiter( je kan ontkennen maar het is echt zo)

en tja dan kan ik soms nog wel eens uit de pan vliegen.

maar eerlijk is eerlijk.. soms gaan mensen te ver.. ik zie h et bij mij op stal maar al te vaak helaas..

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:14

soms heb ik ook wel is dat ik alles bij elkar wil schelden, maar probeer me in te houden
alleen het is wel is met rijden,dan het eerste kwartiertje doet hij alles wat je vraagt en dan daarna heeft meneer geen zin meer en gaat alleen maar zwalken en slecht reageren en als ik dan een mep op zn reet geeeft, kan hij het ineens weer wel, maar als ik dit dus vaakm oet doen omdat hij geen zin heb, stop ik gewoon met rijden, want dan grrrrr.... dan weeti k dat ik steeds bozer wordt en het toch steeds slechter gaat.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:16

mmm eigenlijk weinig.. Met Coentjuh ofzo heb ik dat nooit... maar dat is een heel geduldig paard haha... echt! nooit hoef schrapen ofzo! Maar naast hem op stal staat een paard, nou pff als je de stal nog niet eens in gelopen bent, begint ie al tegen de staldeur aan te rammen! grrr!!!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:07

Als ik een half uur lang 5 keer per minuut aan Par moet vragen of ze even stil wilt staan wil ik nog weleens uit mijn slof schieten.
Daar komen dan ook weleens wat scheld woorden bij kijken, duw haar geirriteert terug naar de plek waar ze behoort te staan en dan snapt ze hem opeens wel

Heb er ook weleens stampvoetend naast gestaan maar dat vond ze alleen maar grappig Haha!

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:10

gisteravond nog, heb flink lopen schelden en doen, maar daarna goed gemaakt met een appeltje en ik kreeg iets terug.......en flinke knauw in mijn schouder....dankje Kolonel, lief. Boos! (ok ik had het verdiend!)

Je bent dus niet de enige! Schijnheilig

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:36

ik heb het wel eens dat ik helemaal denk dit gaat niet goed dan loop is even een rondje over het terijn en ga ik verder.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:37

ik heb dat bijna nooit maar moet zegge dan ik de laatste tijd wel sneller mijn geduld verlies omdat ik nu weer "opnieuw" moet beginnen doordat hij 4 maanden stil heeft gestaan, en ik me dus welleens erger omdat hij het daarvoor wel goed deed en nou minder..maarja dan denk ikaltijd maar dat ik dat ook nog niet kan verwachten van hem en ga ik altijd maar even iets anders doen (wat wel goed gaat Tong uitsteken). maar ik ken ook mensen die blijven kwaad op zn beest..gooien hem al op stal (zonder uitstappe of iets) en lopen vervolgens nog een half uur rond te stieren en te schelden. :S dat vind ik weer erg extreem.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:41

mijn zusje daarin tegen kan echt goed uit der vel springen (laaste tijd gaat het gelukkig wel beter) paard pikt het niet meer als ze zo doet..die denk RACEN!! alleen soms hebben de juryleden het welleens te voorduren Tong uitsteken voorop iemand gaan commentaren met springen als het al niet lukt Haha!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:41

Ik herken het wel hoor, ik heb het wel eens gehad dat ik echt zooo boos op mijn merries werd! En als ik boos ben moet je oppassen... Bloos
Achteraf er wel spijt van, en probeerde altijd eerst wat anders te doen, voordat ik echt uit mijn vel sprong...

Zo bijvoorbeeld met het achterlijke gedoe met achterhoefjes geven, ik werd zoooooo boos!!! Heb ik haar maar laten staan, benik eerst een ander paard gaan borstelen en mevrouw in haar sop gaar laten koken daar alleen op de poetsplaats Schijnheilig Als ik zelf dan weer wat rustiger ben, probeer ik het nog eens, bij het begin af en aan en proberen tot 10 te tellen...

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:13

Bonny4life schreef:
hebben jullie dat ook weleens?
dat je je geduld verliest?
ik had dat vandaag weer eens, je weet wel ff zo uit je vel schiet.
hier heb ik dan achteraf wel spijt van.. vind het heel vervelend dat ik dan zo boos ben geworden? iemand die me kan helpen? of dit hereknt?



OOjjaaa ,je bent zeker niet alleen!
maar ik kan niet lang boos op princess zijn Bloos
ze is veel te lief Lovers

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:14

ik word wel eens boos, als ze bv. op mn teen gaan staan en er niet meer afwillen, me bijten etc. dan kan ik ze wel is een knal verkopen en een keer 'rotknol' tegen ze zeggen, maar echt uit mn slof schieten zonder goede reden doe ik niet. soms wil boef iets niet begrijpen/doen met vd en voel ik dat ik boos word, dan doe ik gewoon nog iets wat hij wel wil doen en zet hem terug op stal.
ik vind het wél heel gemeen als je boos word omdat je proef niet ging, dat zou ik echt nooit doen.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:23

Ik heb het op stal nooit, maar bij het rijden wel eens, de laatste tijd gaat het veel beter, en schiet eigenlijk nooit meer uit mn slof. Als ik nu merk dat ik pissig word, dan stap ik hem uit en zet hem weer in het land oid. Bij het rijden zal de fout hem wel (voor het grootste deel) bij mij liggen, maar Hof heeft soms van die dagen dat ie écht niet mee wil werken, ok.. Die moeten er ook bij zijn, maar op zo'n moment kan ik hem soms wel!

Ik heb in de proef wel een keer geroepen 'poedersuiker, hou nou es op'... Bloos Toen ging de hele tijd maar blijven galopperen, kon hem op de volte zetten wou ik wou, ophoudingen maken etc, maar hij bleef in zo'n rustig handgalopje doorgaan, grr!
Maar toen ging de tweede proef gelukkig veel beter! En die winstpunt maakte onze dag weer helemaal goed Haha! Haha.