Verstandskies scheef.... :-(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Verstandskies scheef.... :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 19:08

Meuh eentje komt scheeft door:

Afbeelding

Hij is al wel door, dus hoger dan hier op het plaatje. Ik ben bang dat ie getrokken moet worden (als ie recht zat kon de TA de pot op, maar ja...)

Iemand ervaring met het trekken van zo'n scheve kies?


Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:10

Nou, die van mij staan ook allemaal scheef en over 3 weken worden de eerste 2 getrokken....dus de ervaring komt eraan Scheve mond

You can either agree with me or be wrong.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:10

Ja. Auw Scheve mond

Ach nee, het viel wel mee. Maar hij wordt dan niet getrokken, maar gesneden (bij mij iig) en dat kan je desnoods onder volledige narcose doen, dacht ik.
Toch maar even naar de tandarts ermee.

זכור

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:36

Dat is bij mij ook zo.. Moet eind oktbober naar de tandarts voor controle.. ben benieuwt wat die er over gaat zeggen.... Scheve mond

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:39

Bij mij zijn ze er allevier uitgesneden (lees: Gehakt, geboord en gebeiteld... Scheve mond ) en dat mocht niet onder algehele narcose....

Sterkte, als ze er eenmaal uit zijn ben je er voor altijd vanaf Lachen

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:40

Bij mij zijn alle verstandskiezen scheef doorgekomen.
1 ervan is inmiddels getrokken en ik heb hier helemaal geen last van gehad. Was er al uit voor ik er erg in had. De andere drie zitten er nog en trekken langzaam wat rechter.

Snijden hoeft geloof ik alleen als de kies bijna niet is doorgekomen. Als de kies wel door is kunnen ze meestal gewoon trekken.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 20:21

Hoe pakken ze m dan vast? Als ie scheef zit?
Algehele narcose........ nee dan nog liever 'bij', dan neem ik wel valium oid in. Knipoog

Aan de ervaringsdeskundigen: Hoe lang waren ze bezig? En hoe eng zijn verdovingsspuiten (die vind ik nog enger dan het trekken zelf!)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 20:22

chickey schreef:
Dat is bij mij ook zo.. Moet eind oktbober naar de tandarts voor controle.. ben benieuwt wat die er over gaat zeggen.... Scheve mond

Ik ook 25 oktober en ik heb nu een andere tandarts, de vorige zei vorig jaar al 'oh ze moeten eruit', maar hij zei wel dat hij ze zelf kon trekken ook die scheve. De andere drie zitten recht.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-09-04 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:36

Verdovingsspuiten zijn echt een eitje als je een tandarts hebt die goed spuit (en gelukkig ben ik gezegend met zoeen!).

Ik heb nog nooit wat van die spuiten gevoeld. Voor het trekken van de verstandskies verdoofde hij trouwens met slechts 1 spuit.
Helemaal achterin ineens de hele kant verdoofd.
Echt ideaal.

Het trekken ging als volgt: hij duwde eerst wat aan de kies (waardoor deze blijkbaar al bijna helemaal los ging zitten) en toen pakte hij de tang en ik zette me al helemaal schrap tegen dat vervelende gewrik in je mond, maar twee seconden later haalde hij de tang met kies al tevoorschijn.
Ik heb nog nooit zo'n fijne ervaring met het trekken van een kies gehad moet ik zeggen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 20:39

Maar de NAAAAAALD, die zijn zoooooooooooo eng!!!!!!!!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:45

Die zie je niet, en je voelt alleen de eerste, bij de rest ben je al verdoofd Lachen

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:46

Bij mij lag er eentje helemaal horizontaal met z'n wortels naar achteren, ik heb de foto's nog waarop dat te zien is.

Die is bij de kaakchirurg weggesneden, ze hebben 'm er in vier stukjes uit moeten halen. Ik kreeg 'm mee in een plastic zakje. Haha!

Gelukkig heb ik van die hele operatie niets meegekregen. Maar ik ga niet weer het hele verhaal vertellen, zoek maar op mijn naam en 'verstandskiezen'. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Karin op 25-09-04 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:46

die van mij zitten nog schever en ze zitten er al zeker 20 jaar en als het aan mij ligt nog wel 20 jaar....... het ziet er niet uit, maar wie ziet dat nou???

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:02

Ik heb er 2 laten trekken en het viel echt wel mee. De spuit is eng maar doet niet echt zeer. Heel raar gevoel is het. Wel grappig. Als de verdoving eruit gaat is ook grappig, mijn tong werd half doof *LOL*

21-5-2010 Luc geboren!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:05

smurf schreef:
het ziet er niet uit, maar wie ziet dat nou???


Zolang je er geen last van krijgt, kunnen ze natuurlijk blijven zitten. Maar bij mij moest-ie eruit omdat-ie de rest van mijn kiezen in de weg zat en tegen ontsteken aan zat. Tja, dan is de keus snel gemaakt. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:12

er is plek zat bij mij, er zijn al de nodige kiezen getrokken..... ik ben van de generatie van de slechte gebitten!

Overigens ga ik liever naar de kaakchirurg dan naar de tandarts, want de kaakchirurg heeft veel betere spullen om te verdoven

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 07:39

bij mij zijn de bovenste 2 goed, maar de onderste 2 groeien ook scheef..... ze zijn al wel voor een groot gedeelte door. Pas als ik last krijg van mijn onderkaak gaan ze eruit, maar dan wel in het ziekenhuis

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 08:36

Justy schreef:
Bij mij zijn ze er allevier uitgesneden (lees: Gehakt, geboord en gebeiteld... Scheve mond ) en dat mocht niet onder algehele narcose....

Sterkte, als ze er eenmaal uit zijn ben je er voor altijd vanaf Lachen


blegh bij mij ook. Loop je daar een week hamster te wezen voor 2 kiezen, en als dat goed is moet je de andere kant Boos!

[o]

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 09:07

Het trekken zelf vind ik minder eng, maar ik lig NU al nachten wakker van de naald voor de verdoving Boos!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:15

Nou die verdovingsnaald is echt niks hoor!
Gewoon niet kijken en het is al gebeurd.
Het trekken zelf vond ik veel enger. Ik herinner me dat nog van vroeger dat ik een kies moest trekken en dan dat gewrik in je kaak. Brrr nee dat was veel beroerder dan die naald.
Als je niet kijkt voel je waarschijnlijk niet eens waar die erin gaat. Tenminste bij een goede tandarts.

Ik ben echt een schijterd bij de tandarts maar verdoven is echt een fluitje van een cent hoor!

Ik vraag ook bij alles verdoving tegenwoordig hoor!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:20

bij de kaakchirurg zie je die naald niet eens aankomen, want jeligt dan onder een groen laken.

Mijn tandarts kan prima prikken, maar de zooi die ie inspuit vind ik vervelend, ik word er altijd ziek van, de kaakchirurg heeft andere vloeistoffen waar ik geen last van heb.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:50

Het zal mij een worst zijn hoe ze die dingen eruit gehaald hebben. Ik was nl. onder narcose. De periode daarna was wel vervelend. Omdat ze er zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant eruit hadden gehaald durfde ik niks te eten, omdat ik bang was dat er eten in de gaten zou komen. Ik ben toen heel erg ziek geworden van het niet eten in combinatie met een verkoudheid. De week erna was dus niet zo geweldig.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:13

Ik lag bij de kaakchirurg pas onder een groen laken toen er daadwerkelijk gesneden ging worden, de spuiten kreeg ik in een stoel (met kwijlbakje Haha! )

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:17

Bij mij waren ze niet scheef, maar ze moesten er toch uit ivm weinig ruimte. Zoek maar eens op 'verstandskiezen', er zijn de laatste maanden erg veel topics over geweest.
Op het moment zit ik weer met wat nieuws: Op de plek waar mijn verstandskies zat, onder, komt nu aan de binnenkant van mijn tandvlees (aan de kant van mijn tong) een scherp puntje door. Lijkt wel een nieuwe kies of bot. Ik zat aardig in de buurt, heb gister de tandarts er even naar laten kijken en het is een splinter kaakbot die naar buiten steekt. Moet ik dus nog weg laten halen Scheve mond.

:D

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:23

Dat heb ik ook gehad Marianne. In de meeste gevallen gaat zo'n botsplinter er vanzelf uit. Bij mij is dat na 4 weken gelukkig ook gebeurd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Anomien, Binau, bora, charootje, Corien_, Eleionomae, Heresy, Jorex, Kinke, Kirrietje, Lalidan, Liselot, lizy29, luxx, Maaike_Indy, Marloes_92, Mars, maxi90, RenskeFrea, RianneH, robinxfellow, ryukapple, Sab1685, Sabine, Sky_As, Stybba, tengeltje11, Travel_me, UhNee, winnetou4502, xSabineW en 68 bezoekers