extra controle met vliegtuigen op vuurtjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

extra controle met vliegtuigen op vuurtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 01:42

Vandaag hoorde ik dat er in Overijssel extra gecontroleerd gaat worden op vuurtjes op het platteland. MET CESSNA"S of zo. (Of hoe die dingen ook heten; vliegtuigjes dus) Het gaat dan meestal over verbranden van snoeihout, waarbij niet aan de gemeente een bepaald bedrag vooraf is overgemaakt Knipoog (vergunning.. leges)

Nu meen ik mij te herinneren dat er onlangs iets aan de orde was met traumahelikopters .. en dat het per "slachtoffer" eigenlijk niet genoeg opleverde .. te duur was. Vliegverboden en noem maar op.

Je zou bijna denken dat dat herverdelen van geld binnen bepaalde departementen nog niet zo'n slecht idee is van die Fortuyn.


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:10

Mwoh, er is nogal een verschil tussen een cessna (zo'n vliegtuigje dat de buurman ook zou kunnen kopen) en een traumahelicopter (die ook nog een paar dure mensen aan boord heeft) Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:11

Hier komen die vliegtuigjes ook zeer regelmatig over. Ze controleren ook of de mest wel goed uitgereden wordt en niet op tijden dat het niet mag. In Nederland wordt bijzonder goed gecontroleerd op dingen waarvan je je af en toe afvraagt of het zo'n strenge controle rechtvaardigt. Snoeihout verbranden mag niet maar tijdens St. Maarten hier in het dorp gaat er toch een berg troep in de fik, het halve dorp gooit zijn snoeihout daarbij, dan mag het namelijk wel opgestookt worden Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie