het moet er even uit ,...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

het moet er even uit ,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 18:15

helleuw,

wij hebben echt een schat van een ponytje staan op de manege. Esprit is haar naam en is echt een superpony ! Ze loopt helemaal niet meer mooi wegens artrose in de benen, maar kom, ze is er altijd al geweest en normaal ging ze altijd op onze manege blijven. Nu hebben ze vrijdag Esprit's verzorgstertje (shauni) der hart gebroken. Het is nog zo'n schat van een kind! Nog maar tien jaar jong. Blijkt dat ze de pony naar de slacht hebben gedaan Huilen Wij waren echt supergehecht aan het ponytje en dan heb ik een klein meisje haar hartje zien breken en werd het me gewoon teveel ! Ik heb al heel veel paarden zien komen en gaan op de manege, maar dit is werkelijk het eerste paardje waar ik enorme moeite mee heb om afscheid van te nemen. Shauni heeft nu een nieuw verzorgpaardje , Valerie, maar het is toch ons Esprit niet ! Het is nogal een vinnige merrie en Shauni is er nog een beetje bang van dus ja, het zit dat kind echt niet mee! Shauni, moest je dit lezen: we zien Esprit allemaal doodgraag!!! We vinden het zo erg voor je, het doet bij iedereen pijn! Als je er even door zit, kom dan maar naar ons, wij blijven er zijn voor je! Ach gut Espritje forever in our harts !!!

We'll miss ya girl Huilen

groetjes saskia en chipie

esprit en shauni met de dressuurwedstrijd van de manege, juist B-proef gelopen.
Afbeelding

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:25

Hoe erg was de artrose? Besef wel dat hier maar weinig aan gedaan kan worden; het wordt steeds erger en is erg pijnlijk voor een paard. Het paard van een kennis veranderde van een prachtig Z dressuur lopend paard in een zielig hoopje paard door artrose, terwijl ze er alles aan deed om hem te redden. Hoe hard het ook klinkt; ik vindt het geen verkeerde keuze. Het beestje zou bij iedere beweging pijn gevoelt hebben, dat gun je geen enkel paard.
Veel sterkte met het verlies. Ach gut

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 19:09

de artrose sleepte al een dik jaar aan. De manegebaas heeft vanalles gedaan om het voor haar zo pijnloos te maken , maar het heeft gewoon niet mogen zijn! Ik vind het eigelijk erg dat het de slacht is geworden, maar veel kunnen we er niet aan doen jammer genoeg Huilen Verdrietig We hadden het al zien aankomen, maar we hadden niet verwacht dat het moment er zo snel ging zijn !

chipieke

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:29

Wat je zelf al zegt, de pony heeft niets meer te lijden gelukkig. En het blijft een manege pony. en niet banketstaaf bedoelt maar een manege baas kan moeilijk elk paardje of pony wat weg moet begraven oid. De slacht blijft het makkelijkst en het goedkoopst. Zou ook veel liever hebben dat het anders zou zijn want manege paarden en ponies verdienen het niet om zo te eindigen, ookal is het overlijden het beste voor het beestje zodat die geen pijn meer heeft.


Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:30

Maar snap wel dat je het ff kwijt moet Lachen sterkte iig en idd een lieve pony om te zien.

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:05

Harde les voor zo'n jong meisje. Ik heb met haar te doen. Atrose is en blijft lastig het ene moment staat het tijdelijk stil daarna kan het hard gaan. Je zult maar voor de keuze komen te staan.

onderschriftloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_Nie, ikkuhh90, Mark0919, OmgiliBot, pretty, tienus63, Vagabondo en 35 bezoekers