Waarom wel/geen wintec?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Waarom wel/geen wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 17:07

Mijn kieffer veelzijdigheidszadel ligt niet goed meer op de rug van mijn pony en tweemalig bezoek aan de zadelmaker heeft daar geen verandering in gebracht. Nu ben ik al een tijdje aan het denken over het kopen van een dressuurzadel. Op de divozasite zag ik onder meer een aantal wintecs staan. De voordelen die mij zijn verteld zijn: Geen onderhoud, niet zwaar, verstelbare boom, niet duur. Ik vraag me echter ook af wat de nadelen zijn. Is het fijn om te rijden> Blijft het wel mooi? Kan het ooit 'opgevuld' oid worden? Ik hoop dat jullie antwoorden voor mij hebben Lachen

PS Ik heb de zoekfunctie gebruikt


Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:13

nou ik als ik jouw was zou ik zeker geen wintec kopen

Ik ben enorm gestoord.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:14

Het is ieder zijn persoonlijke mening, maar ik vind een Winteczadel heerlijk rijden. Het nadeel is dat ze wel wat sneller slijten. Ik weet alleen niet of opvullen kan, wel zijn er tegenwoordig met luchtkussen die je kunt veranderen, maar daar krijg ik het idee bij dat ze kunnen ploffen Haha! . Ook moet je goed kijken of de juiste boom erin zit, want mijn pony kreeg drukplekken van de boom, hij leek goed te passen, haren mooi plat, maar de boom drukte wel. Ik heb zelf een zadel van 15 jaar oud en een nieuwe, die van 15 jaar zit als een huis met een diepe zit *LOL* en past op ieder paard, de nieuwe heeft een minder diepe zit, past niet overal op tenzij ik de boom verander, maar zit verder wel goed. Succes OK dan!

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:15

de gladde wintecs blijven wel mooi maar die met dat soort suede, kraag je snel schuurplekken enzo.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:16

HET probleem met wintec: ze zitten als karton, brr geen wintec onder mijn kont!

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:16

Ze slijten sneller, dat is waar.
Maar toch heb ik bij m'n eerste pony een jaar of 5 heerlijk gereden op een wintec springzadeltje. Ik heb geen ervaring met de dressuurzadels van wintec.
De pasvorm is echt netjes, bij onze vorige pony paste echt geen enkel zadel goed, alleen die wintec lag erg netjs.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:27

beautylover schreef:
nou ik als ik jouw was zou ik zeker geen wintec kopen


Waarom niet?
Ik zweer bij wintec Haha! Ik rij al 8 jaar met wintec, de eerste was een wintec 500 ( geloof ik) dressuur, ik heb hier 7 jaar meegedaan en hij is nog heel, ik gebruik hem nu nog voor buitenritjes ed.
Sinds een half jaar heb ik de wintec isabelle werth met cair systeem, echt een super zadel zit lekkerder dan menig dressuur zadel.

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:28

irish_lady schreef:
HET probleem met wintec: ze zitten als karton, brr geen wintec onder mijn kont!


De mijne niet Haha! veel mensen zeggen dat, totdat ze een keer op mijn zadel hebben gezeten.

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:20

Ik vind het een heel fijn zadel, (wintec 2000 vzh) bij mij was het grote voordeel het lichte gewicht, het gemak in onderhouden, en tot slot dat je de boombreedte kan veranderen. Ik vind mijn zadel erg lekker zitten, dwingt je niet tot een houding zoals vaak bij lederen zadels het geval is. En je zit er gewoon vrij op, en het houdt niet zo je warmte vast als een lederen zadel.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:30

Ik heb een wintec pro, dressuur.
Niet slecht, heeft best een goede zit en past op veel paarden (is nog zonder verwisselbare boom)
Ik kon er toevallig goedkoop aankomen, en wilde een dressuurzadeltje voor erbij. Ik heb 100x liever een leren KN oid, maar dát paste niet in het budget. Op zich voldoet dit zadel prima aan de eisen.
ik zou er niet elke dag mee willen rijden, en kunststof vind ik niet ideaal.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:32

ik vind de wintec erg fijn, vooral degene die luchtgevuld zijn Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:36

Ik heb zelf ook een Wintec, met cair systeem.
Ik vind het ideale zadels en ze zitten echt niet hard.
Als je gewoon met je zadel omgaat, gaat hij ook lang mee.
Ik heb ook nog een Thorowgood zadel (ook kunststof) en die bevalt mij ook prima.
Voor mij echt geen leren zadel meer!

Nieuw profiel! Eindelijk

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:37

Ik heb nu ook al een tijdje een wintec en vind ze heerlijk, zitten lekker zijn niet zo zwaar, makkelijk schoon te houden perfect.
Als ik jou was zal ik er zeker een kopen

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

annepan
Berichten: 303
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:41

hooi, een goede vriendin van me( cootjuh op bokt) heeft ook een wintec, een wintec 500 vs( is wel een veelzijdigheids zadel) en die bevalt haar heel erg goed. Hij is erg licht, geeft weinig onderhoud, nooit meer invetten, alleen met n vochtige doek afnemen, hij past op heel veel paardenruggen, en zit echt superlekker.... ik zou je zeker een wintec aanraden

Punkrocker # 7
Gek # 17

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:50

Marijke82 schreef:
Waarom niet?
Ik zweer bij wintec Haha! Ik rij al 8 jaar met wintec, de eerste was een wintec 500 ( geloof ik) dressuur, ik heb hier 7 jaar meegedaan en hij is nog heel, ik gebruik hem nu nog voor buitenritjes ed.
Sinds een half jaar heb ik de wintec isabelle werth met cair systeem, echt een super zadel zit lekkerder dan menig dressuur zadel.


Wat wilt dat zeggen een cair systeem, wat is dat? Enne een wintec Isabell dat lijkt me ook een erg fijn zadel, lekkere diepe zit met zo'n soort equisuite over heen lijkt me fijn. Maar zitten hier een gewoone singel aan die je ook bij lederen zadels gebruikt? of speciale voor wintec??
Ik heb nl. een paardje (tinker) gezien en mocht mijn zadel hier niet om passen (heb een kieffer) dan lijkt me dat zadel wel ideaal.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:54

een cair systeem zit ook in de wintec isabell.
hij is luchtgevuld Knipoog en past zich aan aan het paard/ pony en de ruiter.

leren zadels vormen zich eenmalig stel dat jij jarenlang op een leren hebt gereden en er rijd in een keer iemand anders op, zit dat voor diegene waarscheinlijk niet echt lekker omdat het zadel gevormd is naar jou.

luchtgevuld verdeelt zich trouwens ook over het paard, dus als jij zo gaat zitten dat het normaal vervelend is voor je paard, bij een cairsysteem heb je daar geen last van.

(zoiets was het in ieder geval, maar verbeter me asjeblieft als ik het fout heb)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:00

Ik heb ook een wintec een dressuur zadel heb er net de laatste boom(wit) in gezet en deze is ook nog opgerekt!!!
Als mijn paard nog verder gespierd raakt en groeit moet ik heel erg spijtig afscheid van mijn kunstof zadel nemen Huilen Dan moet ik op zoek naar een Leren juch!!! Ik vind dus de kunstof ideaal en ben dus qua derriere echt verpest want ze zitten lekker zacht en daar en tegen vind ik leren zadels dus hard, maar ieder zijn eigen mening!!!
En ik heb de kunstof zonder dat suede erop dus slijten??? Dat doet ie van mij niet hoor na 2 jaar nog helemaal nieuw!!!

Gr.Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:07

He Danie dan moet je ff kijken bij thorowgood ie heeft ook extra extra breed!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:08

Kido schreef:
He Danie dan moet je ff kijken bij thorowgood ie heeft ook extra extra breed!



is dat zo bij thorowgood zadels dat je die niet kunt laten opvullen, ik wilde een griffin maar werd verteld dat die niet meer opgevuld kon worden Verward lijkt me eigenlijk sterk, het lijkt me wel een heel fijn zadel Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:15

Marijke82 schreef:
Sinds een half jaar heb ik de wintec isabelle werth met cair systeem, echt een super zadel zit lekkerder dan menig dressuur zadel.


Ik heb de mijne sinds een jaar Haha!

Ziet er super uit ( ben er gewoon zuinig op ) en zit echt heerlijk

Ik zweer erbij, voor mij een perfect zadel En ook op te vullen met lucht indien nodig Knipoog

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:16

Kido schreef:
He Danie dan moet je ff kijken bij thorowgood ie heeft ook extra extra breed!


O ja zal ze in de gaten houden dan!!! Maar idd dan wel ik ook wel weten kunnen deze wel opgevuld worden???

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:39

Marijke82 schreef:
Sinds een half jaar heb ik de wintec isabelle werth met cair systeem, echt een super zadel zit lekkerder dan menig dressuur zadel.


Ik heb hem nu ook een half jaartje, ik ben er zo blij mee!

Ze;fs mijn instructrise die nogal kritisch is, schrok ervan zo fijn als die zat. Had ze niet verwacht Cool

Ik heb ook de 500 gehad, maar die zat wel minder fijn. Maar ook daar heb ik veel plezier van gehad. Ik had die verkocht omdat ik een goed leren zadel kon overnemen, maar daar had ik al snel spijt van. Dus vrij snel weer een Wintec gekocht.
De isabelle is een hele verbetering qua zit... echt een fijn zadel.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:14

heb een wintec 500 en is echt super!! ik zit helemaal stil en voor mn paardje zit het ook fijn Lachen

:+:

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:23

Ik heb een wintec pro dressuur. Tot nu toe bevalt hij me perfect! Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog niet echt veel mee gereden heb. (Ben op mijn gemak bezig mijn paardje in te rijden)
Ik vind dit wintecje veel beter zitten dan menig leren zadel waar ik op gereden heb.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:28

beautylover schreef:
nou ik als ik jouw was zou ik zeker geen wintec kopen


Als je zo'n antwoord geeft, dan is het handig als je er ook even bij vertelt waarom niet.

Ik heb vrijwel alleen goede verhalen gehoord over Wintec. Het schijnt dat bij vroegere modellen de singelstoten en beugelriemen vrij snel doorsleten (heb daar ook een paar voorbeelden van gezien) maar er is mij verteld dat dat tegenwoordig een stuk verbeterd is. Zelf heb ik een Hulsebos dressuurzadel en daar ben ik erg tevreden mee, maar misschien koop ik er ooit een Wintec springzadeltje bij voor die paar keer dat ik spring. Ik ken mensen die klasse 2 endurance rijden met een Wintec en daar ook erg tevreden over zijn.

Maar idd, zoals iemand hierboven al zei: een zadel is iets persoonlijks. De een vindt een bepaald merk heerlijk en wil niets anders meer, een ander moet van datzelfde merk niets hebben.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nikkietjuh, Niwla, StonedRomy en 58 bezoekers