Man overschat bijdrage aan huishouden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Man overschat bijdrage aan huishouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 14:18

Citaat:
Den Haag - Nederlandse mannen lijden aan zelfoverschatting. Ze denken dat hun bijdrage aan het huishouden groter is dan uit de praktijk blijkt. De mannen die meewerken in huis, laten bovendien de vervelende klussen, zoals het schoonmaken van het toilet, voor hun vrouw liggen.

Dat blijkt uit metingen rondom de overheidscampagne 'Wie doet nu wat?', die vandaag wordt afgesloten. Die was bedoeld om Nederlandse stellen aan te zetten tot een evenwichtiger verdeling van taken.

De campagne heeft anderhalf jaar gelopen, maar tot weinig verschuivingen geleid. Als mannen al meer doen, dan scoren ze hoog op relatief kleine of leuke huishoudelijke taken, zoals het buiten zetten van het vuilnis en het naar bed brengen van de kinderen. Vrouwen zijn nu eenmaal beter in de rotklussen, redeneren ze.

Bron: Dagblad de Limburger, zaterdag 25 september 2004


Dit schijnt voorpagina-nieuws te zijn... Verward Denk dat menig vrouw dit al haar hele leven weet Vork Mannen die lijden aan zelfoverschatting... Oei oei Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:22

Geldt dat alleen voor het huishouden?? Haha! Ik dacht dat mannen over het algemeen aan zelfoverschatting leden.... Nagelbijten / Gniffelen

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:31

Justy schreef:
Geldt dat alleen voor het huishouden?? Haha! Ik dacht dat mannen over het algemeen aan zelfoverschatting leden.... Nagelbijten / Gniffelen


helemaal mee eens!! kom daarstraks de drankenboer hiero langs ziet ie me takken zagen! zegt ie meid, daar heb je toch een vent voor, loopt ie een stukje verder ziet ie mijn vent aan de pc zitten *LOL* ahhaha, hij kon het niet laten en zei toch ff van, het zijn toch de meeste vrouwen die alles moeten doen he Bloos

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:45

Citaat:
De mannen die meewerken in huis, laten bovendien de vervelende klussen, zoals het schoonmaken van het toilet, voor hun vrouw liggen.


Hmm... ik kwam vanmiddag thuis van stal en toen was mijn vriendje uit eigen beweging de plee aan het schrobben. Verder heeft hij net ook geheel vrijwillig de douche schoongemaakt. Cool

Woon ik nu samen met de spreekwoordelijke uitzondering op de regel? Tong uitsteken

Overigens ben ik degene die 9 van de 10 keer het vuil buiten zet. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 14:46

Ik vind dat je ietwat teveel benadrukt dat ie 't vrijwillig deed Karin... >;)

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:01

Betekent vrijwillig dat je er niet met de deegroller achteraan hoefde te rennen.. Had hij iets fout gedaan dat hij moest goedmaken ofzo??

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:05

Mijn vriend poetst alleen het schermpje van zijn Nokia.. Haha!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:14

Riant schreef:
Betekent vrijwillig dat je er niet met de deegroller achteraan hoefde te rennen..


Deegrollers gebruiken we in dit huishouden niet. Dreigen met drie dagen water en brood is al voldoende. Extreme duivel

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:27

Mijn vriend dweilt Haha!
Ik mag het niet meer doen omdat hij niet graag een zwembad in huis heeft Schijnheilig
Afwassen doet hij ook om de borden heel te houden Haha!
Voor de rest doet hij eigenlijk best veel en ik niet zo veel Bloos
Mijn moeder komt hier regelmatig voorbij en stoft een keer door het huis...
dat doet ze graag, poetsen is haar hobby zegt ze Verward , en ik doe het niet graag dus ben er blij mee Haha!

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:37

Jeetje,heb ik gelukkig geen last van...Ik maak de boel vies,vriendlief maakt het weer schoon Haha!
Nouja,niet dat ik niets doe,maar hij heeft gewoon meer tijd Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:37

Karin schreef:
Hmm... ik kwam vanmiddag thuis van stal en toen was mijn vriendje uit eigen beweging de plee aan het schrobben. Verder heeft hij net ook geheel vrijwillig de douche schoongemaakt. Cool

Woon ik nu samen met de spreekwoordelijke uitzondering op de regel? Tong uitsteken

Overigens ben ik degene die 9 van de 10 keer het vuil buiten zet. Haha!


ik weet zeker dat je niet met mijn vriendje samen woont, maar dit klinkt wel heel bekend *LOL* Twee uitzonderingen dus

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:42

En terecht, wij moeten het geld nou eenmaal meer en vaker binnenbrengen dan de vrouw. Niets nieuws, want de rol van provider versus verzorger is al eeuwen zo.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:53

Prima schreef:
En terecht, wij moeten het geld nou eenmaal meer en vaker binnenbrengen dan de vrouw. Niets nieuws, want de rol van provider versus verzorger is al eeuwen zo.

Ooit van de vrouwen-emancipatie gehoord?

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 15:57

Blijkbaar niet. Zal maar niet zeggen dat ik bijna meer verdien dan vriendlief Nagelbijten / Gniffelen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:58

Sylvia schreef:
Blijkbaar niet. Zal maar niet zeggen dat ik bijna meer verdien dan vriendlief Nagelbijten / Gniffelen


Hier nog iemand.. Nagelbijten / Gniffelen

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:00

Helemaal mee eens, hij zegt altijd dat hij alles doet nou ik moet het nog steeds zien.
Helaas hebben de kabouters mijn huis ook nog niet gevonden Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:07

mijn vriend doet ook veel hoor,
wassen schoonmaken,koken
alleen strijken heeft ie een hekel aan,dat mag ik doen Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:12

Sylvia schreef:
Blijkbaar niet. Zal maar niet zeggen dat ik bijna meer verdien dan vriendlief Nagelbijten / Gniffelen

Niks mis mee...vind ik dan hea
Waarom zou een vrouw niet meer mogen verdienen?
Waarom zou een man het inkomen moet verzorgen en daardoor niks in het huishouden hoeven doen?
Zal wel logica zijn die door een man is bedacht Lips are sealed

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:13

Wij verdelen de taken eerlijk. De ene keer doe ik iets meer en de andere keer is het andersom.
Ik hoef er niet achteraan te rennen en hij doet het ook niet om iets goed te maken...

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:16

Mijn kerel doet vrij weinig in huis. Ja hij zet de vaat in de keuken die hij gebruikt heeft maar verder doe ik alles. Is ook niet zo vreemd aangezien hij 40 uur per week bij zijn baas werkt en ik de hele dag thuis zit.
Niet dat ik nix te doen heb met het opvoeden van twee kinderen maar het is hier nogal traditioneel verdeeld en ik vind het helemaal niet erg. Toen ik nog wel werkte deden we het huishouden met zijn tweeen. Maar dan ook ECHT met zijn tween. Dus hij deed ook de wc en de douche enzo.

Raimond... Ik hou van je en de hele wereld mag weten dat ik je nooit meer kwijt wil!!!!
Kane is de mooiste tinker die ik ooit heb gezien

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:19

Prima schreef:
En terecht, wij moeten het geld nou eenmaal meer en vaker binnenbrengen dan de vrouw. Niets nieuws, want de rol van provider versus verzorger is al eeuwen zo.

Ach man, ik weet niet waar jij de afgelopen jaren hebt gezeten? Haha!
Tegenwoordig staan mannen en vrouwen gelijk, en brengen vrouwen ook een hoop geld in het laatje...

Alleen verwacht de man van de vrouw dat als hij thuis komt er een bord vreten klaar staat, en dat zijn was ook automatisch weer schoon in de kast komt te liggen...

Dat is dus het eerste dat je ze moet afleren... ~~}>

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:28

Mn vader is nou al een half uur bezig om het (2 persoons) bed van mn broer op te maken.
Hij vind ook dat als hij gestofzuigd heeft dat dan het huis schoon is Scheve mond

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 16:39

Soraya, hij zuigt zeker ook om alles heen? Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:47

Misja schreef:
Mijn vriend poetst alleen het schermpje van zijn Nokia.. Haha!


Deze vind ik ge-wel-dig *LOL*

Mijn mannetje doet ook weinig nu. Af en toe afwassen en als ineens bezoek komt wil hij de plee wel schrobben hoor. Maar ik zit nu hele dagen thuis, dus "logisch" dat ik dan zorg dat het huis schoon komt. Hij mag geld meebrengen (wat ik dan weer uitgeef uiteraard Knipoog ).

Riding: the art of keeping a horse between you and the ground.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:24

Zantis schreef:
Ooit van de vrouwen-emancipatie gehoord?


Ja? Deze heeft des te meer alleen maar bewezen dat je dingen niet zomaar kan omdraaien. Om maar een voorbeeld te noemen; wij kunnen niet zwanger worden.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, Bellatrix, brittms, darkangel23, dinek123, DotBot, ElsbethG, evita2, Fayyah19, Hhilde, Jorex, Kimberley_, Knollboll, Lalidan, laran, larapurdy, lobkew, maxi90, moonsparkle, xU_Blinghx, Zoe_97 en 80 bezoekers