Onderzoek voor kürmuziek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:52

En wat betreft het topic: ik denk dat het heel moeilijk is om muziek stukken te verkrijgen dus vallen ze gauw terug op bekende nummers. Ik zou ook niet een kür kunnen componeren dus zou ik gebruik maken van mensen die dat wel kunnen en ik vind de prijs die je hanteert daarvoor zeer schappelijk.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:20

Ik ga voor een deel met wiske mee dat het voor een jury al moeilijk genoeg is om alle onderdelen te herkennen en te beoordelen zonder ook nog eens op exacte overgangen/beats van de muziek te letten.

Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn dat de deelnemer van tevoren de kur op papier in moet leveren.
Daarmee gaat echter ook weer een van de charmes van het kurrijden verloren, immers als een onderdeel mislukt en je kunt het nog ergens tussen 'proppen' is er geen haan die er naar kraait Knipoog

De jury kan zich dan wel meer concentreren op de muziek.

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:31

Ragne schreef:
Ja het zou erg leuk zijn wanneer de kür op muziek wat vaker als onderdeel op een wedstrijd werd uitgeschreven. Desnoods ook op lager niveau (M..L..). Méér aandacht voor de kür, meer wedstrijden. Er zijn genoeg jurycursussen geweest op het gebied van kür op muziek, er hebben mensen handleidingen over geschreven. Als de kür wat vaker voor zou komen, zullen juryleden zich ook meer op de 'perfecte dans' moeten gaan richten en dat betekent meer op de muziek.


Inderdaad ,dan raak je geoefend en misschien worden die kuren dan
wat goedkoper als iedereen ze massaal gaat bestellen Tong uitsteken
(toch wel handig havo economie & maatschappij Haha! )
Nu is het meer een luxe product!!

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 22:53

Zit ik gewoon ff in de studio en dus niet op bokt, komen jullie met allemaal leuke nieuwe dingen.

wwwiske, ik ga je zeker pb'en, het lijkt me erg leuk om eens met een kür jury te praten, ik ben er voor om te leren toch?

Tazz, bedankt voor het prijs compliment.

Kadans16, daarom is dit topic ook een beetje. Ik wil graag weten wat jullie er voor willen betalen en daar gaan we dus in de toekomst erg rekening mee houden. Met de tijd zien jullie wel hoe dit topic terugkomt in een kürvorm.
Gezien mijn belofte tegen de mods over commercie gaan we het hier verder niet over hebben.

De kür als ondergeschoven kindje, ook daar wil ik wat aan proberen te doen. Ik ga gewoon sponsoren op kür evenementen. Hoe meer men de küren ziet hoe leuker het zal worden en hoe meer ze worden uitgeschreven.
En hoe meer werk!! toch? (blijf wel eerlijk!)

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:10

Ja het moet nog groeien, ik denk dat het in de basis nog echt in de kinderschoenen staat, op outdoor concoursen worden deze rubrieken nog wel eens uitgeschreven, maar indoor moet je met een lantaarn gaan zoeken

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:17

Het probleem is ook dat je je eerst moet zien te kwalificeren voor een kur hier.
Doe je mee aan de provinciale kampioenschappen, dan moet je toch rekenen op een 20-30 deelnemers in het Z2.
Daarvan mogen er maar een KWART terugkomen voor een tweede proef + kur op muziek.
Dan word je bijvoorbeeld op korte achterstand 6e in de eerste proef, maar sta je mooi aan de kant te kijken met je CD-tje als er maar 5 mogen overrijden.

En die prijs van 300-400 euro is alleszins overkoombaar.
Valt me eerlijk gezegd nog niks tegen.
Ik neem trouwens aan dat er voor een geringe toeslag naast de 60 meter versie ook een 40 meter versie kan worden gemaakt.
Want dat is het volgende probleem.............

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:35

Hier in Brabant is het anders, in de Z1 en Z2 worden rubrieken uitgeschreven voor de Kur op muziek, vrije deelname voor iedereen in het Z1 of Z2, geen selectiecriteria vooraf en dan nog zie je dat er maar vaak een handje vol zich inschrijft.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:46

Het blijft gewoon een hele klus en gedoe om het allemaal te regelen.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:05

Ja klopt, en de geluidsinstallatie's laten ook vaak te wensen over....... Huilen

21 november is er een vraagprogramma voor een kur op muziek voor de gewone Z ruiters te Rucphen, staat er nog doodleuk bij: Alleen bij voldoende deelname Haha!

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:03

Dat komt ook omdat je er veel geld tegen over moet zetten om mensen voor een kür te krijgen. Dit is voor de verenigingen erg moeilijk.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:27

Tazz schreef:
Dat komt ook omdat je er veel geld tegen over moet zetten om mensen voor een kür te krijgen. Dit is voor de verenigingen erg moeilijk.


Hoe bedoel je dat?

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:07

Ik denk dat Tazz op veel prijzengeld doelt. Dan komen er meer ruiters op af, maar voor verenigingen is het niet altijd makkelijk een sponsor te vinden of zelf geldprijzen uit te loven.
Het is natuurlijk ook een hoop geregel, met muziekinstallaties en alles... Maar het is wel zonde dat zo'n leuke vorm van de dressuursport zo weinig op basisniveau kan worden beoefend. Freestylen komt in zoveel sporten voor...
Maar in de dressuur moet je eerst Z2 zijn, dan bij de beste 8 van de provincie horen en dán mag je een kür rijden...Jammer hoor. Alhoewel er wel meer concoursen zijn die nu küren organiseren (hier in de buurt bijvoorbeeld Indoor Bodegraven). Maar wat mij betreft wordt het echt een vast onderdeel van een wedstrijd. het maakt dressuur ook veel leuker om naar te kijken vind ik....

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:17

Idd het prijzengeld Ragne . Ja jongens wachten op volgend jaar 28 augustus dan is er een kür voor Z-ters. Wel geselecteerd op zaterdag maar toch een kür. Schrijf het maar in je agenda! Maasdijk 27/28 aug.

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 19:26

Wat inderdaad vaak een probleem zal zijn is een geluidsinstalatie.
Op de stal waar mijn vriendin staat ga ik mijn eigen instalatie inzetten. Voor mij is dat redelijk makkelijk omdat ik de instalatie van mijn band bezit.
Maar het huren van een redelijke instalatie is ook niet zo gek duur en er is altijd wel iemand die daar mee om kan gaan.

Geld, ja daar draait het wel vaak om. Ik ga daarom ook een stukje sponsoring voor mijn rekening nemen. Ik denk dat er vele meer zijn die de kür een warm hart toe dragen, dus als iedereen zijn best gaat doen komen we best een eind denk ik.
Ik weet in iedergeval van een paar bekende studio mensen dat die de kür graag vanuit Nederland op een hoger niveau willen tillen.

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 19:33

In Amersfoort bij Marcroix is ook regelmatig een kür op muziek avond. Iedereen kan meedoen vanaf Z1 niveau geloof ik.
Omdat het bij ons in de stad is en wij er zelf een jaar hebben gestaan zijn we ook toeschouwer. Erg leuk. En als je zoiets goed aanpakt is het ook nog eens goed voor de bar omzet. Ik weet zeker dat er best veel plaatselijke ruitersportzaken of weet ik veel wat voor andere ondernemers zijn die dit willen sponsoren.

Mochten er mensen zijn die hier meer tijd in willen steken dan horen we dit wel. Hoe meer ideeën hoe beter!

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:48

@oot123 Helaas bijna alle weekende zitten bij ons vol. Maar ik hou het zeker in gedachten!

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 08:51

Toch raar.......

We maken een leuke en leerzame discussie los waaruit blijkt dat iedereen eigenlijk dezelfde mening heeft namelijk "meer wedstrijden kür op muziek", maar als er 10 mensen zijn die aan dit onderzoek mee hebben gedaan dan is het veel.
Ik heb veel aan de info maar 10 man is wel wat weinig.

Waar denken jullie dat dit aan ligt?
Het onderwerp?
Mijn vraagstelling?

Wie helpt nog een handje?

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:00

Als je wilt kun je mij een vragenlijst toesturen dan deel ik hem uit bij onze eerst volgende wedstrijd van de ZZGP misschien krijg dan meer antwoorden? Ik denk niet dat het aan de vraagstelling ligt maar toch gewoon aan de animo...te weinig.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:48

Ja dat verbaasde mij ook al, dat er zo weinig reacties komen van meerdere mensen, het enige wat je kan doen is dit topic dagelijks bovenaan plaatsen en daar helpen we je natuurlijk mee Knipoog

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:02

oot123 schreef:
Toch raar.......

We maken een leuke en leerzame discussie los waaruit blijkt dat iedereen eigenlijk dezelfde mening heeft namelijk "meer wedstrijden kür op muziek", maar als er 10 mensen zijn die aan dit onderzoek mee hebben gedaan dan is het veel.
Ik heb veel aan de info maar 10 man is wel wat weinig.

Waar denken jullie dat dit aan ligt?
Het onderwerp?
Mijn vraagstelling?

Wie helpt nog een handje?


Het is alweer minstens 4 jaar geleden dat de PC tijdens haar jaarlijks concours de gelegenheid gaf om een kur op muziek te rijden en Pas des Deux!
Pony's en paarden.
Vanaf M dressuur.
De deelname was niet groot, maar net voldoende, en toen uiteindelijk de sponsor afhaakte is ook dit een jammerlijke dood gestorven Huilen

In die tijd was het ook nog moeilijk om aan een jurylid te komen dit dit kon beoordelen. Maar ze waren het er allemaal over eens dat het leuk was om te doen.

Balkbrug doet het ook niet meer, maar weet de rede niet.
Daar deden ze het alleen voor de Z2.

Ik zelf heb zelfs een cd aangeschaft met drama undertracks voor als ik eens zo ver was...

Voorlopig zie ik het in mijn regio het er nog niet van komen om er iets van te maken en dat nog graag wat geregelder...

Misschien zou er vanuit de KNHS wat meer aangezwengeld kunnen worden?
Misschien zou de instroom vanaf M de mensen meer kunnen motiveren.
Zowel ruiters als organisatie?

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:24

Wat misschien ook zou kunnen: vroeger ( Haha! , ja vroeger) moest je altijd je Z proeven uit het hoofd rijden, maar dat hoeft dus niet meer, er zijn maar weinig mensen die dat nog doen ( het heeft toch een voordeel, je bent veel geconcentreerder op je proef en hebt nooit ruzies met je groom/voorlezer ) een kur moet je uit je hoofd leren en het kost best veel geld en de wedstrijden worden bijna nergens gereden, zeker niet in het indoor zeisoen, dus t kost heel veel moeite voor weinig kansen om ergens te rijden denk ik.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:47

Ik ben juist in de Z pas uit het hoofd gaan rijden, en dat is best wel prettig

Je geeft heel goed aan wat de meest bepalende factor is...veel moeite,te weinig kansen Verdrietig ...

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 17:34

Wat gerrie zegt is ook wel goed. Vanuit de KNHS zou ook iets meer moeten komen.
De factor moeite en tijd is ook zo wat....
Dus eigenlijk is het zo, als er meer wedstrijden kür op muziek worden gehouden dan gaat iedereen meer moeite doen en komen er sponsoren dus geld en dan wordt het leuk.

Ik neem aan dat er best iemand van de KNHS op bokt zit toch?
Wie o wie en waar bent u?
Ik zou het er graag eens over willen hebben.
Volgens mij moet er nu, juist na de olympische spelen toch kür evenementen losbarsten?

Leuk en Big Business voor sponsoren, bar omzetten enz enz?

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 18:29

Ik heb dit kleine onderzoekje ook op div. andere fora uitgezet. Mochten er daar reacties komen dan nemen we deze mee in het totale plaatje.

Verder niemand meer???

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:53

wishfull thinking Haha!

ik begrijp best dat je de kur wilt promoten OK dan!
Maar zolang Anky al aan de top staat had het al los kunnen barsten...

Niet alleen vanwege Athene.