Mijn leren laarzen zoektocht ;( Naar Huet in Houten ????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Mijn leren laarzen zoektocht ;( Naar Huet in Houten ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 22:38

Vandaag hoorde ik van Dione (die werkt bij Divoza) dat ze daar nog een paar leren laarzen hadden staan die voor iemand op maat waren gemaakt. De maten leken aardig te kloppen met die van mij en ik ben er dus direct heen gegaan om ze te passen. Helaas.. ze passen niet.. ze zijn qua kuitmaat te groot. Nou kunnen deze ingenomen worden, maar of het dan helemaal goed zou zijn is nog maar de vraag.. Het ging hier om Petrie Excellent laarzen.. voetmaat 39, kuitmaat 45,5 en hoogte 48. En tja.. ze kunnen voor een schijntje weg.

Ik ga denk ik toch maar op zoek naar een andere zaak. Ik pas namelijk op 2 cm na niet in de standaard laarzen Verdrietig en als ik ze op maat moet laten maken worden de laarzen echt ontzettend duur.

Nou zit ik erover te denken dat ik maar eens bij Huet in Houten moet gaan kijken. Maar heeft er iemand hier ervaring mee? Ik bedoel dan heeft iemand ervaring met de eigen laarzen van Huet? Of met bekende merken die bij Huet vandaan komen? Eigenlijk zoek ik meer naar info over de eigen laarzen van Huet aangezien de bekendere merken incl. maatwerk nog een hele kostenpost zouden worden.
Ik heb hun website al bekeken en al geprobeerd te bellen (wat niet lukt omdat ze donderdag pas weer open zijn). Vandaar dat ik het ook nog eens zo probeer. Wie o wie kan me helpen?

Of weet iemand een andere locatie waar laarzen op maat niet al te prijzig zijn?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 22:40

Ik ben al 4 jaar in het bezit van Huet laarzen. In één woord: super! Echt geweldige laarzen gewoon. Er zijn al meer topics hierover, probeer die anders eens op te zoeken?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 22:43

Yep daar ben ik dus al mee bezig.. maar.. heb jij ook laarzen van Huet's eigen collectie? En zo ja.. welke? (dus niet de Petrie's, Cavallo's enz.) En hoe bevallen deze? Daar ben ik eigenlijk meer naar op zoek aangezien deze niet zo duur zijn. De eigen laarzen van Huet staan op de tweede pagina van hun website.. (www.rijlaarzen.nl)

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 22:57

hoi,

hoeveel waren ze te groot dan?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 22:59

De laarzen die daar stonden waren bij mijn enkel wat te ruim, bij mijn kuit zo'n 2 cm. te groot en net onder mijn knie ook te groot. Daar kwam bij dat de voet ook voor die persoon op maat gemaakt was, dus geen standaard voet is. En.. ze waren ook nog wat te kort. Zo'n 2 - 3 cm.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 23:03

Volgens mij heb ik die laarzen laatst uit een doos getrokken... MEEEEN wat waren die wijd zeg!!! Vond zelf dat het model er ook echt heel erg uit was. Magoed, daar heb jij niks aan Knipoog

Ik weet toevallig dat iig Kitty en Prisca laarzen van Huet hebben, misschien moet je hen eens vragen?

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 23:03

balen dat je net niet in die standaardmaat past.
Ik heb mijn petries ook op maat moeten laten maken.
Ik was ook 700 gulden kwijt Boos!
Ik hoop dat je ze vind en mocht ik iets zien dan laat ik het weten.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 23:21

Jammer dat je ze niet paste, waren goede laarzen geweest voor een zacht prijsje.
Volgens mij zag ik deze week op marktplaats ook een advertentie staan van rijlaarzen met kuitmaat 43 cm, misschien de moeite waard om even te zoeken 'k weet alleen de hoogte en voetmaat niet meer.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 08:05

Ik weet niet precies welk type ik van Huet heb, wel van huets eigen collectie in ieder geval. Hij is wel een half uur bezig geweest met het meten van m'n voeten en kuiten, 6 weken wachten, en voila! Ik had toplaarsjes!
Ik heb een hele hoge wreef en lange, dunne benen én smalle voeten, dus ik paste de standaardmaten ook niet echt goed. M'n volgende laarzen worden zeker weer Huets.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

huet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 08:19

hoi

ik heb in augustus van mijn mannetje nieuwe laarzen gehad, omdat de andere na 13 jaar intensief gebruik versleten waren.
ben bij huet geweest, super service en ik heb nu de petrie huet gekregen. dat is een dressuurlaars door van huet en petrie samen ontwikkeld.
ik heb gelukkig een standaardvoet en kon ze dus gelijk meenemen en hoefde niet 6 weken te wachten (best wel eindje rijden)
met goede laars heb je dus geen blaren enzo en ik loop en rijd er dus nu gewoon iedere dag mee.
volgens mij heeft van huet ook een internetpagina, maar die zal ik dan even op moeten zoeken.
ps ze zijn niet erg goedkoop !

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:06


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:15

Ik heb maatwerk Petrie Excellent. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
Ik pas wel in de standaardmaten, maar ik wilde bruine en die moeten dan toch speciaal voor jou gemaakt worden, dus dan is het een klein moeite om je maten even precies op te nemen en ze op maat te maken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:17

Nou jouw verhaal lijkt mijn verhaal wel. Mijn kuiten net 2 cm te breed en mijn enkels smal, en standaard laarzen waren ook te kort.
Ik ben dus bij Huet geweest om ze aan te laten meten. Ik kan nog niet zeggen hoe ze bevallen want ik heb ze dus nog niet.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:50

Ik heb dus leren laarzen van Van Huet en ik was er altijd wel erg tevreden over. Ze zitten prima in elk geval.

Nou heb ik ze echt bijna altijd aan, met stallen uitmesten, door de week met rijden, op wedstrijd en nu worden ze een stuk minder.
Ik heb onlangs al een nieuw zooltje eronder laten zetten, maar nu gaan de stiksels aan de achterkant op de plek van de sporen ook al los.

Ik maak ze wel elke keer na gebruik schoon en vet ze netjes in, maar dat helpt waarschijnlijk toch niet genoeg.

Nog een flinke tijd doorsparen en dan koop ik er een paar Cavallo's bij ofzo... Schijnheilig

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:22

Laarzen van Huet whaaaaaaaa!! Vreselijk, tot drie keer toe terug geweest om ze mooi passend te krijgen en uiteindelijk heeft mijn eigen schoenmaker het beste werk ervan geleverd. De baleinen was ik na een week ongeveer al kwijt, de naden waren niet netjes dichtgestikt en als ik de benzinekosten erbij reken had ik beter op maat gemaakte Petries kunnen kopen. Zal best dat 'ie ook vakwerk kan leveren, ik heb er in ieder geval niet veel van gezien en dat vind ik erg jammer!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-02 01:59