vertrouwen in je pensionhouder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
tuiger
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-04-04

vertrouwen in je pensionhouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 11:34

Ik ben in juni verhuist naar een andere stal.

Paard ging gelijk 24 uur per dag het land op.. (zelf voeren)
Ben wel volle prijs blijven betalen. Maar Bak is goed, sfeer is goed.
Wordt veel ondernomen om te zorgen dat alles netjes blijft dus dat is verder helemaal top OK dan!
Nu is het najaar weer begonnen en begint het gezeur alweer.
We gebruiken teveel stro.. (mag 2 plakjes, in de winter 3) In de zomer niets gebruikt en wel betaald...
Ik red het hier niet mee dus ben Vlas bij gaan kopen als onderbodem (eigenkosten) Maar wil dus wel de 2 plakjes waar ik recht op heb anders heeft het nog geen zin..Ik sta goedkoper en dichterbij als elder dus ik vind het niet erg om daar wat geld in te investeren..
Maar omdat het stro te hard ging naar pensionhoudster zin gooit ze nu zelf je stro van te voren in je box.. maar van de week was dat al 2 x maar 1 plak ipv 2.. niet alleen bij mij maar ook bij andere stalgenoten.
Elke keer als ik dacht van nu ga ik er wat van zeggen lagen er wel weer 2 plakken... dus dacht de vrede maar weer te bewaren..

En ik ben er nu achter dat ze niet voert wat ik wil dat mijn paard krijgt.
Mijn paard staat momenteel veel schraler als anders.. Dus ik dacht dat heeft met de overgang van het weer te maken.. Heb hem ook kwarte verhoogd 'smorgens..Maar omdat hij schraal bleef ben ik lucerne bij gaan kopen en musli, hij krijgt Subli Em etc etc.
Ik had aan stalhoudster gevraagd om Em 's morgens te geven zodat ik het 's avonds naar behoefte van arbeid zou gaan geven..
Nou had ik gister een briefje neergelegt om te vragen of ze ook extra lucerne wilde geven en dat in de Em emmer gestopt OP schepje.
Kom ik vanmorgen op stal en kijk in emmer.. Briefje lag nog net zo als dat ik het had neergelegt.
Dus ik spreek pensionhoudster er op aan of ze mijn briefje had gelezen..
Nee dat had ze niet.. Waar dat briefje dan lag.. Dus ik van in Em emmer..
Ze zei dat hij zijn em wel gehad had en dat ze verder niet in emmer gekeken had.. nou schepje stond in het midden en ze kon er gewoon niet omheen.. Ze had het dus niet gegeven...
Maar geef dan toe dat je het vergeten bent.. Kan best is voorkomen.. Maar zeg niet dat hij het gehad heeft en dat het dan niet zo is..
Snap ik dat mijn paard schraal is als hij niet krijgt waar ik om vraag..
Er zijn all meerdere mensen geweest die hun voer hebben nagemeten als het in de voerbak lag.. En alle keren klopte het dus niet.. en was het veel minder als waar we om vragen..
Dit kan toch niet..
Hoe moeten we dit aanpakken, (pensionhoudster communiceert moeilijk en doet veel dmv briefjes omdat ze niet kan praten ) En voelt zich snel aangevallen...
Dichterbij als dit kan ik gewoonweg niet staan maar als het ten koste van de verzorging van mijn paard gaat dan moet ik echt weer wat anders gaan zoeken En dat wil ik helemaal niet
Mijn paard staat nu nog steeds lekker op het land.. en staat weer heerlijk rustig.. Bak is goed.. etc.. maar dit gaat aan me vreten..
Kennen jullie dit ?


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:02

Probeer toch met haar in gesprek te gaan (eventueel met briefjes) en leg haar het probleem uit. Jij betaald er voor dus hebt er recht op.
Ik stond (mijn pony Knipoog ) zelf eerst op een stalling nog geen km van huis. Ideal, maar na 1,5 jaar was ik het gezeik helemaal zat. Als je je stalhouder niet kan vertrouwen, heb je er geen rust bij.
Mijn pony werd bijgevoerd en als ik hem op een schraal stukje land zette, stond hij savonds toch op het lange gras, vroeg ik of ze hem een keer binnen wouden halen, vergaten ze altijd enz...
Nou sta ik op een stal 4 km van huis (nog dichtbij, maar moest eerst altijd fietsen, dus voor het donker thuis Knipoog ) en vertrouw de stalhouder. En dat is zo'n geruststelling.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:07

Heel simple: verkassen.
Als mijn paard niet goed verzorgd wordt, zou ik daar niet willen staan.
Verder vind ik de communicatie met de stalhouder juist erg belangrijk, ik wil gewoon kunnen praten over dingen die ik tegenkom.
Ik heb 100% vertrouwen in mijn stalhouder, minder zou ik niet willen.

Goedgekeurd onderschrift :)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:14

Ja, nogal makkelijk... verhuizen. Juist als je het paard niet thuis kunt hebben, moet je er 100% vanuit kunnen gaan dat je pensionhouder zich inzet voor het geld dat hij krijgt.... Hahaha.... 2 plakjes stro. WEGWEZEN!

tuiger
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 12:47

Verkassen is makkelijker gezegt dan gedaan..
Ik ben vorig jaar van stalling verandert door onderlinge strubbelingen.. Dus irritatie.. Verzorging was daar verder top.
Toen terug naar mijn eerste stal. Verzorging door pensionhouder was Top !
Maar afstand en baktijden, weidegang nekte me..maar nooit weggegaan door verzorging van pensionhouder..
Nu hier.. Lekker dichtbij.. knappe bak..
Maar nu minimaal stro en voer.. En liegen tegen klanten.... Boos!
Wat moet ik nou Verward

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:57

met zijn allen handen bij elkaar. als het ook bij anderen is gewoon met zijn allen een vergadering beleggen. simpel zeggen waar het op staat. die man is afhankelijk van jullie, met zijn tienen staan jullie veel sterker.
en anders toch verkassen. ik zou mijn paard niet in zo'n onderneming laten staan no way Boos!

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:38

Misschien als je met z'n alleen er wat van zegt, dan luisteren ze ook. Zo niet weg gaan daar, je moet je paard met 100% vertrouwen ergens achter kunnen laten en dat kun je blijkbaar daar niet.

Geef de argumenten die je hier ook gaf, niet bijvoeren, te weinigstro terwijl je 's zomers ook gewoon de volle mep betaald terwijl je paard dan minder gebruikt.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar indien van jonge leefttijd, neem je ouders mee.

- Offline -

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:35

wij hebben 2× per jaar een "hinnikavond"
op deze avonden kan iedereen kwijt wat ie kwijt wil,en de stalhouder heeft ook altijd wel wat puntjes die ze aan wil scherpen!
zou hou je de sfeer goed!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:51

Vervelende situatie.
Bij ons is het als volgt geregeld, ieder heeft een stapel stor en hooi, wat je gebruikt moet je zelf weten, als je meer nodig hebt haal je meer vanzolder. Elke baal die je vanzolder haalt betaal je (of je streept hem af op de lijst en betaald eind van de maand)
Zo betaalt ieder wat hij of zij verbruikt, iedereen tevreden, want als je je paard tot aan zijn buik in het stro wilt betaal je dat toch zelf.
De boxhuur is bij ons kaal, de zaken als voer en bodembedekking reken je apart af.


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:17

Mischien alels maarz elf gaan kopen? en zeggen dat je het niet meer van haar pikt !? (op ene nette manier nartuurlijk) of eens emt alle andere klante die er ook last van hebben, een goeie oplossing voor vinden ?

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:43

Liegen kan niet naar mijn smaak.
Want als ze over een beetje hooien stro al liegt, waar liegt ze dan nog meer over?
Verder is het wel een levend dier wat daar staat, je liefste bezit, en dat maakt voor mij dat ik dit soort geintjes niet accepteer.
Veel sterkte ermee.

Goedgekeurd onderschrift :)

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:53

Misschien kan je met je medestaller en stalhouder eens om de tafel gaan zitten? Zo kan alles in één keer duidelijk gemaakt worden.
Als dat niet helpt, zou ik als ik jou was, naar een andere stalling gaan zoeken. Als er niets verandert, heb je niets aan de stal waar jouw paard nu op staat.
Jij betaalt voor iets en dan mag je ook wel wat terug verwachten. Afspraak is afspraak.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:21

Verkassen?
Dikke kans dat het ergens anders (nog) erger of even erg is. Duidelijk is dat die stalhouder probeert te bezuinigen. Flauw hoor!!!
Kan je niet regelen dat je alleen de kale huur betaalt en verder per baal betaalt en je eigen biks koopt?

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:35

Jantine2 schreef:
Verkassen?
Dikke kans dat het ergens anders (nog) erger of even erg is. Duidelijk is dat die stalhouder probeert te bezuinigen. Flauw hoor!!!

Bedenk ook dat er een hele dikke kans bestaat dat het ergens anders gewoon wel goed gaat.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:12

jeetje wat ben ik blij waar ik nu sta,
pension houder bemoeit zeich niet echt,
mogen zelf weten hoeveel voer,stro en hooi geven,
hij zet sochtends paarden buiten,
wij binnen en voeren ze zelf...

Karaat_the_newforest op Instagram

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:19

Die van mij op stal is ook erg eigewijs. Ik ook alweer de 70 gepasseerd en echt een oudere boertje Lachen maar als ik veel zeur en m duidelijk laat zien dat t niet klopt geeft ie t wel gauw toe aan mij... maar aan de meeste heb hij wel lak...

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

tuiger
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 17:34

Jantine2 schreef:
Verkassen?
Dikke kans dat het ergens anders (nog) erger of even erg is. Duidelijk is dat die stalhouder probeert te bezuinigen. Flauw hoor!!!
Kan je niet regelen dat je alleen de kale huur betaalt en verder per baal betaalt en je eigen biks koopt?


Op deze basis heb ik inderdaad eerder gestaan en dat beviel oppie toppie..Ik weet niet of dat hier mogelijk kan zijn..
Er moet gewoon een gesprek komen met iedereen bij elkaar.. Die zijn of haar ei kwijt kan..
Ik moet leren om alleen voor mezelf te spreken anders ben ik straks de boevrouw..
Ik zie het nog even aan anders ga ik toch weer een ander plekje zoeken..
Zoals Billy het beschrijft voel ik het ook..
Het is mijn rijkste bezit en dat moet gewoon goed zijn En ik moet alle vertrouwen hebben dat hij iig te eten krijgt want dat vind ik echt het belangrijkste..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:43

Ik zou een gesprek aanknopen en als er geen verbetering volgt, zou ik echt vertrekken.

Op de stal waar ik tussendoor tijdelijk heb gestaan, kreeg mijn grote paard soms een portie kuil waar een konijn amper genoeg aan zou hebben. Verder werd er soms te weinig opgestrooid en kreeg mijn paard veel te weinig krachtvoer naar mijn zin. Daar heb ik wat van gezegd. De eigenaar ging mijn box checken en was het direct met me eens dat er te weinig was opgestrooid. Fout werd direct hersteld en doorgegeven aan het personeel. Verder heeft hij mijn paard 's avonds extra kuil bijgevoert, heel trouw. Alleen over de hoeveelheid krachtvoer konden we het niet direct eens worden. Zij vonden 4 kilo per dag heel veel. Na een discussie hebben ze dit wel aan hem gevoerd, maar op mijn 'eigen risico'. Dus als ie te fris zou worden, dan was het niet hun schuld. Maar dat is gelukkig niet gebeurd...

Als ik daar niets had kunnen overleggen of als ze mijn probleem niet zo netjes hadden opgelost, was ik meteen vertrokken.

Op mijn huidige stal gelukkig geen voedsel en stroproblemen Schijnheilig. Toen ik laatst met een vrij mager paard aan kwam zetten, was het eerste dat de pensionhouder zei: 'Oh jezus, dat is echt geen reclame, die moeten we even goed bijvoeren'. En nu ziet ze er prachtig uit! Sterker nog, het komt vaker voor dat iemand vraagt of zijn/haar paard wat minder hooi/kuil mag. De hoeveelheid hardvoer bepaald iedereen helemaal zelf, dat zetten we op een bordje op de stal. Dit wordt ook keurig gegeven.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:44

Heb net vanmorgen voor de tweede keer binnen 6 maanden mijn paard verkast. Op de eerste stal waar ik stond was het me te groot achteraf en er werd veel te veel geroddeld. Dus voor tijdelijk(ik wilde weg) naar een andere stal toe gegaan om daarna verder te zien. Hoopte wel daar te kunnen blijven maar hadden geen plaats voor de winter. Krijg ik eergisteravond een telefoontje dat er een paard wegging en mijn paard kon blijven, ik helemaal blij want stalling is hier echt moeilijk te vinden bijna iedereen staat al vol. Krijg ik opeens gisterochtend een telefoontje dat ze toch besloten hadden maar liever geen pensionklanten meer te hebben, moest ik opeen toch weg!!! Gelukkig had ik een advertentie gezien van een stal die nog boxen vrij had en daar hadden ze nog net 1 box vrij dus kon ik terecht. Vind het naar dat ik mijn paardje alweer heb moeten verplaatsen maar volgens mijn krijgt ze het hier wel beter want mijn vorige pensionhoudster moest ik heel erg in de gaten houden en das idd niet fijn. Dingen over dat voeren enzo komt me erg bekend voor!!! Waar ze nu staat is ook klein met 8 pensionklanten en voelt heel goed. Bij mijn vorige stal wilde ze liever dat ik overging op de brokken die hun gaven (subli sportbrok) terwijl mijn paard op een combinatie staat van pavo brok, musli en mais. Dat ik dat dus niet wilde vonden ze al erg moeilijk, bij mijn nieuwe stal vinden ze het logisch dat je zelf het voer voor je paard bepaald en zij voeren wat jij wilt. Ook mag ik kiezen of ik hooi of kuilgras wil hebben. In elk geval zie ik de toekomst nu wel weer lekker gunstig in. Maar wat ik even wilde zeggen dus is dat het vinden van een goede pensionstal best moeilijk kan zijn, maar als je twijfels hebt over je stal en je kan verkassen zou ik het wel doen. Probeer eens wat mensen in de buurt te vragen waar die hun paard hebben en hoe het er daar aan toe gaat. In elk geval heel veel succes!!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:52

nooit met briefjes gaan werken...je bedoelt iets goed en een ander kan het totaal verkeerd lezen en zich aangevallen voelen.

gewoon met haar gaan praten, leg de situatie uit, dat je betaald voor de stalling en net als iedereen overbezorgd om je paardje bent en het beste voor hem wilt...

en vraag of het teveel moeite is om supplementen bij te gaan voeren...
en waarom ze dat niet doen wil terwijl jij er dus wel voor betaald?

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:41

wegwezen. Ik heb drie jaar aangelummeld met zo'n lapzwans. Jouw verhaal is precies hetzelfde als wat ik heb meegemaakt. Beknibbelen op voer, op stro e.d. En ik voer bijkopen en ook nog eens de volle pond betalen aan die eikel. Doe je paard en jezelf een lol en ga een andere stal zoeken, echt hoor dit verandert niet. En dan ook nog liegen...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:30

Meid... 1 tip: spullen inpakken en wegwezen!!!

Je kan gaan praten als Brugman, maar de situatie wordt alleen tijdelijk beter, zodat het vervolgens weer in het oude 'patroon' vervalt...

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:15

Je betaalt ervoor! En je krijgt niet waar je voor betaalt... Misschien eerst eens met alle stalgenoten een gesprek voeren en samen actie ondernemen, of een gesprek aanknopen met de pensionhouder? En als dat niet lukt iets anders proberen?
Als je het aandurft zou je bijvoorbeeld ineens de helft minder kunnen gaan betalen, als ze vraagt waarom kun je zeggen dat de afspraken ook half nagekomen worden. Je betaalt immers voor 2 plakken en krijgt er 1, dus waarom zou je dan voor 2 betalen? Het is maar een idee, maar misschien helpt het als ze het in de portemonnee voelt?

Faber quisque fortunae suae

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:25

ik sluit me bij de meesten aan, weg wezen daaro! Het lijkt misschien makkelijk gezegd, maar als jij de volle pond betaald en je koopt ook nog extra en er wordt niet gedaan wat jij vraagt is er iets duidelijk niet in orde. Ik heb de volle 100% vertrouwen in mijn pensionhouder, ik betaal een schijntje, maar ik heb er wel een goede verzorging voor hem. Het enige wat ik zelf nog koop is zijn brok, moet zijn dochter ook en tja dan is het wel zo eerlijk dat ik dat ook doe.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:59

Inderdaad niet met briefjes gaan werken, dat is niet zo handig. Veel beter is het om gewoon gelijk dat soort dingen persoonlijk te vragen, kan het ook nie tverkeerd vallen én je hebt meteen duidelijke afspraken én ze kan niet meer zeggen dat ze een briefje niet heeft gevonden...

Ik mest zelf en zou niet anders willen. Natuurlijk heb je stallen waar het goed gebeurd, maar ik vind het gewoon fijn dat ik niemand scheef hoef aan te kijken als de stal te nat is: dat is dan mijn verantwoording! (En hij is dus ook nooit nat Lachen ).

Praten en kan je anders niet een stalgenoot vragen dat extra emmertje te geven??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, Groetje, Jet, Lanoca, Nienken, petraaken, Sterrenpony en 107 bezoekers