Rijden over een gewoon treinspoor, kan dat??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Rijden over een gewoon treinspoor, kan dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 19:19

(zie titel) Ik zou het zelf niet doen, want starks blijft je paard in achter zo'n rails haken, en kun je hem niet meer daarweg krijgen, dat lijkt me echt vreselijk!!
Wat vinden jullie ervan??

Bliep


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:25

Hoe bedoel je?? Rijden over het spoor met de richting van de trein mee?
Of gewoon over het spoor stappen om de weg over te steken, zeg maar? Verward

Ik ben met mijn paard ook wel eens het spoor over gestoken. Soms kan het gewoon niet anders. Het enige waar je rekening mee moet houden is zwerfstroom, alhoewel dat ook niet overal meer gebruikt wordt.
Paarden kunnen schrikken en ik zorg er altijd voor dat ik de ruimte hen als ik er over heen ga. Het liefste natuurlijk zonder ijzers, want dat geleid minder.
Met een aanspanning?? Dan in draf er overheen en zorgen dat hij voorwaarts blijft.

Oefening baart kunst, net zoals over de brug over de snelweg. Ook eng, maar neem alle veiligheid in acht en misschien iemand die er naast loopt, maar gewoon proberen.

Op zoek naar de zon!!!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:33

lijkt me errug moelijk om in een rails te blijven hangen, struikelen zou evt. nog wel kunnen....

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:38

Je kunt inderdaad gewoon over het spoor heen, maar met de rails mee zou ik nooit doen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 19:43

Ik bedoel er overheen, ik ga heus niet met de trein meerijden!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! !!
Zo blond ben ik nou ook weer niet hoor!!

groetjes van mariette!!

Bliep

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:48

Nou ik dacht, misschien heb je wel een heel bijzonder paard, die graag treintje speelt en daarvoor aangepast beslag heeft of zo?? Haha!

Ik zie het al voor me Haha! . Misschien rijdt jouw paard dan wel op tijd?? En altijd verzekerd van een goede zitplaats Party!! Party!!

Op zoek naar de zon!!!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:48

Mijn pony staat op een stal die naast een spoorlijn ligt. Dus als je naar buiten wilt moet je er wel overheen. Eigenlijk heeft geen van de paarden van stal hier problemen mee. Dus het kan gewoon maar je moet altijd blijven opletten.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:43

hebben ze geen moeite mee!

Ik deed het ook met mijn 2 paardjes (ok, 1 verzorgpony) en ze hebben er totaal geen problemen mee! Gewoon even opletten dat ze hun hoeven niet in het spoor zetten!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:30

Als Mazzel voor de kar loopt moeten we ook weleens over een rails heen, heeft ie ook geen problemen mee!
Als je erover nadenkt lijkt het wel eng, maar valt hartstikke mee!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:39

Dat kan gewoon hoor! Ik doe het ook regelmatig, waarom niet? De eerste paar keren vond m'n paardje het eng (die komt van texel, en daar zijn geen treinen en dus ook geen rails), maar na een paar keer erover te zijn gegaan aan de hand kent ie het precies.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:44

Ik doe het ook regelmatig, om naar een mooi natuurgebied even verderop te gaan, alleen die van mij flipt dan helemaal..
Het spoor waar ik over moet is helemaal van ijzer zegmaar, en ze heeft hoefijzers dus dan klinkt dat keihard.. En het is een onbewaakte spoorovergang, dus ik zelf vind het ook altijd een beetje griezelig, dat zal ze ook wel aanvoelen..
Maar idd oefenen baart kunst.. gaat beetje bij beetje al beter.. *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:51

Ik neem aan dat het over een gewone spoorwegovergang gaat?
Met of zonder 'bel'? (TINGTINGTINGTINGTING *LOL* )
Die van mij staat aan de Betuwelijn zucht.

Ik kan de ene kant op (naar Duitsland bos o.a.) grote buitenritten maken zonder over het spoor te hoeven, maar dan wel LANGS het spoor een klein stukje, sommige paarden kunnen daar absoluut niet tegen... Boos!

De andere kant op moet je over het spoor, maar in de toekomst verdwijnt die spoorwegovergang, verandert in een viaduct met TRAP voor voetgangers (eventueel met fiets aan de hand door een gleufje rijden).
Begrijpelijk dat je met een paard NIET over een trap kunt... kunnen wij die overgang dus vergeten en twee km omrijden wat ik maar niet doe. Boos!

Het blijft dus bij Duitse bossen, errug mooi hoor.
Alleen moet je daarvoor eerst over de grote weg, en ook een stukje vlak langs het spoor... brrr.

Als ik ooit in de toekomst een boerderij koop dan... *LOL* *LOL* *LOL*

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 07:24

Dorine schreef:
De andere kant op moet je over het spoor, maar in de toekomst verdwijnt die spoorwegovergang, verandert in een viaduct met TRAP voor voetgangers (eventueel met fiets aan de hand door een gleufje rijden).
Begrijpelijk dat je met een paard NIET over een trap kunt... kunnen wij die overgang dus vergeten en twee km omrijden wat ik maar niet doe. Boos!

Het blijft dus bij Duitse bossen, errug mooi hoor.
Alleen moet je daarvoor eerst over de grote weg, en ook een stukje vlak langs het spoor... brrr.

Als ik ooit in de toekomst een boerderij koop dan... *LOL* *LOL* *LOL*


Fout Dorine, je kunt wel degelijk met je paard over een trap naar boven hoor. Ik ken diverse mensen die het hun paard, om dezelfde reden, hebben geleerd. Ook hier geldt dat oefening kunst baart.
Verder is er niks mis met spoorwegovergangen. Ook het verhaal wat hierover onlangs in de Bit stond barste van de fouten en onzinnigheden.
Zwerfstromen zijn er altijd rond het spoor, maar daar heb je geen last van. Ook staat er spanning op de rails, noodzakelijk voor het bedienen van de seinen en de overwegen. Deze spanning is meetbaar, maar niet voelbaar, ook niet voor de paarden, zelfs al zitten er ijzers onder.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 08:29

Hoe zou je paard in vredesnaam moeten blijven hangen als je een spoor oversteekt? Ik heb het wel honderd keer gedaan, maar er is nog geen paard blijven hangen *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:23

Geen enkel probleem.
Gipsy is volledig trein-proof. Als ze de belletjes hoort rinkelen bij de overgang weet ze al hoe laat het is: stilstaan en even wachten. Hoef ik niets voor te doen en ze geeft geen krimp terwijl er op korte afstand een intercity voorbij raast. Spoorbrug over, terwijl er een goederentrein onderdoor rijdt? Geeft ze niets om! Grappig is wel dat ze blijkbaar toch een soort spanning opbouwt die ze kwijt moet, want 100 meter verderop, als het weer "veilig" is dan moet ze altijd even ergens van schrikken, even een huppeltje maken. Nou ja, beter in het bos opzij springen, dan voor de trein springen, dus ik kan me er niet druk om maken.

Nulla tenaci invia est via

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:30

Als er net een trein langs geweest is, en je paard staat op ijzers, zou ik even wachten met over steken Haha!
Kan wezen dat hij een giga opdonder krijgt Verdrietig

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:37

Sonja schreef:
Hoe zou je paard in vredesnaam moeten blijven hangen als je een spoor oversteekt? Ik heb het wel honderd keer gedaan, maar er is nog geen paard blijven hangen *LOL*


Idd dat vraag ik me ook af ??


Ik weet wel dat je met tramsporen moet oppassen hier staat namelijk zwakstroom op en dat voelen de paarden. Dit hebben ze op de manege ontdekt toen Blinker voor opnames van Te paard Te paard in Amsterdam moest lopen. Hij kwam iedere keer ophoog zodra hij over het spoor ging. Hij is erna op speciale ijzers gegaan en toen was het probleem over.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, Mizsz_Kitty, Patriesje, YandexBot en 106 bezoekers