Weinig tijd voor mijn paard : Oplossingen ????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolente
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Antwerpen

Weinig tijd voor mijn paard : Oplossingen ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 13:54

Hallo ik heb een vraagje aan alle mensen die nog studeren. Als je een paard hebt vind ik dat je er ook tijd aan moet geven. Ik doe dit met liefde maar wegens mijn studies heb ik niet meer zoveel tijd dus zoek ik een oplossing. Zijn er nog mensen met dit probleem? En mss oplossingen?? Wat zou het beste zijn : iemand zoeken om mijn paard als hun verzorgpaard te hebben of halve stal doen ?Beiden hebben hun voor en nadelen. Wat denken jullie ervan ??

BTW ik ben hier nieuw en heb 1 paard : een fjordje van 9 jaar oud: een kleine deugeniet Knipoog


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:57

Welkom op bokt Lachen

Ik zou als je je paard niet graag verkoopt gewoon een bijrijdster zoeken. Iemand die enkele keren per week het paard berijdt en de stallen verzorgt als jij geen tijd hebt Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Jolente
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 14:01

Ja maar het probleem hiermee is dat ik geen controle heb. Daarom dat ik graag halve stal met iemand zou doen want als je mee betaalt ( al is het een klein bedrag ) dan ga je mss zeker je verantwoordelijkhedi opnemen. Lands de anderre kant zit ik dan wel met iemand opgescheept . om het ff grof uit te drukke Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:12

tja je moet niet denken aan jezelf maar aan je paard,
ik heb het ook druk met mijn studie, en natuurlijk rij ik het allerliefst mijn paard alleen zelf. Maar ik vind het niet eerlijk tegen over hem om hem dan maar dagen minder aandacht te geven omdat ik zelf de controle wil houden.
ik heb nu een hele fijne bijrijdster.

Dag lieve mama...

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:21

ik had vorig jaar ook geen tijd..
Ik ben van school verandert hier heel dicht bij Haha!

You're just a sad song with nothing to say

Princess ♥

Touwhalsters

Berichten: 47
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:27

Als ik jou was zou ik een goede bijrijder zoeken... die het die dagen doet dat jij niet kan. Ik heb het toen ik studeerde ook samen met een ander meisje gedaan het paard was dan van haar en we deden het samen dat ging prima en het was altijd super gezellig en allebei onze studie kwam niet in gevaar en zij kon der paard houden....

Mensen interesse in TOUWHALSTERS?? neem contact met me op!?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:33

inderdaad een bijrijder zoeken. Dan kun je het nog hebben over een (kleine) bijdrage.



Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:49

Jolente schreef:
Ja maar het probleem hiermee is dat ik geen controle heb.


Volgens mij heb je met een bijrijder meer controle; als ze niets hoeven te betalen kan jij toch precies zeggen hoe je het hebben wilt?
Als je iemand zoekt om het stalgeld mee te delen zal die misschien ook wel 'rechten' opeisen, bv buitenrijden terwijl jij dat misschien liever niet hebt...
Maar hoe meer jij vertelt hoe jij het gedaan wilt hebben, des te minder misverstanden zullen er ontstaan, dus: eerst om tafel gaan zitten. Haha!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:15

Ik heb ook verzorgsters voor mijn paardjes, en ze betalen ook een kleine bedrag mee... een ander meisje betaalde alleen mee met de bix en de ijzers.

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:56

Een oplossing zoeken waar je zelf echt gerust over bent.
Ik weet ook niet of ik het allemaal ga redden met mijn studie, maar mijn paard komt buiten, krijgt schone stal en eten, dus als ik een dag niet komt, redt ze zich wel.
Maar van de winter gaat mijn vader een uur per week met haar lessen, en als ik dan een keer niet kan, stuur ik mijn vader Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

m_forest
Berichten: 121
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:22

je zou met een vriendin die paardrijd afspraken kunne maken, wat ze wel en niet mag doen, je zou ok via internet kunne vragen, maar je weet dan nooit at vooriemand je dan aan je deur krijgt, dat ze segge da se al 20 jaar rijde en er nog nix van kenne, zo heb je ook mensen... tjha verder weet ik ook geen oplossing, staat de pony bij je tuis of op op en manege, anders kun je savonds nog rijde als je dan tijd hebt natuurlijk.... haha

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:04

tijd is geloof ik het grootste probleem, ook voor mij. ik zou het heerlijk vinden om weer een paard te bezitten maar ja de tijd he, die ontbreekt.
maar inderdaad ik zou dan ook een fijne bijrijder zoeken, iemand die je door en door kan vertrouwen, dat is de beste oplossing, zo is het paard te vreden, jij bent te vreden want je hoeft je paardje niet te verkopen en de bijrijder is te vreden want ze kan een leuk paard verzorgen en berijden!!!
Iedereen is dus HAPPY OK dan!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:43

Ik studeer wel niet maar ik heb een baan die veel van mijn vergt en mijn paard staat 15 km van mijn huis af.
Ik heb een bijrijder voor 2dgn en dat is wel zo fijn ook voor mijn partner Knipoog

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:35

Hoi hoi nieuwe bokker,

Kijk ik zou gewoon een verzorger zoeken want als je alls zeg maar gaat delen en je later weer tijd hebt voor je paard en het toch weer alleen wil doen zit je met die ene persoon en das dan ook wel banketstaaf...

Ik verzorg nu ook een paard dat 10 jaar lang alleen maar door zijn eigennaar is gedaan...
We schrijven elkaar gewoon briefjes wat we gedaanhebben enzovoort werk heel goed hoor

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:39

Een bijrijder lijkt mij net zoals iedereen zegt toch wel de beste oplossing. Jij bent de eigenaar, en jij kan bepalen wat ermee gebeurt. Jij hebt er wel degelijk controle over! En er zijn genoeg mensen die al een lange tijd een bijrijdpaardje zoeken, dus die zullen zich echt wel aan jou regels willen houden.

» Never give up on the things that make you smile..

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:52

Ken het ook wel. Heb zelfs een tijdje twee paarden gereden. Inmiddels rijd ik er weer 1 (ben ik aan het beleren samen met een vriendin).
Ik heb een fulltime baan, volg een studie aan de open universiteit, ga ongeveer twee keer in de week sporten bij de sportschool, ben bezig met het masseren van paarden, doe aan jazzdansen 1 keer in de week (oefenen voor optredens in febuari en maart) en maak websites (op dit moment voor een massagetherapeut in Amsterdam, naast het onderhouden van een aantal). Ook doe ik nu nog behendigheidstraining met de hond 1 keer in de week, maar daar stop ik eind dit jaar mee.
Wat bij mij heel goed werkt is eerst een schema maken en zorgen dat de regelmaat erin komt. Na een paar keer ken je het schema uit je hoofd en gaat het automatisch. Dan kan je heel veel doen.

www.creawork.nl Creatieve workshops

craz
Berichten: 307
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:32

ik ga akkoord met nefertete.
Ik snap niet dat iedereen altijd zo druk doet om studies. OK als je op kot zit dan zal je wel een bijrijder moeten zoeken maar als je thuis blijft wonen dan is er toch geen probleem.
Ik studeer al 4 jaar en ga nu een paardje kopen gewoon omdat ik besef dat ik nu nog wel tijd kan maken en als ik later werk dat veel moeilijker zal gaan.
Je hebt toch een enorme vrijheid als je studeert. Je hoeft niet naar alle lessen en je kan zelf kiezen wanneer je studeert.
Bovendien heb je toch ook je ontspanning nodig als je studeert.
groetjes

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:57

Een bijrijder kan best een hele goede oplossing zijn Lachen Het gaat er om dat je hele goede afspraken maakt, en die zwart op wit stelt. Dan is er imo niks aan de hand.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:22

Jolente schreef:
Ja maar het probleem hiermee is dat ik geen controle heb. Daarom dat ik graag halve stal met iemand zou doen want als je mee betaalt ( al is het een klein bedrag ) dan ga je mss zeker je verantwoordelijkhedi opnemen. Lands de anderre kant zit ik dan wel met iemand opgescheept . om het ff grof uit te drukke Lachen


Bijdrage geeft geen garantie hoor Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, Adrija, afkepieteke, CairnTerrier, Cjuan, Dancer, FenrisLoki, friendly, Hanjan, Happy16, Jihama, KaasSouffle_, Lisewiesje, LotusT, nafkedemi, Patriesje, Sjors050, Swift, Syb_sem, SylS, Vagabondo en 161 bezoekers