klein poesje wil niet drinken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

klein poesje wil niet drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 12:47

We hebben sinds 4 weken kleine kittens van een wilde poes van uit de buurt in ons tuinhuisje liggen, maar sinds woensdag is de moederpoes verdwenen, we denken dat ze ziek is of dood, want ze was zeer suf dinsdag. Dus sinds woensdag zitten de 2 kleine kittens binnen in een mandje. We hebben achter een zuigflesje en speciale kitten poedermelk gaan halen. Maar nu wil het tijgerkitten niet drinken, we moeten hem al dwingen om een klein beetje naar binnen te krijgen, het ander drinkt het makkelijk.
Het tijgertje is kleiner en zwakker of de ander, en heeft nu ook sinds gister de diaree.
Weet iemand iets hoe we dit poesje sterker kunnen laten worden en zorgen dat het niet dood gaat?
Is de diaree ook niet gevaarlijk voor het poesje?

Hopelijk weet iemand iets meer, want onze dierenarts is op verlof en heeft geen plaatsvervanger


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131947
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:50

Ik heb je topic verplaatst naar Beestenboel.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:52

Dierenarts uit een andere plaats bellen, of een kattenfokker?
Weet het ook niet goed, weet alleen dat het niet goed is als ze te lang niks binnen krijgen en dan ook nog diarree dan drogen ze snel uit natuurlijk!
Altijd balen zoiets, veel sterkte ermee!

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:00

Wij hebben sinds een dag of twee, twee kittens die wouden de eerste dag ook niet drinken maar we hadden ook van alles gedronken en als ze zo'n dorst krijgen moeten ze wel drinken en nu drinken die van mij ook!

Iedereen, noem mij LAURA!!! Tong uitsteken

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:09

Misschien kun je een "vervangende" poes [die tijdelijk voor hen kan zorgen] lenen, zodat ze wel een soort mama hebben, dan voelen ze zich denk ik veiliger. Verder zou ik gewoon blijven proberen, en een DA proberen te bereiken.
Veel succes! OK dan!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:15

Ik had vorig jaar ook 3 jonge katjes die nog met de fles groot gebracht moeten worden. Aantal jaar geleden ook al trouwens.
Met het katje wat niet wil drinken moet je het gewoon vaak proberen, maak zijn bekje open en doe de tut van de fles in z'n bekje.. Na een tijdje zal hij wel begrijpen dat die fles eten betekend Lachen

Met die diaree zal ik wel oppassen dat het kitten niet uitdroogd.
Misschien kan je eens Brinta mengen met de kittenmelk en kijken of ze het eten, dat hebben wij ooit eens als advies van de DA gehad en alle kittens waren er gek op Lachen
Het is voedzaam en ze krijgen toch een beetje "vast" voedsel binnen.

En ik zou inderdaad een andere DA proberen te bereiken..

Suc6 ermee


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:48

Wat ik zou doen is een andere dierenarts bellen. Als de kitten diarree heeft zal die snel uitdrogen. Wij hebben dit weleens met puppies gehad. De dierenarts heeft toen besloten onderhuids vocht in te spuiten. En je kunt gaan proberen te voeden met een sonde. Maar dat is moeilijk als je niet weet hoe dat moet, want dan is er een gevaar dat je het in de luchtpijp doet. Misschien kun je de kitten dan achterlaten bij de dierenarts, dat zij voor m zorgen.

Wat wij ook vaak doen als een puppie zwak is, is Dextro pure (glucose poeder) door de melk doen. Daar hebben we zelfs een keer een hamster die op sterven na dood was mee gered.

romatjuh

Berichten: 1069
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:57

die van ons wilden ook niet graag uit flesje drinken, dan moet je wat melk op je hand doen, maybe willen ze dan wel???? bij ons hielp dat!

hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 19:09

sorry oscar dat ik het verkeerd had geplaats,danku om het te verplaatsen.
Dankje ook iedereen die al gereageerd heeft!
Vanmiddag is iemand langsgekomen die die dit ook eens heeft voorgehad met haar kittens, en ze heeft ons glucose siroop gegeven om te mengen met water. En ook een sterkende pasta die enorm had geholpen bij haar kittens.
Hopelijk haalt het kleine poesje het, het is nu enkel afwachten Boos! veel meer kunnen we momenteel niet doen, aangezien er geen dierenarts uit de buurt vandaag ons kan ontvangen.Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janderegelaa, OlleBolle en 126 bezoekers