Wat vinden jullie van dit hoofdstelletje van divoza?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Is dit hoofdstel aan te raden voor mijn doeleinde of niet?

ja
40 (100%)

Totaal aantal stemmen: 40


corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Wat vinden jullie van dit hoofdstelletje van divoza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 12:20

Ik wil graag een eigen hoofdstel voor een manegepaard kopen waar ik vaak op rijd, gewoon om zelf te gebruiken en wedstrijden rijden enzo, omdat ik geen zin heb om veel uit te geven dacht ik aan dit hoofdstel. Maar is het wel een beetje goed, valt t niet na 2 keer rijden uit elkaar enzo?

Afbeelding

Hoofdstel B-line Adelaide
Zeer prijsgunstig lederen hoofdstel.
Euro 18.12
NLG 39.94


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 12:25

er goedkoop ik zou ervoor gaan. geen 1 hoofdstel gaat na 2x rijden kapot als je er een beetje voorzichtig mee bent.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 12:32

Hoi,

Zelf rijd ik al een jaar of vijf met een goedkoop hoofdstel(80 gulden), en het is nog steeds niet kapot. Voor wedstrijden heb ik wel een ander hoofdstel hoor, maar voor in de training vindt ik zo'n duur hoofdstel niet zo nodig, want er gaat toch wel eens iets kapot, nou ja bij mij dus nog steeds niet maar een vriendin van mij had een klein maandje geleden een heel duur hoofdstel gekocht en er is nu al een riempje kapot en een passantje kapot. Dus duur koop is niet altijd beter.

Groetjes,
michele

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:07

Groot gelijk dat je om te beginnen niet al te veel geld uitgeeft.
Zo'n hoofdstel zal vast niet kunnen tippen aan een duur hoofdstel van een bekend merk, maar een paar jaar moet het toch wel mee kunnen gaan.
En wat Michele al zegt: duurkoop is niet altijd goedkoop, voor het geld van een superduur hoofdstel kun je weer tig van deze hoofdstellen kopen.
Kortom: een leuk hoofdstel om mee te beginnen dus, en een dure kopen kan altijd nog !

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:11

Ach , het zal waarschijnlijk niet zo heel mooi leer zijn ,
maar als je het netjes verzorgd , schoon en soepel houdt ,
dan zie ik niet waarom het niet jaren mee kan gaan ...

Gewoon goede zadelzeep gebruiken , af en toe inolien en pas mee gaan rijden als het goed soepel is , dan zul je er vast heel lang plezier van hebben !

En zo niet , nou ja , jammer dan ...
Voor die prijs kun je de gok altijd wagen Party!! .

Veel plezier !

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:12

Een goedkoop hoofdstel is meestal gewoon minder goed leer. Dus als je ervoor zorgt dat je het zeker in het begin goed ingevet houdt, moet het prima gaan!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 17:03

Ik heb voor mijn paard ook een hoofdstel van Divoza. (een wit onderlegde Pagony van ongeveer 90 gulden) Ik gebruik dat hoofdstel sinds een half jaar dus bijna dagelijks.

De kwaliteit van het leer is natuurlijk in die prijsklasse niet echt geweldig. Ik maak mijn hoodstel minimaal een keerr per week schoon en vet hem regelmatig in. Dat heeft 'ie ook wel nodig. Ik merk nu na een half jaar gebruik dat het leer wat bruinig begint teworden. (i.p.v. zwart)

Als ik wedstrijden ga rijden koop ik wel een keer een luxer hoodstel. Maar zo te horen gebruik jij dat hoofdstel waarschijnlijk maar een keer per week ofzo. Dus dan is het zonde om een heel duur hoofdstel te kopen. Gewoon goed onderhouden.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 17:30

hallo

ik raad het je echt af! ik dacht eerst ook, he leuk hoofdstel niet zo duur en ziet er wel mooi uit! en toen ging ik langs bij de divoza en vroeg erom
maar die man zei: We verkopen ze niet meer want het waren eigenlijk gewoon van die fluthoofdstelletjes en erg goedkoop dus maar ze gingen absoluut niet lang mee en de helft ( zelfs meer) kwam het terug brengen!
daarom raad ik je hem af!
Ik heb nu zelf ook niet een al te duur hoofdstel van 70 GULDEN
als ik jouw was zou ik verder kijken naar een ander! je kan dan beter een keer een iets duurdere kopen en een goeie dan een slechte en goedkope!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 17:38

gewoon doen. Ik heb ook ooit op Paard '99 volgens mij een hoofdstel gekocht van toen f.29,95. Spotgoedkoop. Inmiddels heb ik m dus al weer ruim drie jaar en hij doet t nog steeds. Ziet er goed uit en tja ik gebruik hem ook niet veel moet ik zeggen. Je moet wel wat meer zorg besteden aan t onderhoud, wat vaker schoonmaken en vetten enzo maar dat is niet zo veel moeite. ik zou t doen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 19:27

Hee mensen, ik ga het denk ik wel kopen, voor die prijs kan ik het toch wel wagen? Ik heb het in ieder geval niet vaker dan 1 x per week nodig dus slijtage zal ook wel meevallen en dan heb ik ook veel tijd om het na iedere keer rijden te onderhouden met zadelzeep enzo. Ik heb trouwens een heleboel dingen op mijn verlanglijstje staan dus ik ga zodra ik tijd heb divoza leegplunderen.

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 19:33

Ik heb ook nog een hoofdstelletje gekocht bij Divoza voor mijn verzorghaf. Het was toen een aanbieding, fl.49.95. Ik vind dat een zeer goed hoofdstel. Ik weet niet of de aanbieding nog geldt. Maar ik zal morgen wel een foto inscannen van dat hoofdstel. Ik zelf zou dit hoofdstel niet kopen voor dagelijks gebruik, ik denk niet dat als het zo goedkoop is dat het van goede kwaliteit zal zijn. Maar jij gebruikt het natuurlijk maar 1 keer per week, dus dan zou ik het misschien wel doen.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 19:38

ik heb 3 goedkope hoofdstellen, ik gebruik ze vaak, en onderhoud ze netjes. Het zijn hoofdstellen van rond de 70 gulden, en ze blijven best wel mooi.
Mn vriendin heeft een stubben, en je merkt dus echt wel dat het leer daarvan veeeeeeel mooier is. Maarja, je kan ook niet alles hebben he Knipoog

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 07:19

Ik rij ook altijd met zo'n B-line, blijft prima, moet je wel onderhouden natuurlijk. Het enige nadeel zijn de gespen, roesten vreselijk.
Ik heb ook nog een hoofdstel van 25 gulden, die heeft hetzelfde, maar het leer blijft goed. Zelf rij ik het paard waar ik wedstrijden met rij nu met een kieffer, en die blijven inderdaad beter, roesten niet, maar goed, ene paard kan zo'n duur hoofdstel ook best kapot maken.

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 17:38

Dit is het hoofdstel dat ik bij Divoza heb gekocht:
Afbeelding
Toen was het een jaaraanbieding van fl49.95. Het kost normaalgulden79.95.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:20

Hon's oude hoofdstel komt niet bij divoza vandaan. Dat hoofdstel heeft tenminste nog een merk Haha! Mijne niet.
Het is dat de hond op stal mijn neusriem verrot gevreten heeft, anders had ik ook geen nieuw hoofdstel hoeven kopen.
Dit hoofdstelletje is een simpel hoofdstel, wit onderlegd, gek. neusriem.
Was toen fl 40,-- met teugel (zonder bit) en gaat al bijna 5 jaar mee, is super soepel!


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:27

Het zijn wel goeie spullen hoor. Ik had het goedkoopste hoofdstel met een lage neusriem in maatje shet. Die is maar een half jaar mee gegaan omdat Dennis een X heel gek was(een merrie was de schuldige) en toen heb ik een keer vast gehouden en het touwtje om een paal geslagen(zodat ik meer kracht had). Toen was hij stuk. Eigenschuld, zag er nog heel netjes uit. Zelfs na alle mishandelingen die hij had ondergaan bij mij(regelmatig mee in de bagger rollen en regelmatig koppie onder in de water bak).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:43

Ik rijd al jaren met een hoofdstel van 35,- gulden. In het begin goed ingevet. Ik doe er echt alles mee, naar buiten, in de regen, naar het strand. En zovaak maak ik het nu niet meer schoon, alleen als het er echt niet meer uit ziet. Dus als ik jou was zou ik dit hoofdstel gewoon kopen, denk dat je er een prima keus aan hebt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21 en 31 bezoekers