Princenhaagse Marathon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Princenhaagse Marathon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 23:00

Vandaag eindelijk de 'grote' dag! De Princenhaagse Marathon, waar Linda (Liberty) en ik al weken naar uitkeken!

Linda startte om 09.45 bij de wedstrijdrijders en heeft een prima rit gemaakt! Ze is ge-eindigd als 10e van de 24! Niet verkeerd voor een allereerste menwedstrijd! Gefeliciteerd Linda!

Ikzelf moest om 16.00 starten in de hobbyrubriek, voor het eerst met de meiden samen voor de kar! Na een hele slechte generale repetitie (afgelopen donderdag bijna in de sloot gelegen! Haha! ) hadden we nu een goede uitvoering. De meiden waren superbraaf en supersnel.

Omdat ik in de hobbyrubriek startte hoefden wij slechts 3 van de 6 hindernissen te nemen, een wegtraject van 3,5 km en de vaardigheid.

De 1e 2 hindernissen kwamen we in een supersnelle tijd foutloos rond! Toen doemde het 1e probleem op, mijn langboom was nogal van 'slag' en ging te laag naar de grond, waardoor Fleur over de disselriem heenstapte en met haar rechtervoorbeen op de boom bleef hangen en ineens op 3 benen liep! Beentje teruggedaan, Fleur gelukkig zuiver, dus weer verder.

Toen moesten we naar de laatste hindernis (de waterbak). Ik kwam mijn vriendin tegen (startte in enkelspan paard), alleen haar paard liep zonder tuig, zonder wagen, kortom niet goed!

In de waterbak bleek een vreselijk diepe kuil te zitten, waardoor haar paard een klap kreeg van de wagen en een vluchtweg zocht in een heel steile helling. Gevolg was dat haar wagen omklapte met paard en al! Paard en vriendin zijn er goed vanaf gekomen, echter haar man (groom) heeft een flinke klap gehad op zijn zij en stikte van de pijn.
Wat bleek: 2 paarden voor haar zaten ook vast in de waterbak! Er is 1 paard losgesneden en een ander paard met man en macht door de waterbak geduwd.

Ik kreeg al het dringende advies om de waterbak over te slaan, wat ik dan ook braaf gedaan heb! We gaan geen ongelukken opzoeken!

Door naar de veterinaire controle, waar de temp. van de meiden goed was, alleen de hartslag van Fleur op het randje.
Na een paar minuten rust mocht ik de vaardigheid starten waar we een tijd heb gereden van 1.47 (toegestane tijd wedstrijdrijders 1.45!!!) en 2 ballen eraf.

Al met al was ik heel erg tevreden voor een eerste x een tweespan marathon! Supergedaan meisjes! Op naar de volgende in Hoek van Holland op 21 april!

Ook dankjewel Linda en ouders voor de gastvrijheid en voor het gebruik maken van een stukje van je weiland om de dames te stallen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 07:54

Gefeliciteerd......echt goed gedaan Pling , en weer een ervaring rijker......en de dames natuurlijk ook Haha!
Nog ff en dna zien we je nog wel verschijnen op officiele wedstrijden......
Ik vind het echt klasse dat het zo goed is gegaan vooral omdat Fleur nog maar net voor de wagen loopt........dat moet gewoon een super span zijn Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:40

hoihoi

ik ben echt helemaal happy met die 10e plaats!! Party!! *LOL* Jij was nog 5e he! van de 7. Maar jij hebt het ook super gedaan hoor!

Ik las net de krant, Joke stond daar nog in. Ze was het enigste paard bij de hobbyrubriek en daarom stond ze erin!!

gr linda Haha!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:22

yeah!! goed gedaan hoor!! het ging echt goed en ze deden supergoed hun best!!!! gefeliciteerd!!! Party!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 23:34

guidolover schreef:
yeah!! goed gedaan hoor!! het ging echt goed en ze deden supergoed hun best!!!! gefeliciteerd!!! Party!!


was jij er ook nog toen Esther moest dan??

gr linda