vragen over de keurhengst FLEMMINGH

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

vragen over de keurhengst FLEMMINGH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 18:53

weten jullie of deze hengst zelf iets gepresteerd heeft in de sport hoor altijd veel over zijn nakomelingen,zoals crack c,mooiman en kelvin en lingh en vele ster en keur merrie's maar heeft hij hij zelf alleen gedekt of ook iets gepresteerd in de sport?

en vorig jaar was het dekgeld f2250,750 als ze gust bleef,weet iemand of dat dit jaar nog hetzelfde is?

alvast bedankt

Z1+4



Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:01

Pipo schreef:
Code
Daarbij fokt Krack zijn bewegingen wel door, maar qua exterieur zijn er genoeg op een aanmerkingen op te maken, + dat krack een Flemmingh is, en daar komen goede paarden vanaf, alleen 1 probleem, 50% daarvan worden rontgenologisch niet goedgekeurd!!!
Heel veel succes bij de keuring, en veel plezier met je paard!


Is dat waar?
Dat Flemmingh het zo slecht doet?

Hij dekt al jaren 250 merries per jaar,waarom laten ze hem dan zoveel dekken?

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:44

Nee dat is absoluut niet waar...

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:19

Dit verhaal komt toch zomaar niet uit de lucht vallen??

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 22:03

waar komt dat verhaal dan vandaan vallen?

kan iemand anders nog info geven?

Z1+4

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 22:13

ik weet wel dat Flemminghs vaak een wat weke rug hebben...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 22:42

Ik vindt de Flemmingh's geweldig, in het noorden wordt er veel met Flemmingh gefokt.
We hebben een 10 jarige flemmingh merrie, die is Z plus 6 winstpunten springen, M dressuur (kan veel meer) en Elite.
Dan hebben we nog een 2 jarige Flemmingh, daar heb ik hoge verwachtingen van want ze kan super bewegen, dat fokt Flemmingh goed door.
We hebben nog een 3 jarige Flemmingh in pension, een volle broer daarvan is onlangs voor 60.000 gulden naar Amerika verkocht ( het kan ook best in euro's zijn, maar er mij verteld dat het in guldens is gedaan).
Wat verder nog een pluspunt is dat de meesten hebben een goed karakter, ze zijn zeer gewild.
En ik ben stapel gek gek op Flemmingh, want het is een prachtbeest en een bewegingswonder, toen hij goedgekeurd werd gingen de mensen op de banken staan om voor hem te klappen.

En een hengst wordt niet voor niets Keur!

Gr. Adriana

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 23:04

Code
En ik ben stapel gek gek op Flemmingh, want het is een prachtbeest en een bewegingswonder, toen hij goedgekeurd werd gingen de mensen op de banken staan om voor hem te klappen.

Zegt Adriana

Nu dat is kul natuurlijk.
Ik was er bij op zijn verrichtingen.
En iedereen noemde hem "De Lacapo met zijn tong uit de bek'.

Sorry, maar wel de waarheid.
Dat doet natuurlijk niets af op zijn verervingskracht, maar dat wist men toen niet. Het was een springhengst die sprong met zijn tong uit de bek.

Was hij geen bewegingsvererver geworden dan was hij al jaren geleden afgevoerd.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 08:17

hahaha afgevoerd... yeah right...
het KWPN gaat echt geen hengst goedkeuren als ze ervan uit gaan dat hij toch wordt "afgevoerd". En het is waar... de mensen stonden op de banken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:39

Dit is absoluut wel waar, ik zou eens wat veeartsen opbellen als ik jou was, ze staan er bekend om.


vanda's schreef:
Nee dat is absoluut niet waar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:43

Hij fokt paarden met veel beweging, meestal wat te klein. Over het algemeen fokt hij goede paarden, alleen zijn er erg veel rontgenologisch niet goed!!!!
\
Verder heb ik Lingh afgelopen zondag nog zien lopen, een plaatje van een hengst met veel beweging, maar of ie het ook vererft???????
Net als Mooiman, ook een mooie hengst, maar helaas vererfte hij het niet, zo heb je nog veel meer hengsten, die zelf hele goede sportpaarden zijn, maar het helaas niet doorgeven aan hun nakomelingen. Een goede sporthengst is niet per definitie een goede dekhengst
Troef schreef:
Pipo schreef:
Code
Daarbij fokt Krack zijn bewegingen wel door, maar qua exterieur zijn er genoeg op een aanmerkingen op te maken, + dat krack een Flemmingh is, en daar komen goede paarden vanaf, alleen 1 probleem, 50% daarvan worden rontgenologisch niet goedgekeurd!!!
Heel veel succes bij de keuring, en veel plezier met je paard!


Is dat waar?
Dat Flemmingh het zo slecht doet?

Hij dekt al jaren 250 merries per jaar,waarom laten ze hem dan zoveel dekken?

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:57

Ach, lekker stigmatiserend bezig zijn we hier.

Er is niets mis met Flemmingh, de hengst is keur geworden, en dat is niet omdat hij allemaal afgekeurde kreupele bokken geeft, maar eerder mooie paarden die ook nog een leuk moppie kunnen lopen.

Waar je bij moet opletten is de maat, er zijn nogal wat klein gebleven E-ponies waarvan Flemmingh de vader is. Heb je een behoorlijke merrie, dan kan het best wel.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:03

Stigmatisch??? Realistisch zul je bedoelen, je zult bij iedere hengst, wat voor predikaat ook wel een beetje objectief moeten blijven kijken.
En dit komt uit de ervaring en uit de praktijk, en ik val flemmingh niet af, want heb al meerdere keren gezegt dat hij goede paarden fokt, alleen dat gezonde is toch echt een bekend probleem in de fokkers wereld.

Dees schreef:
Ach, lekker stigmatiserend bezig zijn we hier.

Er is niets mis met Flemmingh, de hengst is keur geworden, en dat is niet omdat hij allemaal afgekeurde kreupele bokken geeft, maar eerder mooie paarden die ook nog een leuk moppie kunnen lopen.

Waar je bij moet opletten is de maat, er zijn nogal wat klein gebleven E-ponies waarvan Flemmingh de vader is. Heb je een behoorlijke merrie, dan kan het best wel.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:57

Ik heb zelf een felmmingh-hengst van 2 jaar. Althans hij wordt in mei 2 jaar. Hij is nu 1.67m. Verder ken ik nog een 4-jarige flemmingh van 1.80m, dus hij fokt niet altijd klein...
Ik vind Flemmingh een hele goede hengst, maar zoals met ieder ehengst is het zo dat het wel bij de merrie moet passen. Dat betekent niet dat alleen maar supermerries goede veulens geven, maar dat de combinatie moet kloppen. Fokken is gokken komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.
Als aantekening moet ik wel zeggen dat ik van Krack heb gehoord dat er verschillende gevallen zijn dat de veulens mismaakt zijn geboren. Een aantal met 1 oog of zonder ogen, dat soort ongein. Ik weet niet of dat van Krack afkomt (erfelijkheid) of dat het gewoon domme pech is.

Verder: Nobody is perfect...

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:14

Die paarden waar ik het over heb zijn echt niet klein, die z merrie is 1.68 en die 3 jarige ruin is al 1.70 en die 2 jarige merrie is ook al 1.65.

En troef :dat van op de banken staan is wel waar, want de eigenaar van de 2 merrie's was er bij en die gaat dat ook niet verzinnen.

En ik weet niet of jullie op de hengstenshow van van de Lageweg waren, maar Flemmingh liep super!

Met alle hengsten zal er wel iets zijn wat er niet klopt, maar als een veulen b.v o benen heeft kan dat ook aan de moederlijn liggen, dat hoeft niet beslist aan de vader te liggen.

Geen enkele hengst is perfect, maar er is ook geen enkele hengst slecht.

Gr. Adriana

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:16

Ik kan niet zeggen dat de Flemminghs slecht van Kwaliteit zijn. helemaal nietz elfs.
Kijk, Mark Todd is een Internationaal geroemde Eventingruiter. En die koopt niet zomaar een paard. (lees zijn boek maar eens) Hij heeft een Flemmingh zoon op stal staan. mark is nu gestopt, maar dit paard is in zijn eigendom en hij vindt het een goed paard.

Dus niet zeggen dat de Flemminghs slecht zijn. Wat maakt de hoogte nu uit, als ze maar kwaliteiten hebben. Je kunt een paard van 1.80 mtr. maar die heeft geen kwaliteiten. dan kan hij nog niet veel. Heb je een paardje van 1.60 mtr. en die heeft wel kwaliteit. Dat is toch veel beter.

Verder zijn de fokkers gewoon dubbel en dwars tevreden over Flemmingh. Anders zou de VDL stud hem ook niet in zijn bestand staan.

Groetjes
Denise

George, We'll miss you. You were a great rider and a great trainer.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 12:50

mijn merrie is zelf 1.66/1.67 dus het veulen zal heus wel minstens 1.65 worden hoor,daar ben ik niet bang voor,iig bedankt voor de reacties .

maar weet iemand nou of hij zelf wat gepresteerd heeft?
en of het dekgeld veranderd is?

dat was eigenlijk mijn vraag en niet dat er weer z'on ellenlange discussie over een hengst komt.

Z1+4

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:53

Dan kan je het beste even een mailtje sturen naar vdlstud.
Het email adres kan je wel vinden op www.vdlstud.nl
Die kunnen je vast wel wat vertellen daarover en ze geven ook nog snel antwoord!

Gr. Adriana

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 13:40

prakkie"]
Nobody is perfect...
[/quote]

[quote="adriana schreef:
Geen enkele hengst is perfect, maar er is ook geen enkele hengst slecht.


Ben het hier volledig mee eens. Geen mens zonder mindere kanten, geen paard zonder mindere kanten. Naar mijn idee is elke goedgekeurde hengst goed totdat het tegendeel bewezen wordt (op grond van nakomelingen en/of prestaties). Hij is immers niet voor niets ooit goedgekeurd. En gelukkig is de ene hengst ook de andere niet, er is dus voor iedere merriehouder wat wils. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. En wat is 'goed' eigenlijk? Is dat ook niet een heel subjectief begrip?

Mijn voorstel: zullen we bovenstaande quotes als uitgangpunt nemen voor alle hengstentopics op dit forum? Dan kunnen we tenminste zinnige en constructieve discussies voeren over hengsten zonder deze zomaar tot op het bot af te kraken of volledig de hemel in te prijzen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Karin (moderator FA)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 12:43

dus ik kan nu aannemen dat niemand het weet?

Z1+4

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:45

Stuur een mailtje naar info@vdlstud.com, dan kan je om alle informatie vragen die je nodig hebt! En dan krijg je ook snel en een goed antwoord.

Gr. Adriana

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 20:06

Paulanda schreef:
dus ik kan nu aannemen dat niemand het weet?

Ik had het toch al verteld hoe hij in de sport zou zijn!
Daarom hij heeft eigenlijk alleen maar de hengstencompetitie gelopen,springen.

Maar ik heb ook verteld over zijn verervingskwaliteiten.
En komt de winnaar over een paar weken bij de Kwpn verrichtingen uit een Flemmingh merrie.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 21:10

Hoi,

Ik heb dit al eens aan de VDL stud gemaild, maar kreeg toen helaas geen antwoord. Ze hadden het vast en zeker druk met al die merries laten dekken. Ik zou het wel graag willen weten, dus mocht je antwoord krijgen dan zou ik het leuk vinden om het ook te horen.

Overigens wordt mijn tweejarige Flemmingh merrie waarschijnlijk niet zo groot, maar ja dat komt omdat haar moeder niet veel groter dan 1,50 is. Taliesin is zelf nu ongeveer 1.54, dus dat is in ieder geval al groter dan haar moeder.

Ik vind Flemmingh een hele mooie hengst, maar ik ben het eens met de anderen die zeiden dat je wel goed moet kijken naar de merrie die je door hem wilt laten dekken. Zo fokt Flemmingh geloof ik ook iets weke koten, maar de moeder van mijn paardje had juist weer eerder iets stijle koten (of hoe je dat ook noemt) en dat is bij het veulen helemaal goed gekomen.

Groetjes,
Judith

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 21:05

jemig he wat ben je toch altijd lekker aardig en positief troef!
lighten up! Haha!

Z1+4

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:44

afgelopen hengstenkeuring een Flemmingh x housten een bewegings wonder je mag kijken wat voor commentaar er bij staat in de hoefslag.

Er staat:
Het schoolvoorbeeld van hoe een dressuurpaard hoort te bewegen!!

De hengst heet Sezar en het is een superbeestje die op het rapport van de vaculteit in Utrecht een zeer goed op de foto's kreeg. Hij is op de select sale verkocht.
Ik heb klaargemaakt voor de hengstenkeuring niet in mijn eentje uiteraard (we hadden er nog 20) en ik moet zeggen dat ik hem nog iedere dag mis!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brittneyx, s0173957 en 90 bezoekers