hoefteer zpuitbus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 11:43

ik heb nu voor honey's stralen een spuitbus met hoefteer besteld. Puur omdat ik gewoon met een kwast, ik kan daar niet mee omgaan. Zowel Honey als ik zitten dan helemaal onder de teer.
Heeft iemand hier ervaring mee? Met de spuitbus dus


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:14

Jij bent niet de enige die er niet mee om kan gaan. Het is je reinste troep en hoe voorzichtig je ook bent, alles komt binnen de korste keren onder te zitten. Ik heb geen ervaring met spuitbus, maar ik vermoed dat het een gebruiksvriendelijker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:17

Je hebt ook flessen met een tuutje. Dat werkt ook prima en schoon.


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:20

Ik gebruik altijd de gewone teer maar een spuitbus lijkt me een stuk handiger. Ik vind ze wel erg duur. Er zit 10 keer zo min in en ze zijn daarnaast nog eens 5 keer duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:23

Tip voor een teerkwast: koop een platte bokkepoot bij de verf DHZ winkel. Het werkt super omdat je mooi in de groeven kunt kwasten. weinig spil en je hoeft niet de hele voet onder te soppen.

Irisje
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 15:55

Ik kan ook niet overweg met een pot, vandaar dat ik een fles met een tuutje heb gekocht. Je spuit het zo op de hoef en smeert het uit met een kwast. Het werkt best goed (als je paard zijn hoeven niet steeds terugtrekt tenminste). Ik heb ook nagedacht over een spuitbus, maar de meeste spuitbussen gaan snel verstopt zitten, dus ruim voor de teer op is. En dan wordt het wel een hele dure manier.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 16:00

ik had eerst ook een spuitbus,maar die krengen die gaan lekken bij het dopje,had steeds nog mijn handen vol teer.nu heb ik van sectolin een vloeibare teer,ik giet wat in de hoef en smeer dan gauw uit met de kwast.werkt beter dan de spuitbus.........

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 18:51

Vreselijk zo'n spuitbus!!! Geef mij ook maar een fles met een tuutje, veel makkeljker! Als je met die spuitfles een fatsoenlijk (lees: nuttis, bescheiden laagje) teer aan wil brengen krijg je kramp in je handen van het spuiten...duurt echt lang voor je er werkelijk wat uit hebt, op mijn vorige stal hebben we die dingen maar gauw afgezworen... *LOL* *LOL* *LOL* Sorry Stef, ik hoop dat jij wat meer geduld hebt (en sterkere vingers... Haha! ) anders ben ik bang dat je opgescheept zit met een in mijn mening vreselijke spuitbus...hihihi... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 22:37

DE tip voor kwastklunzen: koop een speciale kwastenbewaarpot bij de Gamma en je bent van heel het gesodemieter af!!!!!!!

Overigens, wat voor soort teer zit er in zo'n spuitbus? Mijn smidje vermoordt me nl. als ik iets anders gebruik als Stockholmer teer!

Groetjes, Sonja

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 23:49

wat voor teer??
Geen idee eigenlijk, zal zondag gelijk ff voor je kijken

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 11:28

Ik heb ook wel eens een spuitbus gebruikt maar die dingen gaan ook nog eens verstoppen!! als je dat niet in de gaten hebt, spuit alles onder het dopje vandaan en zit je als nog onder, jakkes!!
Ik heb nu ook een fles met tuutje en dat werkt het beste bij mij.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 13:39

Ik begrijp dat ze niet zulke schone stralen heeft?? Volgens mijn hoefsmid kun je voor rotstraal beter geen teer gebruiken,omdat dit de straal afsluit van lucht, en dat is nou net waar die bacteriƫn op zitten te wachten (anaeroob). Hij raadde mij aan de voeten schoon te maken in een badje van warm water met soda, en dan vervolgens in te smeren met "Hoef en Zool" van de paardendrogist. Da's paars spul, er zal wel iets van kaliumpermanganaat inzitten of zo. Het is in elk geval gewoon een vloeistof, en je kunt het heel makkelijk aanbrengen. Bij mij heeft het super gewerkt!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 16:35

ik gebruik al minstens en jaar geen teer meer maar produkten van RWL veel fijner ...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-05-06 16:35 ]</font>

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 16:35

ik gebruik al minstens en jaar geen teer meer maar produkten van RWL veel fijner ...

http://www.rwl-quality.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-05-06 16:37 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marus, Oehlala, springzeker, xAnthea en 76 bezoekers