hoe zie ik dat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

hoe zie ik dat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 21:03

hoii

hoe zie ik welke inch zadel ik heb .
steeds vergeet ik het weer .
dat vraag ik me eigen nou eigenlijk al een tijdje af

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132054
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:41

De inchmaat heeft te maken met de grootte van je..... kont *LOL*
Voor volwassen mensen schat ik de gemiddelde maat op 17,5 inch.
Als je een wat dikker achterwerk hebt, dan moet je al snel naar een 18 inch zadel.
Slanke mensen kunnen ook wel toe met een 17 inch.

Verder hangt het ook wel van het zadel zelf af.
Bijv. een zadel met een erg diepe en gedwongen zit valt wat 'krapper' dan een zadel met een vlakker zitvlak.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:50

Oscar schreef:
De inchmaat heeft te maken met de grootte van je..... kont *LOL*
Voor volwassen mensen schat ik de gemiddelde maat op 17,5 inch.
Als je een wat dikker achterwerk hebt, dan moet je al snel naar een 18 inch zadel.
Slanke mensen kunnen ook wel toe met een 17 inch.


Heeft t niet ook nog een beetje met je lengte te maken?

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:59

Misser schreef:
Heeft t niet ook nog een beetje met je lengte te maken?

Nee volgens mij niet.......
1 inch is 2.54 centimeters. Dus als je je zadel opmeet, deelt door 2,54 dan weet je de inchmaat van je zadel.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132054
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:01

De inchmaat wordt echt gemeten op het zitvlak dus ik denk niet dat je lengte van invloed is.
Voor lange mensen zijn er zadels met lange zweetbladen, is dit wat je bedoelt ?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:01

@ misser: Ja dat ook.

Maar het is ook wel wat je zelf fijn vind. Als je b.v. graag echt opgesloten zit, dan pak je meestal een half maatje minder.

Meestal staat de inchmaat onder het zweetblad van het zadel, daar bij de singelstoten.
Je kan het ook zelf opmeten (1 inch = 2,54 cm), zie dit topic:
[VMR] Zadelmaat inch, omrekenen vanuit cm?
[VMR] hoe opmeten zitvlak zadel

@ Oscar: je kan ze natuurlijk ook extra lang bestellen (of extra kort) maar de zweetbladen hebben ook wel wat te maken met de inchmaat, aangezien mensen die een 16 inch zadel nodig hebben, meestal toch iets kleiner zijn dan iemand die een 18 inch zadel nodig heeft. (of ik ben verkeerd voorgelicht door de ruitersportwinkels)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132054
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:28

Da's waar, Vonnie
Als je over een 16 inch zadel praat, dan gaat het in het algemeen over een kinderzadel en dan is het hele zadel in verhouding kleiner.
Bij de zadels die voor de meeste volwassenen gebruikt worden zal er ook een (heel) klein verschilletje in zitten, maar meestal is dat niet toereikend om extra lengte te compenseren.
Bij personen die echt veel groter (of kleiner Knipoog) zijn dan het gemiddelde kom je al snel in de extra lange of korte zweetbladen terecht.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:33

Yep, het zal een vrij klein verschil zijn in het zweetblad. Maar ik denk dat veel mensen denken dat het verschil per inch of halve inch erg groot is (zoals mijn zusje) M'n zusje dacht namelijk dat een inch 10 cm is Haha! (heb ik haar toch even duidelijk gemaakt dat mijn kont toch echt geen 10 cm groter is als die van haar )

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:36

Vonnie84 schreef:
Yep, het zal een vrij klein verschil zijn in het zweetblad. Maar ik denk dat veel mensen denken dat het verschil per inch of halve inch erg groot is (zoals mijn zusje) M'n zusje dacht namelijk dat een inch 10 cm is Haha! (heb ik haar toch even duidelijk gemaakt dat mijn kont toch echt geen 10 cm groter is als die van haar )


Zadel van 1.70m Haha!

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:42

Het heeft wel degelijk ook te maken met de lengte van je benen. En dan de lengte van je bovenbenen. Ga maar eens als lange lijs op een 17 inch zadel zitten, vaak is het zitvlak wel groot genoeg voor je kont, maar moet je verder naar achteren gaan zitten omdat de je anders niet goed uitkomt met je knieƫn in de wrongen...