Warkant's veulens (nog 2 foto's) :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Warkant's veulens (nog 2 foto's) :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 20:20

a.d.v. dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=292421
zijn deze foto's die ik heb genomen van de pc... Er staat een filmpje op www.paarden.tv en de twee veulens komen erin Haha! heb gauw even twee foto's gemaakt
dit zijn ze:

Dit is het merrieveulen met een fantastisch hoofdje:

Afbeelding

Dit is het hengstenveulen ook met een fantastisch hoofdje Haha! :

Afbeelding

En wat vinden jullie Haha! kon het niet laten deze foto's hier neer te plaatsen Bloos Haha!


Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:21

Ik vind ze chique Lachen Ik vind vooral het hengstenveulen iets hebben Lachen

"Overcome all difficulties."

MRiEk

Berichten: 356
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:24

eeey yuriiii..... Haha!
jah ik persoonlijk kan nie kiezen tussen die 2 top veulens...
maar als ik ECHT moet kiezen kies ik de bovenste foto....wat een lekker koppie zeg *LOL*

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 20:29

ZaimFahd schreef:
Ik vind ze chique Lachen Ik vind vooral het hengstenveulen iets hebben Lachen


hey dank je Haha! ik vind ze alle twee wel iets hebben, als ik zou moeten kiezen tussen de hoofdjes zou ik nr. 1 nemen Haha!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 20:30

MRiEk schreef:
eeey yuriiii..... Haha!
jah ik persoonlijk kan nie kiezen tussen die 2 top veulens...
maar als ik ECHT moet kiezen kies ik de bovenste foto....wat een lekker koppie zeg *LOL*


vinnnnnd ik ook Haha!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:50

Ik vind ze allebei een heel chique uitstraling hebben!
Als ik zou moeten kiezen, dan toch de eerste..
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:35

Mooie hoofdjes!!! is de eerste lichting van Warkant van t Gestelhof he? je ziet direct de Ferro aftekeningen ( kol /sneb) toch weer terug komen, al die Ferro's hebben dat zo'n beetje, ik heb Warkant ook overwogen voor mijn merrie, ik ben begin dit jaar naar een show geweest vlak bij Brussel, in jullie belgische federatiecentrum, ik vond hem persoonlijk een beetje tegen vallen in zijn beweging terwijl hij op foto's fantastisch oogde en zijn stap was om te huilen, hij stapte de hele avond telgang, toen wist ik direct die moet ik niet hebben, ik zeg hier natuurlijk niet mee dat de veulens van Warkant telgang zullen hebben, maar ik zie dat toch liever niet, of dat het er nu in gereden is of dat hij er "natuurlijke aanleg" voor heeft, zover moeten we niet afdwalen, maar van mijn lijstje is hij afgevoerd.

-

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:48

Vind dit een erg mooi veulen, erg veel uitstraling. Met die sneb heeft ze wel iets weg van Gribaldi *LOL*

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 22:11

liza van loon schreef:
Vind dit een erg mooi veulen, erg veel uitstraling. Met die sneb heeft ze wel iets weg van Gribaldi *LOL*


Vind ik ook

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 22:16

WWWiske schreef:
Mooie hoofdjes!!! is de eerste lichting van Warkant van t Gestelhof he? je ziet direct de Ferro aftekeningen ( kol /sneb) toch weer terug komen, al die Ferro's hebben dat zo'n beetje, ik heb Warkant ook overwogen voor mijn merrie, ik ben begin dit jaar naar een show geweest vlak bij Brussel, in jullie belgische federatiecentrum, ik vond hem persoonlijk een beetje tegen vallen in zijn beweging terwijl hij op foto's fantastisch oogde en zijn stap was om te huilen, hij stapte de hele avond telgang, toen wist ik direct die moet ik niet hebben, ik zeg hier natuurlijk niet mee dat de veulens van Warkant telgang zullen hebben, maar ik zie dat toch liever niet, of dat het er nu in gereden is of dat hij er "natuurlijke aanleg" voor heeft, zover moeten we niet afdwalen, maar van mijn lijstje is hij afgevoerd.


Dit zijn zijn eerste veulens ja, ik heb warkant dit jaar in april bij ons op de manege gezien op een hengstenshow..was indrukwekkend! Iedereen sprak beloftevol, heeft ook gesprongen, was ook erg beloftevol zeiden ze...
Telgang in stap, dat kan, dat weet ik niet...Als dat zo is, zullen ze dat er wel uit kunnen rijden. St-georges paard van op de manege heeft het ook gekregen, en zijn ze volop aan het trainen om het eruit te krijgen, zal wel overgaan, ben ik van overtuigd!
Hij heeft altijd op me lijstje gestaan, vanaf ik hem kende, was hij een favoriet van mij...
Maar ff om af te sluiten (moet toch Warkant beetje positief beschrijven) Professionele mensen gaan niet zeggen dat Warkant niet beloftevol is dat het werkelijk NIET zo is Tong uitsteken Haha!

katia
Berichten: 35
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:31

warkant is gewoon fantastisch OK dan! heel mooie foto's en vooral het hengstenveulen. heb warkant al veel gezien nog nooit een telgang gezien in zijn stap, iedereen zegt dat hij de hengst is van de toekomst Haha! ! maar één ding weet ik zeker quikske en warkant daar komt vast een super veulen uit. Lachen

hey ik ben katia en ik ben achtien ik ben gek op paarden ik studeert dierenwetenschappen in rioeselaren en droom ervan om dierenarts te worden


Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:38

Zooo wouw!!! Vooral dat hengstje *verliefd!!!!*

27-10-2011 * Een droom die in vervulling gaat... Casjino van Knedo <3

30-11-2013 * Onze zoon Joah is geboren! <3

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 20:40

Haha! dank je Katia.. Idd sommige mensen zeggen dat het één van de meest beloftevolle Ferro-zonen is

Furyomarloes: vind ik ook Haha! maar ook dat merrieveulen Haha!

katia
Berichten: 35
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:49

dat vind ik ook en daarbij voor een jonge leeftijd heeft hij al veel gepresteerd in de dresseursport. en ik denk nu eenmaal niet dat paarden met een telgang hoge resultaten krijgen. voor mij staat hij nog altijd
hoog in mijn lijstje! kan echt nie wachten op het resultaat! Lachen

hey ik ben katia en ik ben achtien ik ben gek op paarden ik studeert dierenwetenschappen in rioeselaren en droom ervan om dierenarts te worden

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 21:06

katia schreef:
dat vind ik ook en daarbij voor een jonge leeftijd heeft hij al veel gepresteerd in de dresseursport. en ik denk nu eenmaal niet dat paarden met een telgang hoge resultaten krijgen. voor mij staat hij nog altijd
hoog in mijn lijstje! kan echt nie wachten op het resultaat! Lachen



Dat is eigenlijk wel waar Katia, Warkant zou geen 86% behalen op een wedstrijd als hij telgang heeft denk ik..

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:10

ik wil de video ervan wel even hier op Bokt zetten, ik zuig dat niet uit mijn duim ofzo hoor

-

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 21:18

nee hoor, dat zeg ik toch ook niet Verward ik zeg allééén: ik weet dan wel niet waarom ze hem 86% geven Verward en welke video bedoel je? die van op de site van tgestelhof?

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:42

Nee een video die ik toen die avond zelf gemaakt heb in het federatiecentrum bij Brussel, begrijp me niet verkeerd, ik had Warkant boven aan mijn lijstje van hengsten en zeker de meest veelzijdige Ferro! maar ik ben vreselijk geschrokken van zijn stap, het staat dus op een prive bandje, als je me zegt hoe ik dat hier oop internet kan zetten wil ik het gerus naar je toe sturen,
vergeet niet dat het paard met een hele goede galopade en een ruime draf toch altijd wel aan zijn punten kan komen, de stap is vaak maar een klein onderdeel in proeven, Bofire stapte ook niet helemaal lekker, maar toch altijd bovenaan, alleen voor een dekhengst vind ik dat wat anders als voor een ruin!

-

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 21:48

Ja, ik weet zelf niet hoe je een filmpje op internet zet, maar je moet eens kijken bij HAW bij de sticky, daar staat het in...
En wil nog even zeggen, de stap is altijd te verbeteren, alle gangen eigenlijk.. Zoals dat st- georges paar van bij ons op de manege, heeft een draf waarbij hij altijd, maar dan ook altijd uitgestrekte draf doet, was indrukwekkend maar niet goed voor de punten...Ze hebben hier veel tijd ingestoken door middel van balkjes en dit is nu over...Dus alles kan verbetert worden..Alles kan, niets niet...Als je begrijpt wat ik bedoel

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 22:00


WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:18

ja dat is dus een normale, goede stap, maar ja er ziet ook niemand op, men zegt dat telgang erin wordt gereden; teveel hand, te weinig been, ik zeg ermaar niks meer van, mar als je de video wilt hebben, moet je maar een PB-tje sturen

-

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 22:23

pb gestuurd,
en als het erin gereden is, kan het er ook uit gereden worden, zal mss ook wel wat langer duren dan de tijd dat je het erin gereden hebt..

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:26

Weet je ook wat de afstamming is van de moeders van die prachtige veulens? En wat is de afstamming van jouw merrie?

Warkant zal zeker één van de betere dressuurhengsten van België zijn. Ik heb hem zelf ook gezien op een hengstenshow in Sint Niklaas en dit is wat ik er toen van genoteerd heb

Deze hengst werd losgelaten in de piste, en gaf daarmee voor mij wel blijk van een goed en braaf karakter. Werd onder de man netjes voorgebracht maar net als in de clinic in Oud-Heverlee vond ik hem te eng in de hoofd-halshouding. Voor mij bvb niet geschikt voor mijn merrie aangezien die ook een korte hals heeft.

Warkant presteerde ook erg goed in Duitsland en werd goedgekeurd voor het leven voor Westfalen.

Toch denk ik dat we als dressuurfokkers in België altijd in ons achterhoofd moeten houden dat de dressuurfokkerij in België ten eerste nog in de kinderschoenen staat en ten tweede niet echt door het stamboek ondersteund wordt. Zo is er voor de driejarige merries wel een springtest waar je kan aan mee doen (vrijspringen) waarbij ze punten krijgen voor stamboekopname, maar voor de dressuurmerries is er niks.
Enkele weken na die hengstenshow in Sint Niklaas gingen we naar de Eliteveiling in Verden (Hannover) en moesten we vaststellen dat wat wij hier presenteren als dressuurhengst, daar nog niet eens zou mogen meelopen op die veiling.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 18:06

De afstamming van mijn merrie is Velcome Fontaine x Wendekreis
Ik was er ook in sint-niklaas, mijn merrie staat er ook trouwens...
voor afstamming van die veulens moet je mss is kijken op http://www.gestelhof.be mss staat daar iets meer in..

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:35

Veel expressie! Hoe zien ze er verder uit?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje en 2 bezoekers