springen, risicovol?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

springen, risicovol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 20:48

voor de springruiters, begrijp me niet verkeert, ben springruiter in hart en nieren.
Maar ik had een discussie met iemand, en die iemand zei dat een ervaren paard en ruiter geen enkele fout meer konden maken.
en áls er dus wat gebeurt t is omdat ze onervaren waren
ik ben het hier niet mee eens!
een ervaren paard kán ook een foutje maken dat volledig verkeerd kan aflopen...
de balk hoeft maar tussen de benen te belanden, zij zegt dat een ervaren paard niet te hoog of laag springt
ben ik t ook niet mee eens
paar meningen?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie



Itsme86

Berichten: 767
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:00

Nee hoor, een ongeluk zit in een klein hoekje.. Ook al ben je nog zo ervaren (en je paard ook), er kan altijd iets gebeuren!
Mijn verzorgpaard staat ook op een springstal. Ze rijden daar elk weekend wel een wedstrijd en doen dit al nou.. 5 jaar? Ongeveer een half jaar geleden is er daar ook een paard gewond geraakt, na een foute berekening.. Hij zette een stap te weinig voor de hindernis en knalde er vol doorheen. En dat was toch echt een ervaren paard! Gelukkig is hij er nog 'goed' vanaf gekomen en neemt ie zo af en toe nog een mini-sprongetje Lachen
Ik ben t met je eens dus Knipoog FF kort Tong uitsteken

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:20

ja ik ben het daar ook niet mee eens, iedereen kan fouten maken zowel mens als dier

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:34

Hier ben ik het niet mee eens. Een collega van mijn vader zegt altijd: De meest brave paarden zijn het gevaarlijkst. Dit omdat je dan niet verwacht dat er iets fout gaat. Je loopt de kans om nonchelant te worden, en dat is toch ook niet echt veilig. Mijn paard is een goede springer, maar als ik met haar een huppeltje maak, loopt ze regelmatig de balk eraf. Ga je 1,20 of zo springen, laat ze alles liggen... Ze moet echt geprikkeld zijn voordat ze voorzichtig wordt.


Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 23:35

PriscaZ schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Een collega van mijn vader zegt altijd: De meest brave paarden zijn het gevaarlijkst. Dit omdat je dan niet verwacht dat er iets fout gaat. Je loopt de kans om nonchelant te worden, en dat is toch ook niet echt veilig. Mijn paard is een goede springer, maar als ik met haar een huppeltje maak, loopt ze regelmatig de balk eraf. Ga je 1,20 of zo springen, laat ze alles liggen... Ze moet echt geprikkeld zijn voordat ze voorzichtig wordt.

dat neemt niet weg dat ze een fout kan maken.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:06

pharagirl, volgens mij zeg ik dat nu net in mijn stukje...


fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:23

daar ben ik het dus niet mee eens, elk paard kan een foutje maken! al springt ie al jaren op top niveau het paard kan altijd een foutje maken!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:55

kijk naar de olympische spelen, ieder paard kan fouten maken en ze kunnen fataal zijn.

. . .
. . .
. . .

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:50

Een ongeluk kan altijd gebeuren. Zelfs al kan jij al 35 jaar lopen, toch val je nog welleens!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 19:55

Sjonniej! das super gezegd!!!
AMEN!!!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:41

ieder (spring)paard maakt wel een een foutje hoe ervaren de paardne en of rutiers ook zijn. ieder paard en iedere ruiter maakt wel eens een foutje kijk nou eens naar de Sjiem 4 jaar gelden won die goud in Sindney daarna heeft hij nog heel wat balkjes laten valleen in het pacour! net als iedere ander (top) paard!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:17

Ik ging met een ervaring springpaard onderuit en landde midden in de hindernis...
omdattie struikelde ipv afzette! Clown

Overigens hadden zowel ik als paard niks, maar 't had toch wel fout kunnen aflopen. En ieder paard kan struikelen hoor...

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:47

ongeluk kan altijd gebeuren, geloof ik helemaal nu ik heb gezien dat de balk inderdaad tussen de benen van het paard kwam en die over de kop vloog. Bloos!

Nadir

Berichten: 12706
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:25

Dan daarbij is het vaak de fout van de ruiter dat het paard op zijn muil gaat...
En fouten zijn menselijk, toch... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:27

Tuurlijk kan iedereen een fout maken, een ongeluk zit idd in een klein hoekje!

.people standing on escalators: that is the testimony to human lazyness.

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:58

Iedereen kan fouten maken zelf de beste ruiter die er is.. Een ongeluk zit in een klein hoekje... En zeker is fouten maken menselijk.

B+2 (21.06.'09)

Clubkampioenschappen LRV Thull; derde met 199 & 200 pnt (21.03.'10)

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:09

Wanneer ben je ervaren dan? Iedereen maakt wel eens fouten, en struikelen of wat doe je ook niets tegen...

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:48

3 jaar lang heb ik een paard gehad wat weigert, niet sprong, wegsprong vlak voor de sprong, weet ik wat hij allemaal verzon.
Inmiddels springt hij uitstekend en uitgerekent nu breek ik mijn neus door een piepklein foutje (wellicht onervarenheid van mij, maar absoluut niet van het paard).
Springen blijft een risico, paardrijden zowiezo.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:25

Ik ga mee met Yessy! Iedereen maakt wel eens een fout. Al ooit eens een paard en ruiter gezien wat in hun hele carriere nog geen fout hebbe gemaakt? Nou as dat zo is dan zijn dat tog geweldige mense! Want ik heb dat nog nooit gezien!

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: springen, risicovol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 14:16

niet mee eens! er kan altijd wat gebeuren, zelfs bij Jeroen Dubbeldam, om maar eens een naam te noemen!

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: springen, risicovol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:19

Klopt niet. Toen ik pas van manege veranderd was en ik voor het eerst les kreeg op een paard (dat echt heel veel ervaring heeft), gingen we springen, gingen we een +/- 60 cm springen. "Okeej" dacht ik "niet te hoog." Vlak na de sprong lig ik half in zijn nek, hij was er meer dan een halve meter overheen gesprongen, zich echt heel rond gemaakt en achterhand geweldig uitgezwaaid. Op zich natuurlijk niks mis mee, maar ik had het niet verwacht
Dat lag dus natuurlijk aan mij, maar't is een voorbeeldje he, ik had evengoed niet in zijn nek kunnen landen maar op de grond of zo ..

LIFE ISN'T ABOUT WAITING FOR THE STORM TO PASS...
...IT'S LEARNING HOW TO DANCE IN THE RAIN!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:27

Dit topic is al een paar jaar oud.. heb even getemd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:58

Vandaar ook een slotje


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers