bijrijdster priveles? iemand overhaaltips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

bijrijdster priveles? iemand overhaaltips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:16

mja...groot dilemma... Scheve mond
ik verzorg S. nu een tijdje (noem hem even S...wil geen namen noemen) ongeveer een jaar alweer.
als ik kijk hoe erg we vooruit zijn gegaan ben ik ontzettend trots.
als ik kijk hoeveel beter we nog kunnen, schaam ik me kapot.

we hebben een tijdje geleden onze eerste priveles gehad. t ging zo goed hij liep netjes laag, en lette echt goed op. alleen zn tempo was verschrikkelijk maar ja, ik dacht, dat komt volgende keer wel goed.

nu heb ik het er met S. zn baasje over gehad (laten we haar even D. noemen) en zij wil niet dat ik vaker priveles neem.
ik ga niet uitleggen waarom, als ze vind dat jullie dat mogen weten, mag ze het hier zelf neerzetten.
ik baal er echt ontzettend van.. zonder les kan ik hem niet ontspannen houden, en heeft hij heel soms nog wel eens de neiging een loopje met me te nemen (ik heb wel controle over hem, maar als D. aan de andere kant van de bak is, wil hij daar graag naartoe...en tja, sterk beestje hoor..dus dat is echt lastig ).. daarom was ik ontzettend blij met die les.
we hebben toen voornamelijk op de volte gereden (wat hij heel lastig vind). D. denkt dat zij mij dat ook wel kan leren (ze is 1 jaar en een beetje ouder als ik). ik ben ervan overtuigd dat ze me het niet kan leren, aangezien ze al een lange tijd geen les meer heeft, en dat nooit geleerd heeft.
zou jij, als je zelf het geld er niet voor had, je bijrijdster les laten nemen op jou pony?

en heb je tips om D. toch zover te krijgen? zeggen dat we er beide op vooruit gaan maakt geen indruk Verdrietig
alvast bedankt voor jullie reacties..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-04 18:24, in het totaal 3 keer bewerkt


Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:21

ik zou het wel doen als die verzorgster goed is voor mijn pony en als ik zeker weet dat er goed les word gegeven en ze er bijde op vooruit gaan!
KiZz... Pling

Horses are like fire . . . some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life . . . and some people, they touch it and get too hot and they drop it

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:24

Ik heb zelf gaan paard, maar weet hoe belangrijk les is. Ruiter rijdt vaak dan gewoon beter op het paard.
Klinkt alsof de eigenaresse geen geld heeft voor lessen en dat jij nu ook niet mag.
Als ik een paard zou hebben, zou ik het juist fijn vinden als bijrijder les nam met het paard. Ik zou eerder dat vragen als voorwaarde dan een bijdrage. Liever begeleiding dan zelf aanmodderen.
Je hebt de beste bedoelingen met het paard. Maar een instructrice ziet toch altijd wat meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:32

helemaal mee eens spokie79.. maar ja, als de eigenaresse dit nou ook zou geloven
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-04 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:37

Misschien moet ze ook maar eens op bokt gaan zitten. Wat het meest vaak wordt gezegd is dat er les genomen moet worden Knipoog
Jammer dat ze dat niet inziet. Ik weet even niets om haar over te halen, maar ik zal nog even nadenken.
En als ze het echt niet wil, misschien een ander paardje zoeken waarop je wel mag lessen. Zo wordt jouw vooruitgang natuurlijk ook geblokkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:38

spokie79 schreef:
Misschien moet ze ook maar eens op bokt gaan zitten. Wat het meest vaak wordt gezegd is dat er les genomen moet worden Knipoog
Jammer dat ze dat niet inziet. Ik weet even niets om haar over te halen, maar ik zal nog even nadenken.
En als ze het echt niet wil, misschien een ander paardje zoeken waarop je wel mag lessen. Zo wordt jouw vooruitgang natuurlijk ook geblokkeerd.


*surprise* ze zit op bokt *LOL*
ze adviseerd zelf soms ook om les te nemen (dacht ik?)

over dat een ander paard zoeken, ik les 1 keer per week op de manege, dus ik leer nog gewoon door hoor
anders was ik daar al weg denk ik.. wil toch echt wel les houden!!!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:41

noedel schreef:

over dat een ander paard zoeken, ik les 1 keer per week op de manege, dus ik leer nog gewoon door hoor
anders was ik daar al weg denk ik.. wil toch echt wel les houden!!!


Goed zo! Vaak zie je pas hoe belangrijk les is, als je het weer hebt. Misschien aan je instructrice op de manege vragen wat je ermee aan moet en dat je dat in de les daar kan oefenen. Alleen jammer dat het niet op je bijrijdpaardje is dan.

Rij je trouwens met laarzen of met chaps. Mijn ervaring is namelijk dat je benen stiller en langer zijn met laarzen. Dus misschien zou dat helpen als je nog niet met laarzen rijdt.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:42

Tsja overhalen....meestal willen ze pas overgehaald worden als het al "te laat" is, en dat kan op verschillende manieren Knipoog

Verder ben ik het met Spokie eens, beter voor ruiter en paard en je kan er alleen maar profijt van hebben, alledrie.
Want ook zij plukt de vruchten van jullie lessen.

Les krijgen van een vriendin die het wel even denkt te kunnen werkt meestal gewoon niet, maar dat zal zij denk niet willen horen.
Lijkt erop dat je er genoegen mee zal moeten nemen, hoe rot het ook is.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:43

ik rijd met allebei.
met chaps zodat ik ook als ik geen laarzen bij heb netjes kan rijden, en met laarzen als ik het koud heb Haha! op de manege heb ik andere problemen als met nero.. dus dat heeft niet echt zin.. ieder paard andere knopjes he Knipoog


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:46

Als ik de eigenaresse was en ik zou dit op bokt lezen, dan zou ik niet zo heel erg blij zijn. Persoonlijk zou ik me niet serieus genomen voelen. Dus ik weet niet hoe zij hierop reageert. (of heb ik het verkeerd begrepen en komt zij hier niet?)
Ben het overigens wel met je eens. Lessen kan nooit kwaad, maar ja het is haar pony/ paard en zij beslist.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:50

Zolang je haar reden niet noemt om jou geen les te laten nemen, kunnen wij ook niet beoordelen of zij daar gelijk in heeft of niet. Dit om even te voorkomen dat hier ongegronde oordelen geveld worden over jou of de eigenaresse van je bijrijdpony Knipoog

In ieder geval zou ikzelf er absoluut geen problemen mee hebben als mijn bijrijd(st)er(s) les zouden willen nemen met mijn paard. Helaas is mijn paard nu niet meer, maar toen ik haar nog had had ik ook twee bijrijdsters. Zolang ze zelf betaalden mochten zij van mij zo vaak met m'n paard in de les als ze wilden, graag zelfs. Daar werden zij én m'n paard alleen maar beter van. Te meer omdat zij niet op hetzelfde niveau als ik reden, vond ik het juist prettig dat ze les namen. Eén van m'n bijrijdsters had zelfs een startkaart op m'n paard.

Om je vriendin over te halen kun je als argument aandragen dat het ook goed zou zijn voor haar pony. De pony gaat er immers ook op vooruit en dan kan zij wellicht (al heeft ze zelf geen les) ook wat lekkerder rijden. Maar nogmaals, als ik niet weet waarom je van haar geen les mag met je bijrijdpony kan ik je verder ook geen goede tips geven om haar over te halen.
Laatst bijgewerkt door Effy op 24-09-04 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:51

Hm, volgens mij heb ik je weleens eerder een tip gegeven over dit probleem?

Vind het toch vrij dom van haar dat ze jou geen les wil laten nemen, misschien is het jaloezie? De pony wordt er niet echt beter op zo, eerder minder.

Ik heb het idee dat de eigenaresse de moeilijkheid van paardrijden en lesgeven een beetje onderschat. Dat ze ouder is dan jij zegt trouwens niks, ik ken zoveel mensen die jonger zijn dan ik en een stuk beter rijden Haha!.

Ik heb niet echt tips voor je, blijkbaar is zij niet van het nut van de les te overtuigen en het blijft haar pony.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:55

ik denk dat t slimmer is als (dat als ze t niet erg vind) D. zelf de situatie plaatst. ben anders bang dat ik het er verkeerd opzet en dat we dan ruzie krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:01

D. komt gewoon op het forum. ik heb haar ook dit topic laten lezen.
ben niet van plan dingen achter haar rug om te doen
ehmm.. tja dat niet serieus gevonden worden..
dat gevoel heb ik ook nogal vaak bij haar.. maar dat komt ook omdat ze niet altijd alles tegen me zegt, omdat ze weet dat ik er dan tegen in kan gaan (doe ik te vaak) en dan heb ik een te grote mond waardoor ze niet echt meer tegen me in durft te gaan omdat..tja weet t ook niet helemaal...

Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:11

Tja, andere argumenten dat het voor jou,m aar nog meer voor de pony beter is zijn er volgens mij niet.
Heeft ze zelf wel (prive)les met hem?

Erg jammer dat je niet meer les mag nemen met hem, ik zou dat enkel harstikke leuk vinen dat een verzorgster zo enthousiast aan het werk wilt met mijn pony! Mits het natuurlijk niet op dagen is dat zij hem altjid deed, enkel op jou dagen.

Is het jaloezie dat ze jou niet er meer les op wilt laten nemen? Of zijn het de kosten? Ik neem aan dat zij die lessen niet betaald, maar jij zelf daarvoor opdraaid toch?

Helaas is en blijft het haar pony, erg jammer, maar er is niet veel aan te doen...

Liselot

Berichten: 32176
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:13

apart... als mijn bijrijdster aan geeft dat ze priveles wil met mij n paard zou ik dat juist aanmoedigen! wel gewoon op stal en niet ergens anders naartoe. ook wil ik een keer een lesje meekijken voor de zekerheid. maar als het goede les is moedig ik het echt aan!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:20

Tancreda4 schreef:
Tja, andere argumenten dat het voor jou,m aar nog meer voor de pony beter is zijn er volgens mij niet.
Heeft ze zelf wel (prive)les met hem?

Erg jammer dat je niet meer les mag nemen met hem, ik zou dat enkel harstikke leuk vinen dat een verzorgster zo enthousiast aan het werk wilt met mijn pony! Mits het natuurlijk niet op dagen is dat zij hem altjid deed, enkel op jou dagen.

Is het jaloezie dat ze jou niet er meer les op wilt laten nemen? Of zijn het de kosten? Ik neem aan dat zij die lessen niet betaald, maar jij zelf daarvoor opdraaid toch?

Helaas is en blijft het haar pony, erg jammer, maar er is niet veel aan te doen...


nee zelf heeft ze geen les.
ik mag les nemen als haar ouders het voor haar betalen (als zij dus ook mag).
maar haar ouders betalen het niet (en zelf kan ze het niet betalen denk ik) dus mag ik ook niet. tegen die vrouw die me les had gegeven had ze gezegd dat het niet mag van haar vader. dat ga ik dus morgen vragen..
daarna zouden we het er nog over hebben..

Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:42

noedel schreef:
nee zelf heeft ze geen les.
ik mag les nemen als haar ouders het voor haar betalen (als zij dus ook mag).
maar haar ouders betalen het niet (en zelf kan ze het niet betalen denk ik) dus mag ik ook niet. tegen die vrouw die me les had gegeven had ze gezegd dat het niet mag van haar vader. dat ga ik dus morgen vragen..
daarna zouden we het er nog over hebben..


Mag het van haar niet, of van haar ouders niet? (lessen als ze zelf niet lest)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:52

van haar niet..
ik ga morgen aan haar vader vragen of ik les mag nemen met hem (D. zei eerst dat t niet mocht, nu weet ze het niet )...ik ga het gewoon vragen..zover ik hem kan beoordelen vind hij het vast goed.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:56

Jaloezie misschien omdat jij dna dadelijk beter/verder komt met die pony dan zij zelf? (aangezien zij er geen geld voor heeft?)

Mijn bijrijdstertje krijgt zo snel het kan ook prive les, geweldig!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:05

Ik ben ook juist superblij dat mijn verzorgster wil lessen (1x per 2 weken, soms wat vaker)
Zo kunnen we nu samen met paard op dezelfde manier trainen, dat vind ik zelf wel heel belangrijk. We lessen beide bij dezelfde instructeur, en ik kijk af en toe ook als zij les heeft.. je hoort/ziet toch ook dingen aan de kant, die je zelf ook kunt uitproberen
Ik hoop dat het je lukt om met je verzorgpony te gaan lessen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:08

we hebben nu afgesproken dat ik nu iig nog 1 keer les mag nemen.. een half uur. dan rijd ik hem eerst een kwartier warm. dan deeniej een kwartier. en dan ik daarna een half uur les OK dan!
dan gaat ze bij M. (instructrice) staan zodat ze kan horen wat er gezegd word, en zelf ook aanwijzingen geven.
ik ben er hartstikke blij mee!
Hoplijk ziet ze dan dat ik er toch wat aan heb
bedankt D. OK dan!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:23

Mijn bijrijdster MOET zelfs lessen van mij. Ik ga mijn paard verhuizen zodat we beide kunnen lessen (zij mag gratis lessen alleen prive moet ze zelf betalen)

Ik wil dat ze gaat lessen zodat zij bij wijze van mijn paard niet verpest. Ik les zelf ook en wil dus dat zij ook lest! zodat ik niet voor niks les Haha!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:29

Mooi zo dat is erg leuk voor je! veel succes in de les alvast Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:47

noedel schreef:
dan gaat ze bij M. (instructrice) staan zodat ze kan horen wat er gezegd word, en zelf ook aanwijzingen geven.


Pikt die instructrice dat?! Zou ik niet doen om het maar even vriendelijk uit te drukken...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Joanne_, Karma_k, Lightninggg en 41 bezoekers