nieuwe krack tineke bartels.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

nieuwe krack tineke bartels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:32

zaterdag 13 april was er een clinic bij ons op de manege van tineke bartels. voor deze gelegenheid had ze een 'nieuw'paard meegenomen. de 7 jarige merrie SUNRISE. donkerbruine super merrie. super voorbeen. deze merrie is eerst gereden door een andere amazone maar die heft haar als het ware verpest. daardoor is deze merrie het vertrouwen in de ruiter totaal kwijtgeraakt. ze zijn nu 4 maanden aan het werk met deze merrie en het is al veel beter. van het voorbeen gebruik ga je echt kwijlen. tineke vertelde dat dit als deze merrie het vertrouwen terugkrijgt beter word al jazz. de bedoeling is haar volgend jaar uit te brengen. houd haar in de gaten!!!


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:36

hee wat gaaf. Tineke kan wel met moeilijke paarden omgaan. Als ze bij ons een clinic gaf had ze ook zulke gevallen bij zich. Vond als dat ze leuke clinics gaf lekker ontspannen en zeer informatief.
Barbria was ook niet iedeaal maar ze deed het wel allemaal super.

Nou ben benieuwd wat die merrie gaat doen *LOL* . Foto misschien ?

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:43

erz ijn wel foto's gemaakt. misschien kan ik er wel aankomen voor op i-net. ze ws echt heel heel erg gaaf!! ben helemaal verliefd. gelukkig werk ik op een hadels stal zo'n 400 meter er vandaan en hebben we nogal goed contact en kom ik er regelmatig op stal. zal jullie op de hoogte houden van de vooruitgangen!!

groetjesyvonne

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:58

hey wat gaaf zeg.....
dus ze kan van moeilijke paarden hele goeie maken?
bedoel met het rijden dan he

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:30

Ik ben benieuwd! Maar ze vertelt dus dat de vorige eigenaar het paard heeft verpest? Leuk voor die vorige eigenaar (NOT) dat ze zo in de schijnwerpers komt te staan op deze niet leuke manier!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:34

de vorige amazone reed voor de eigenaren en heet deze merrie op een laten we het zo zeggen apparte manier behandeld. ik weet zelfs hoe appart maar dat hoeft niet aan de grote klok gehangen te worden. nu zijn ze dit paard braaf aan het rijden en gaat het super. ook vind ik het niet erg om het tegen iedereen te vertellen dat dit paard door de vorige amazone slecht gereden is. en dat dit niet voortkwam uit onkundigheid!!!

groetjes [naam]

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 13:58

Hoezo Barbria niet ideaal? Wat mij betreft komt ze aardig in de buurt van het ideaalbeeld hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 14:37

Ik denk dat Prisca bedoelt te zeggen dat Barbria geen ideaal karakter had...
Ze staat bekend als zeer moeilijk!

Ben benieuwd wat daar voor monsterveulen uitkomt van papa Jazz }>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 14:42

Klopt ze heeft geen ideaal karakter.

Maar als je haar boek leest wordt er een stuk geschreven over de kaaklijn van paarden en bij Barbria is die verre van ideaal. De ruimte qua afbuigen had meer gemogen waardoor ze soms moeilijk te rijden is. Hoe en wat kan ik nog wel eens opzoeken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 16:09

nu barbria met pensioen gaat (is) rijd er momentel een meisje van 12 op die gewoon kan rijden, en dit paard is echt heel moeilijk in hoofd en halshouding!! op dit moment word de training afgebouwd en als alles op een netjes nivo terug is gaat barbria terug naar de eigenaresse

groetjes [naam]

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:08

vind het wel grappig dat ze jazz nu op barbria hebben gezet,heel moeilijk*heel moeilijk!
ben benieuwd! Haha!

Z1+4

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:28

Barbria ideaal? vind ik van niet, ik vind em veel te kort, kort in de hals, en de rest van et lichaam is ook niet bepaald lang. De kaaklijn is ook verre van ideaal zoals pris zegt. en als ik em zo zie staan vind ik et ook niet echt een heel mooi paard...

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:04

Ideaal omdat ik dol ben op Trakehnerbloed en denk dat je met een vreselijk braaf en lief karakter moeilijker de top bereikt. Al die toppers hebben wel een tic zeg maar. Haha!

Quote uit interview rondom Barbria:
Tineke: “De kracht van Barbria is haar karakter: ze is altijd heel speciaal geweest. Ze heeft zo enorm veel looplust, dat was tegelijk de reden dat het later wel eens moeilijk was de hals er lang voor te krijgen. Haar uitgestrekte draf was één van haar sterkste punten: als ze de diagonaal zag dan spóót ze al weg!”

Imke: “Kijk, Barbria is in de loop der jaren gemoedelijker geworden en daarmee wellicht wat makkelijker naar de ontspanning te rijden. Ze is soweiso veranderd: heeft veel gezien, veel ervaren en werd ouder en wijzer. Ze is ook aanhankelijker geworden: vroeger was ze echt een beetje een bitch, nu komt ze uit zichzelf naar je toe.”

Tineke: “De combinatie met Jazz is voor mij héél bijzonder. Ik kan niks garanderen, maar ze hebben twee zulke verschillende karakters, waarom zou dat escaleren? Ik denk dat het bewegingstechnisch een héle goede combinatie is. De manier waarop Barbria accelereert in het achterbeen, ze onmíddelijk vertrekt…en dan Jazz die die vertreksnelheid bijna niet kan volgen, maar later door zijn ruime bewegingen haar makkelijk weer inhaalt…Los daarvan was ik altijd gek van Courage en Duco, maar Jazz en Barbria zijn toch wel de paarden van mijn leven. Ik wacht met spanning hun gezamenlijke veulen af!”

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:09

Volgens mij is Sunrise er al wel een tijdje hoor. Ik heb haar tijdens het NIC Zuidlaren in 2000 gezien. Ik zal eens wat foto's scannen, kijken of het dezelfde is Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Pellelilly, Rupser, Sanet, Vagabondo en 50 bezoekers