Glaasje draaien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 16:13

Denk dat veel mensen dat wel eens hebben gedaan..
Ik ook en er zijn ook geen enge dingen gebeurd, wel wat maja dat noem ik dan altijd maar toeval..
Iemand wel eens leuke/enge ervaringen mee gehad?
En er is toch een spreuk als je moet beginnen? Weet iemand die spreuk??
Geloven jullie erin?

Voor de mensen die niet weten wat het is: (zoals ik het ken)
Op bv een tafel leg je alle letters van het alfabet in een grote circel(ik gebruik altijd de letters van rummykub) Links van de circel maak je een 'ja' en rechts een 'nee'.
Iedereen legt 1 vinger op het glas en daardoor gaat het glas draaien. Voordat je begint moet je dus een geest oproepen. Je kunt dan allemaal vragen stellen aan de geest en die maakt woorden dmv letter naar letter zich te verplaatsen.

Veel mensen vinden dit maar niets omdat ze geloven dat er slechte dingen door kunnen gebeuren en het te maken heeft met hekserij..

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:26

jaja dit ken ikkkkk *LOL* Haha!:D:D
ik weet die spreek niej
op inyernet staat er wel heel veel over
bij google glaasje draaien invullen en je wordt bekogeld door sites.
ik geloof er eigenlijk wel in, ik vind het ook egt eng, maar kben natuurlijk gwn een schijterbroek

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 16:28

ik hoor wel eens van die verhalen en dan dnek ik ook: brrr
maarja, gelukkig ook niet bij mij gebeurd

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:41

Volgens mij is er een tijd geleden een topic over geweest. Dat had toen iets van 6 pagina's ofzo.
Ik heb het nooit gedaan en zou het ook nooit doen. Ik ben nogal bijgelovig met dat soort dingen Nagelbijten / Gniffelen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:46

Ik vind het niet alleen helemaal niets, ik vind het ook nog eens ontzettend dom.

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:29

ik heb het een keer gedaan.... het was zo eng!! wij kregen een boodschap.... maar een jongen die er bij was kreeg wat heel anders door zo eng Scheve mond
maar nu zou ik het nooit maar dan ook nooit meer doen!! ik ben ouder geworden en wijzer en ik weet veel meer af van de geesten wereld!!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:32

Brr, dat lijkt me zo eng!
Ik heb het nog nooit gedaan en ik ben ook niet van plan het te doen Bloos!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:34

Er stond laatst geloof ik een behoorlijk scary verhaal over in de Fancy. Het heeft me nooit echt getrokken en als ik dat soort verhalen lees hoef ik al helemaal niet meer.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:35

TeamSpirit schreef:
ik geloof er eigenlijk wel in, ik vind het ook egt eng, maar kben natuurlijk gwn een schijterbroek

zoiets heet geen schijterbroek, zoiets heet simpelweg intelligentie Lachen

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:40

@suusiej: heb jij dan leuke ervaringen met glaasje draaien??
er zijn ook andere manieren om aan antwooden te komen uit de spirituele wereld! probeer een pendelen, tarot, runnen of gidsenmeditatie!!
deze manieren zijn een stuk veiliger dan geesten oproepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:41

Nee ik geloof niet in de onzin. Ik heb het dus ook nog nooit gedaan.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:44

Ik geloof er niet echt in, maar heb wel hele enge verhalen erover gehoord.. Ik ga het dus ook maar niet proberen Tong uitsteken

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:46

ik ben veels te bang *heeft verhaal vd fancy gelezen*.
dus ik doe het nniet

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:03

EvaloveSandy schreef:
Er stond laatst geloof ik een behoorlijk scary verhaal over in de Fancy. Het heeft me nooit echt getrokken en als ik dat soort verhalen lees hoef ik al helemaal niet meer.


Idd, en in dat verhaal stond ook een zin die ik niet meer vergeet: "we hebben een bepaalde poort geopend die we niet meer kunnen sluiten".
Nee, ik begin daar niet aan

Vind dit soort dingen wel heel interessant, ben alleen veel te schijterig om er zelf echt 'mee bezig' te gaan, nee ik houd t bij internet en boekjes Haha!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:11

Het is mij altijd verboden, en ik geloof daar in.

Mijn nicht heeft er jaren lang last van gehad toen ze eens geesten heeft opgeroepen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:18

Ik zou dat dus echt nooit doen. Ik weet niet of ik erin moet geloven maar ik ga het écht niet uit proberen.
Volgens mij is dat ook niet iets wat je gewoon zomaar even moet uitproberen. Heb er nogal vage verhalen over gehoord en het kan goed misgaan.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:27

ik weet niet of ik het geloof,
heb er iig 1 keer een film over gezien,
die heeft me zo bang gemaakt,
ik wil het iig NOOIT doen

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:39

haha
ik heb het 1 keertje gedaan.
dat glas bleef maar draaien
het was egt harstikke eng
hij vertelde zelfs ze naam en hoe het was in het hiernamaals.
hij zei dat het donker en koud was. egt heel eng.
hoe heette ie ook alweer suusiej?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:56

Op JH stond een aantal maanden idd een topic.
Dit topic gaat iig naar AM.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:19

Spirit schreef:
Ik zou dat dus echt nooit doen. Ik weet niet of ik erin moet geloven maar ik ga het écht niet uit proberen.
Volgens mij is dat ook niet iets wat je gewoon zomaar even moet uitproberen. Heb er nogal vage verhalen over gehoord en het kan goed misgaan.

Hier ga ik in mee... Ik denk niet dat iemand die dat doet echt weet waar die mee bezig is...
Ik zie het nut er ook niet echt van in?
Als je weet dat er zulke vervelende dingen uit voort kunnen komen, leg mij dan eens uit wat er zo leuk aan is? Scheve mond

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:20

Ja, en dat topic over glaasje draaien is gesloten omdat dit onderwerp niet geschikt is voor jeugdige bokkers.

Wat ik er van vind? [AM] iemand ervaring met glaasjes draaien?
Hier kun je zo ongeveer wel lezen wat ik er van vind, al staan hier en daar een beetje onverstandige uitspraken Knipoog
Overigens heb ik het nog niet gedaan, heb er over na gedacht, wat dingen uitgezocht maar was te lui om er verder op in te gaan. Voordat ik met zoiets, wat nogal riskant schijnt te zijn, bezig zou gaan, wil ik eerst zoveel mogelijk er over te weten komen.
Ik sta sowieso wel open voor dit soort dingen en alles wat paranormaal of buitenaards is. Ik zou daar best wel eens dieper op in willen gaan, maar die begrippen zijn zo ontzettend breed en er is zoveel info over dat ik er nog geen tijd voor heb gevonden om er me er verder in te verdiepen.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:22

m'n moeder heeft het wel eens gedaan en er waren geen leuke dingen gebeurd toen erna

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:24

Iemand die het doet heeft geen idee waar hij aan begint, iemand die weet wat het daadwerkelijk inhoudt begint er niet aan.
Een tijd terug stond er op AM een topic over pendelen, daar staan allerlei voors en vooral tegens in van het spelen met het bovennatuurlijke.

Ik geloof dat dit hem was:

Edit: De link van volcano was het

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:25

Ik vind als die onderwerpen over geesten enzo heel erg interresant en lees erg graag over , maar naar veel lezen enzo besloten om het maar bij lezen te houden ......het leek me best interresant om het een keer te doen om te kijken of er echt waar zou zijn , maar aangezien er zo veel nare rare verhalen rond gaan over mensen die jaren lang enge / vreemde dingen mee maken doe ik het ECHT NIET !!!! En nu zeg ik wel dat het me gaaf lijkt enzo maar stel dat ik het zou proberen en er zou wat gebeuren raak ik zeker weten helemaal in paniek en als ik er iets niet mag gebeuren is het dat wel.......Nee ik doe het echt nooit van me leven, en hoop ook dat ierdereen hier verstandig is en het gewoon niet doen , je weet niet wat er gebeurt en er kunnen zo veel gevaarlijke dingen gebeuren.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:30

Nee, ik zal dat never doen.

Mijn vriendin heeft het gedaan, met gelukkig geen gevolgen. Maar ik ken zoveel verhalen van mensen die wel gevolgen kregen/hadden ofzo.
Ik geloof dat die geesten worden gestuurd door de duivel, maar dan ook alleen als je er echt in geloof. Doe je het voor de lol, zal het niet snel gebeuren. Denk ik.

Maar ja, ik heb wel eens een lerares gehad die het met ons wilde gaan doen. Alleen was zij al niet zo lekker bij haar hoofd Verward