HELP Sulky + tuig lenen voor shet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3474
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

HELP Sulky + tuig lenen voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 19:14

Hey, ik heb een nogal rare vraag Bloos Ik heb een shet die bij de vorige eigenaars heel veel hoefbevangen is geweest. Nu heb ik haar laten keuren bij de DA of ze nog eventueel geschikt is voor de wagen. Hij zei dat hij het niet uitsluitte maar op het moment omdat ze wat kortere gang tegen kreupel op het harde asfalt had niet kon. Dit is bijna 2 maanden geleden. Hij zei ook dat ik het met de hoefsmid moest opnemen of het kon. Deze zag er er geen bezwaar tegen. En raadde ijzers aan. Nou wil ik mijn shet zeker niet belasten, maar wil graag een wagentje voor 1x lenenm, liefst met een ervaren persoon erbij, die ken constateren of het wel of niet kan. Ik zat zelf ook al te bedenken dat het ook enkel in het gras kan dan is het nog minder belastend. De laatste tijd rijd er ook een meisje met haar buiten en dat gaat ook super! ze heeft dan nergens last van. Daarnaast wil ik haar graag wat afwisseling in het werk brengen en is ze daarnaast ook beleerd voor de wagen.

Wie O Wie wil mij en me shet helpen?

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:24

waarom een sulky,een shet is geen draver hoor!!
neem dan gewoon een klein wagentje....
maar iig succes OK dan!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:25

meiske16 schreef:
waarom een sulky,een shet is geen draver hoor!!
neem dan gewoon een klein wagentje....
maar iig succes OK dan!


omdat je beleren meestal met een 2 wieler doet .. en een sulky erg geschikt is hiervoor Knipoog

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3474
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 12:02

Ja daarnaast is een sulky minder zwaar dan een marathon wagentje. Ze is al beleerd, dat is het probleem ook niet.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:29

ja maar een 4 wielig wagentje is wel stabieler en geeft geen extra druk, hij hoeft alleen maar te trekken en niks te dragen. en zo zwaar zijn die wagentjes niet hoor, met luchtbanden loopt zelfs een kleuter ermee weg

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3474
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 19:14

Dan is het ook goed! Gaat mij d'r om dat ik ken kijken of ze wel of niet kreupel loopt dan.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:05

Maar waarom loopt ze kreupel dan? Heeft ze een licht verkanteld hoefbeen?

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3474
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 18:12

dat weet ik niet want er zijn geen foto's genomen. Ik heb haar nu vanaf 21 juli en daarvoor was ze erg veel bevangen geweest. Sinds ze bij mij staat niet meer maar ze heeft op het harde (lijkt) een kortere gang. Ik ben zelf geen expert in of ze nu wel of niet goed loopt. Misschien dat het nog een nasleep is , maar ze heeft er geen last van. Ze gaat er in rengalop wel eens vandoor, maar ik wil graag zekerheid f het wel of niet kan. Zodoende dacht ik laat ik het proberen. Ik hoop niet dat ze een gekanteld hoefbeen heeft. De hoefsmid zei er niks over maar zal het de volgende bezoek wel navragen hoe en wat. Het enige wat je aan de buitenkant ziet zijn ringen die naar beneden gaan. Vanaf 3cm van de kroonrand is het mooi glad daarna beginnen de ribbels. Zooooo het hele verhaal Haha!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:18

Een hoefsmid moet het al redelijk kunnen zien aan de stand van de hoef. Is er wel sprake van een verkanteld hoefbeen, dan kan je denken aan speciaal beslag of natuurlijk bekappen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers