clinic n.h door sil

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

clinic n.h door sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 11:07

op zondag 14 april verzorg ik een clinic Natural Horsemanship te Foudgum en dat ligt vlakbij Dokkum.
in deze clinic worden je de grond beginselen bij gebracht voor een natuurlijke omgang met je paard/pony.
in een groep van maximaal 8 deelnemers wordt er gewerkt aan grondoefeningen die de basis vormen voor het begeleiden en het rijden van je paard/pony.
problemen die er onder het zadel zijn, zijn vaak een probleem die op de "grond"al niet goed zijn.
of te wel pak het probleem bij de basis aan!
de clinic is toegankelijk voor iedereen vanaf 10 jaar en met elk paard, pony of veulen vanaf circa 8 maanden.
je hebt voor de clinic nodig een goed passend halster, een goed touw van minimaal 3 meter (geen longeer lijn!) en een paar goed zittende schoenen!!!(want er wordt veel gelopen)
de kosten zijn met je eigen paard 22 euro en als je een paard van mij gebruikt (in overleg) zijn de kosten 26 euro.
de clinic duurt 3 uur en tussen door is er even een korte pauze.
kijkers zijn van harte welkom en betalen daar niets voor!!
heb je vragen of wil je je op geven bel dan even of mail!!
groeten silvia
jackeroo.stables@12move.nl
of 0519-572050 of 06-50833100

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:05

Gisteren ben ik met Monnik, haar nichtje en mijn dochter bij de clinic geweest. Monnik deed persoonlijk mee en ik heb goed mijn oortjes opengezet. Ik vond het wel veel weg hebben van een cursus met mijn hond. Duidelijk zijn wie de baas is en consequent en eerlijk zijn. Heel leerzaam. Monnik is vast haar boeken voor mij aan het nakijken zodat ik thuis ook kan gaan oefenen. Het was trouwen wel een p.... end rijden zeg. Helemaal gaar kwamen we thuis. Leuke bijkomstigheid was dat mijn dochter, net 11 jaar, op Sanwood Gold mocht rijden. Ze rijd normaal engels maar wil wel graag door met de westernstyle (moeders invloed he Cool )Sanwood is echt een schatje, zelden zo'n lief dier gezien Lovers .
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/1463546011
[/img]

Mijn talentje Schijnheilig

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:06

Ja ik vond het een leerzame en gezellige dag. Omdat Okidokie met haar veulen staat heb ik aan deze clinic mee gedaan met een paard van Sylvia, Sanwoods Gold. Ik sluit me helemaal aan bij Margee wat betreft het karakter van deze hengst!!!! Een geweldig paard is het. Hij moet met een wildvreemde allerlei oefeningen doen en dan doet er ook nog een hengstige merrie mee.....terwijl hij alweer in het dekseizoen zit. Geen centje pijn, heb hem in het begin even moeten vertellen dat ik de baas was en toen was hij het ermee eens.
De dingen die Sylvia ons duidelijk heeft gemaakt tijdens deze clinic waren dingen die ik eigenlijk altijd al doe (maar ja ik loop dan ook zo'n beetje iedere NH clinic af omdat ik die manier van werken reuze leuk vind!). Toch was het goed dat er weer eens iemand staat te kijken wat je goed en fout doet, want ongemerkt sluipen er toch een paar schoonheidsfoutjes in.
Foto's van deze dag staan op mijn eigen site, evenals een uitgebreider verslag.
Sylvia heeft deze clinic leuk georganiseerd en heel logisch opgezet. Ik ben tijdens de vervolg clinic 5 mei zeker weer van de partij.
Syl bedankt voor de leuke dag en de gastvrijheid!! Jammer dat je zo ver bij ons vandaan zit!

Enne die Robyn deed het echt geweldig op Sanwoods!! Een nieuwe jeugdruiter voor de wedstrijden!