Vandalisme, wat is daar toch de gein van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Vandalisme, wat is daar toch de gein van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:02

Hee daar staat een auto, laat ik met m'n sleutel eens een mooi kruis goed diep in de lak krassen... Dat lijkt me nou echt leuk om eens te doen!

Ik kan me er niks bij voorstellen dat iemand dat denkt, maar blijkbaar lopen er mensen rond die er anders over denken. Wat is toch de lol van moedwillige vernieling van andermans eigendommen?!

Bah! Ik = boos Stoom uit je oren
Je zou zo'n pokkejong m/v toch....

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:07

volgens mij zijn het vooral pokkejongens, onder het mom van: kijk hoe stoer ik ben ik maak gewoon een vet dope kruis op deze auto.
Stomme kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:09

Als jij het me eens kon vertellen Margreet, dat zou super zijn.
want ook ik snap de lol er echt niet van.

En als ze die rot jochies pakken, moeten ze de schade maar bij elkaar laten werken.
Nee, geen verzekering, of banketstaaf bedragje, nee helemaal
Elke zaterdag en zondag, tot het betaald is.

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:18

Stoer hoor, als je dat doet...
Ik zie er de lol ook niet van in, blijkbaar anderen wel...

Helaas gebeurt het niet zoals jij het zegt RK, hier wordt ze nog de handjes boven het hoofd gehouden...

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:19

Je aggressie kwijtraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:21

Helaas wel
En wij maar meer verzekeringspremies dokken of de schade zelf dokken..
Dat geld komt ook niet binnen van niks doen.
Laat ze maar eens inzien wat voor waarde ze vernielen en hoe lang het duurt voordat je dat geld bij elkaar hebt gewerkt.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:21

Meisjes gaan alles behalve vrijuit met dit soort dingen hoor Scheve mond

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:22

Romkabouter:

Margreet schreef:
pokkejong m/v

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:24

Ja jij wel Knipoog
Maar een jochie is in het algemeen toch echt mannelijk Knipoog

Maar het s*ckt wel Scheve mond

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:26

Bij mij een tijdje terug twee keer in een week de ruit ingeslagen en auto overhoop gehaald.

Vervolgens niet alleen mijn linkerspiegeltje eraf getrapt, maar diegene die het had gedaan heeft ook nog de moeite genomen om helemaal om de auto heen te lopen en de rechter er OOK af te trappen. Vrij kostbaar grapje, dat...

Maaruh, van de week stond ik in mijn auto voor het rode stoplicht op de gracht in de regen. Recht voor me stond een fietser. Niet links, niet rechts, maar dus inderdaad dus precies op het midden.

Stoplicht wordt groen en ik geef gas, fietser blijft staan te pielen. Ik trap me koppeling maar in, en auto loeit even na... begint me dat mens toch tegen me te gillen. Dus ik gebaar naar het (groene) stoplicht en geef nog eens een beetje gas... Nou, toen pakte mevrouw dus haar fiets en knalde er expres mee tegen mijn auto.

Niks geen pokkejong, gewoon een vrouw van middelbare leeftijd die mij even voor dingen uitmaakte die ik hier niet eens kan typen zonder gecensureerd te worden...

Kan me voorstellen dat je boos wordt, maar dan heb je gvd nog van andermans spullen af te blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:27

oke jij je zin, ik type voortaan overal ook wel M/V achter Gaaaap

maar de rest wat ik schreef is bij mij bij voor elk geslacht van toepassing
elke afkomst en leeftijd

ben ik iets vergeten?

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:34

Arabsrulezz schreef:
Je aggressie kwijtraken.



Er zijn volgens mij genoeg andere manieren om je agressie kwijt te raken, ga dan maar een vechtsport doen of zo dan leer je er teminste nog mee omgaan. Ik denk dat een hoop jeugd ook meeloopt met andere om er bij te kunnen horen. Er zijn veel mensen tegenwoordig erg licht geraakt, het gaat slecht met veel mensen( economie) en het lontje lijkt steeds korter te worden. ( helaas) Ik kan me alleen niet voorstellen dat als het slecht met je gaat je vervolgens maar andermans spullen gaat slopen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:36

Arabsrulezz schreef:
Je aggressie kwijtraken.


En? Lucht het op?


Diefstal kan ik me, geredeneerd vanuit de dader, nog een heel heel heel klein beetje wat bij voorstellen: dat levert nog wat op. Maar vernieling... Ik snap daar niets van, helemaal niets.

Snader
Berichten: 1560
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:36

Hele goede vraag! Zou ik nou ook weleens willen weten... Scheve mond

Laatst hoorde ik ook van mensen dat er bij een Honda oldtimer brommer zand in de benzinetank was gegooid. En bij een ander was er "4-stroke sucks" in de tank en op het frame gekrast. Verdrietig Dood en dood zonde. Dat spul is al zo schaars...

Jatten en vernielingen zijn niet leuk als je dat overkomt, en ik kan erover meepraten jammer genoeg... (Honda 4-takt oldtimer brommer gejat). Mijn volgende krijgt een benzinedop met slot en ik neem 2 dikke kettingen mee om hem vast te leggen. Dat dat tegenwoordig allemaal nodig is...
Laatst bijgewerkt door Snader op 24-09-04 17:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:36

idd
laat je agressie dan vieren op je eigen spullen
Maar dat word dan weer nooit gedaan, vreemd, heel vreemd, agressie die alleen maar op ander mans spullen kwijtgeraakt kan worden ?!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:53

Margreet schreef:
Wat is toch de lol van moedwillige vernieling van andermans eigendommen?!



Stoer doen tegenover andere jongens? Het geeft een kick? Agressie afreageren? Verveling?

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:01

Ik reageer mijn agressie wel eens af op mijn eigen spullen Schijnheilig

Wat me ook opvalt is dat als de jeugd van tegenwoordig ruzie krijgt met elkaar er ook nogal wat gesloopt wordt van mekaar, en dan kom je weer bij het stukje respect terecht. Hoe kan het dat als niemand wat sloopt( want zo lijkt het als je tegenwoordig met mensen praat), niemand doet wat fout dat er dan toch nog steeds zoveel missgaat........

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:01

Misschien heeft er wel iemand een hekel aan je Nagelbijten / Gniffelen

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:57

Dat is stoer Clown

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:59

Een tijdje terug hoorden we om 01.00 een stel jongens via ons open slaapkamerraam zeggen:
"We gaan even auto's mollen, is leuk!"

Vent vlug naar beneden, pakt twee van de drie jongens in de kraag, ik ondertussen de politie gebeld, die kwamen redelijk snel. Bleek dat de derde, inmiddels ontkomen jongen een flinke kras op onze bus had gemaakt. Via de andere jongens achter de naam van die jongen gekomen. Aangifte gedaan enz.

Een paar maanden niets gehoord, belt de politie een week of twee geleden op: de jongen ontkent alles, en er is geen concreet bewijs...

Moraal van dit bericht: ze doen het gewoon voor de lol, en hebben totaal geen respect voor de spullen van iemand anders... Clown

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:17

Ik denk dat het de kick is van het dingen kapot maken. Tot hoever kan een persoon gaan.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:12

joh der is toch niks mooiers dan iets van iemand die daar hard voor gewerkt en gespaard heeft er trots op is of overheids goederen slopen ??
en er dan nog mee wegkomen ook , och dat ene tikje op mijn hand met de woorden
"foei jongetje , mag je niet meer doen hoor ..."overleven we toch wel
en de verzekering betaald toch wel of anders wel mijn ouders
want die werken 80 uur per week en ik meen me nog net te herrinneren wie dat ook al weer waren en hoe ze er uit zien
daarbij mag de buurt(vage kennissen van pa en ma) niet weten dat
ik dat gedaan heb want dan schamen ze zich en denken te kort geschoten te zijn in de opvoeding , wat ik niet erg vind want dat brengt mij weer een stap dichter bij mijn opgevoerde brommer die ik voor mijn verjaardag wil !!(inclusief stoere helm verzekering en benzine geld natuurlijk
want ik mag nog niet werken natuurlijk , want dan komt er van mijn school zeker niks terecht)

een tik op mijn billen mogen ze niet geven , want dan bel ik de kinderbescherming en de politie !!


ik sla mijn kind nooit maar nou ik beloof jullie 1 ding !!!! als ik merk dat mijn zoontje moedwillig anders man spullen sloopt , dat tie dan zeker flink op zijn donder krijgt al dan niet letterlijk dat alle privileges terstond worden ingetrokken !!!en laat hem het lef eens hebben daar tegen te protesteren want dan sloop ik persoonlijk zijn geliefde spullen , kijken hoe die dat vind !!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:30

Die mensen vinden het blijkbaar leuk om ander mans spullen kapot te maken, maar zodra er iets bij hun zelf thuis of met hun eigen spullen gebeurd gaan ze flippen. Maar goed dat is ook zo'n punt wat je vrijwel niet kunt tegen houden.

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:54

Vorige week zaterdag was er bij ons op het dorp soos( Een soort disco ). En daar was zo'n snertjongetje die gewoon ff 4 auto's ging ramme! Verward Wij stonden op de dijk te roepen van dat moet je niet doen enzo maar hij luisterde toen dus gewoon niet. Even later werd er van de organisatie de politie gebeld en is dat jongetje meegenomen naar het bureau. Ik was met een paar anderen ooggetuigen Tong uitsteken

Maar ik zie de lol er dus echt niet van in, Iemands anders eigendom kapot maken.