dekenvraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatie
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Bij de grens

dekenvraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 16:33

Ik heb een paar 'dekenvraagjes' en ik hoop dat iemand me kan helpen Lachen
Ik heb sinds een september de winterdeken opgelegd bij Radjah. Nu is hij nog mooi in zomervacht, maar als het straks erg koud wordt, is 1 deken dan nog wel genoeg? Is het een goed idee om nog een winterdeken op te leggen of moet ik een andere eronder leggen en welke soort deken dan?
Ook heb ik de indruk dat de deken die hij nu op heeft niet waterdicht is. Kan dat of zijn winterdekens altijd waterdicht? En wat kan ik dan doen als ik hem buiten wil zetten en het regent? Regendeken erover of beter niet?
Hoeveel kost een regendeken, zweetdeken,... ongeveer?
Srry voor het spervuur aan vragen Bloos ik hoop dat iemand me kan helpen

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:36

Winterdekens zijn niet altijd waterdicht, alleen regendekens zijn waterdicht.

Voor de prijzen kan je eens rondkijken op een paar sites van ruitersportzaken, bijv www.divoza.nl

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:45


Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:57

Je hebt winterdekens in verschillende diktes...van 150/200 gram is voor nu, straks als het wat kouder word een 300 grams en als het vriest een 400 grams bijvb.

Maar je kan ook een 200 grams deken hebben en daaronder een onderdeken doen.

Winterdekens zijn niet standaart waterdicht, vraag daar goed naar in de winkel! Je kan nu over je huidige staldeken wel een ongevoerde regendeken doen, blijft ie ook mooi droog, maar het is niet warmer.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:00

ik denk dat je eerst een zomerdeken op moet leggen of een fleecedeken wat moet je pony wel niet op als het strax echt koud is