Stowaway zadeltassen waterdicht ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cat_e72

Berichten: 73
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: België

Stowaway zadeltassen waterdicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 15:26

Hoi, heeft er iemand ervaring met Stowaway zadeltassen ? Ik heb er 2 aangeschaft, 1 voor voor het zadel en 1 voor erachter.

De (online) winkel beweert wel dat ze waterdicht zijn, maar ik vraag me af of iemand dit al eens proefondervindelijk vastgesteld heeft, bvb in een goeie stortbui Haha!

Voor alle duidelijkheid, het gaat over deze zadeltassen :
Afbeelding Afbeelding

De zadeltas voor achteraan heb ik al eens gebruikt achter mijn boomloos zadel, en die zit perfect, maar we hebben er nog geen échte stortbui mee meegemaakt... Iemand ervaring hiermee ??

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:29

Ja ik heb ze. Volgens mij zijn ze spatwaterdicht. DUs meer afstotend dan echt waterdicht. Superfijne tasjes overigens.

Cat_e72

Berichten: 73
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 15:43

Waar heb jij ze gehaald Fasel ? Ik heb ze nl niet gevonden in de "gewone" winkels, en ben dan noodgedwongen bij een online shop terecht gekomen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:17

Ik heb ze uit amerika laten komen. Ik weet alleen niet meer precies waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:18


ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:20

Ja, equestrian nomads zal ze ook niet hebben *LOL*
Zadeltassen zijn nooit waterdicht, zelfs de veelgeprezen Ortlieb tassen leggen het af in een stortbui.
Als je voor enkele dagen op stap gaat, doe je kleding dan in plastic tasjes in je zadeltas, dat is de enigste gegarandeerde methode.

Cat_e72

Berichten: 73
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 19:22

Fasel schreef:
Ik heb ze uit amerika laten komen. Ik weet alleen niet meer precies waar.

Ik heb ze ook vanuit Amerika laten komen : www.horsesdacor.com
Door de voordelige dollarkoers waren ze in Amerika zowiezo tamelijk goedkoop, dus zelfs met de taksen en verzendingskosten erbij was het nog voordelig !
Ik was een beetje bang om via het internet te bestellen, maar dat is 100% meegevallen. Er was wel een vergissing bij het verzenden, ze hadden me een western cantle bag gestuurd ipv een pommel bag. Dit hebben ze rechtgezet door de pommel bag GRATIS na te sturen !! OK dan!

Cat_e72

Berichten: 73
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 19:33

ikke schreef:
Zadeltassen zijn nooit waterdicht, zelfs de veelgeprezen Ortlieb tassen leggen het af in een stortbui.

Die Ortlieb tassen hebben we ook, en die zijn tot nu toe steeds waterdicht gebleken in diverse serieuze stortbuien in het Eifel gebergte (we zijn 2 keer voor een meerdaagse naar de Eifel geweest en elke keer rotweer !!! Scheve mond ). We hebben ze wel nog niet zo lang, misschien als ze wat beginnen te slijten...?

De Ortliebtassen waren echter wat groot voor mijn kleine fjord-kruising, en dus was ik op zoek gegaan naar iets compacter, en zo bij de Stowaways terecht gekomen. Als deze niet waterdicht genoeg blijken te zijn, passen ze misschien nog net onder de regenjas ! Lachen

Stilla
Berichten: 274
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:38

Deze zadeltassen zijn ook te verkrijgen bij http://www.goedhard.nl/. Daar heb ik ze ook vandaan.

Ik ben er erg tevreden over. Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:18

Cat_e72 schreef:
Ik heb ze ook vanuit Amerika laten komen : www.horsesdacor.com
Door de voordelige dollarkoers waren ze in Amerika zowiezo tamelijk goedkoop, dus zelfs met de taksen en verzendingskosten erbij was het nog voordelig !
Ik was een beetje bang om via het internet te bestellen, maar dat is 100% meegevallen. Er was wel een vergissing bij het verzenden, ze hadden me een western cantle bag gestuurd ipv een pommel bag. Dit hebben ze rechtgezet door de pommel bag GRATIS na te sturen !! OK dan!


Ben ook geen fan van internetbestellen maar aangezien hetmij ook tientallen euro's gescheeld heeftheb ik het mooi gedaan. Scheelt me iets teveel.