French Buffet xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

French Buffet xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 11:21

Ik zag ergens bij bokt een veulen van de volbloed French Buffet .
Het veulen sprak me erg aan. De lange benen en de schoft die er al uit was.
Nu kwam dit veulentje wel uit een K welsh.
Mijn vraag fokt deze hengst ook zo bij warmbloed paarden ???

En klopt dat onderstaande verhaal

KWPN
31-08-2001: Afstammelingenkeuring van: French Buffet xx,

FRENCH BUFFET XX (Settlement Day xx x Prologo xx)
Van French Buffet xx werd een uniforme collectie, voldoende tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens gepresenteerd. De veulens staan voldoende in het rechthoeksmodel en hebben uitstraling. De schoft-, schouderpartij is goed ontwikkeld. Het achterbeen is iets lang en licht gebogen. De beweging wordt gekenmerkt door voldoende ruimte, een goede houding en een actief achterbeen. Het voorbeen blijft iets vlak. De veulens kunnen goed schakelen.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 11:59

foutje....
Laatst bijgewerkt door abcfgd1 op 15-04-02 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:03

Eej!

French is voor voor het kwpn ja... Het veulentje is van ons, Vanda's French Kiss... Lovers
Het vlak in het voorbeen is bij deze zeker niet het geval, mooie knie en beweegt heel erg ruim... Sowieso vind ik dat de veulens van French niet echt vlak blijven...
Voor de welsh mag je een volbloed gebruiken, tot 3 jaar komt deze dan in het hulpboek daarna in het gewone boek. Nieuw bloed is nodig bij de welsh vandaar dat we voor een volbloed hebben gekozen en French is gewoon een schitterende hengst.
French Kiss schakelt inderdaad heel makkelijk, ze bewegen gewoon heel makkelijk en elastisch.

We hebben spring dus ook dit jaar weer laten insemineren door French Buffet xx, wie weet volgend jaar een hengstje.

Kzou niet meer twijfelen en met French Dekken, hij heeft zich meer dan bewezen en fokt geweldig!

Binnenkort maak ik wel weer foto's van onze French Kiss en die komen dan zeker ook wel weer op bokt!

kuss
Frederike