Waar zadelmak laten maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Waar zadelmak laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 10:36

Een vriendin van mij wil haar paard zadelmak laten maken.
Nu kost dat tegenwoordig al genoeg, dus zoekt ze eigenlijk een stal die niet zo duur daarin is.
Nu had ze bij stal van Driel, als ik haar goed verstaan heb, geinformeerd. Deze vragen 420 euro per maand.
Nu is ze eigenlijk op zoek naar een aantal andere stallen welke wat minder er voor vragen, zodat ze straks eens een beetje rond kan gaan kijken welke het beste aan haar smaak voldoet.
Ze zoekt in de omgeving van Tilburg (dus niet ergens buiten brabant, maar belgie mag ook)
Het liefst met een website zodat ze alvast een kleine indruk ervan kan krijgen.

de toekomst duurt nog een hele poos terwijl we het verleden in een flits aan ons voorbij hebben zien gaan


frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:58

Ik weet dat Femke, van Stal het Noordeind in essen net over de grens,ook zadelmak maakt misschien moet je haar is pb-en haar naam is kimmie261

FNRS Jury F1 t/m F20
Zz top M2 + 1

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:03

Zelf doen? Het kost wat geduld en tijd, maar het is goed te doen hoor. Lees je goed in vantevoren. Gewoon alles rustig aan en langzaam opbouwen. Ik doe het ook zelf, als je vragen hebt kan je altijd pb-en.


poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 13:52

Zelf doen, zou een optie zijn, maar daar kiest ze dus niet voor.

de toekomst duurt nog een hele poos terwijl we het verleden in een flits aan ons voorbij hebben zien gaan

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:54

420 euro vind ik erg veel..mijn d-pony is voor 150 euro zadelmak gemaakt en heeft daar 1,5 maand gestaan

hierna kon ze stappen draven en galopperen onder de man..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:57

Van Driel in heeswijk dinther?
Daar doen ze het wel goed.
Dus dat zou geen slechte keuze zijn om hem daar heen te brengen..
En zo erg veel vind ik het niet.
Je bent aan opstal kosten al de helft van dat bedrag kwijt.

En zelf doen kan alleen als je een goed ervaren persoon naast je hebt op de grond.
En je al enige ervaring hebt op de rug van jonge paarden.
Zoniet, is het vragen om ongelukken. (op een paar geluksvogels na)
Dus dat zou ik niet zomaar aanraden.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:59

Bij de mijne is het echt super goed gebeurd.Heb tot nu toe tegen geen 1 echt probleem aangelopen en als ik over een paar jaar een jong paard wil kopen weet ik zeker dat ik daar weer heenga...

Vandaar dat ik 420 euro duur vind..omdat het erges anders ook goed gebeurd en het meer als de helft scheelt snap je...

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:40

Bedoel je 150 per maand incl stallingskosten?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:46

MelodyT schreef:
420 euro vind ik erg veel..mijn d-pony is voor 150 euro zadelmak gemaakt en heeft daar 1,5 maand gestaan

hierna kon ze stappen draven en galopperen onder de man..


Voor stap draf en galop heb je echt geen 1.5 maand nodig normaal gesproken. Dan hebben we de paarden al nagefelijk en de basis er al aardig in bij de meeste paarden (oké uitzondering bevestigd de regel). 150 euro is veel te goedkoop vind ik.
Dat is nog minder als de stallingskosten van anderhalve maand, dan komt er normaal nog geld voor het zadelmak maken zelf bij. Het neemt wel een risico met zich mee en dat hoeft niet voor een paar euro vind ik persoonlijk.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:47

MelodyT schreef:
420 euro vind ik erg veel..mijn d-pony is voor 150 euro zadelmak gemaakt en heeft daar 1,5 maand gestaan

hierna kon ze stappen draven en galopperen onder de man..


Voor stap draf en galop heb je naar mijn mening 1.5 maand nodig normaal gesproken, of het paard moet nog totaal groen zijn, ook in de hand. Dan hebben we de paarden al nagefelijk en de basis er al aardig in bij de meeste paarden (oké uitzondering bevestigd de regel). 150 euro is veel te goedkoop vind ik.
Dat is nog minder als de stallingskosten van anderhalve maand, dan komt er normaal nog geld voor het zadelmak maken zelf bij. Het neemt wel een risico met zich mee en dat hoeft niet voor een paar euro vind ik persoonlijk.

DS_anne
Berichten: 138
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:26

Kijk eens op de bovenste site uit mijn onderschrift. DS is een stal die paarden met veel vertrouwen en geduld zadelmakmaakt. Het kost 175 in de week, maar met 4 weken is je paard zover klaar dat je er een b-proef mee kan lopen. Het is misschien een grotere investering maar daar krijg je ook veel voor terug. Voor meer uitleg over onze methode kun je kijken op onze site. Veel suc6


MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:43

Okkie1 schreef:
Voor stap draf en galop heb je naar mijn mening 1.5 maand nodig normaal gesproken, of het paard moet nog totaal groen zijn, ook in de hand. Dan hebben we de paarden al nagefelijk en de basis er al aardig in bij de meeste paarden (oké uitzondering bevestigd de regel). 150 euro is veel te goedkoop vind ik.
Dat is nog minder als de stallingskosten van anderhalve maand, dan komt er normaal nog geld voor het zadelmak maken zelf bij. Het neemt wel een risico met zich mee en dat hoeft niet voor een paar euro vind ik persoonlijk.


Wij hebben er nooit problemen mee gehad en waar ik rij hebben ze ieder jaar een ponys erheen gebracht.Ze was ook wel een beetje nagefelijk maar niet constant zoals ze nu wel is.En de mijne was rond dec ingereden dus het weer zat ook niet echt mee om haar gelijk iedere dag fanatiekerdoor heen te rijden want ze heben daar alleen een buitenbak...

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:12

Ik zou hem ook zelf gaan doen maja dat moet ieder voor zich weten natuurljk

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:53

bij femke! stal noordeneind in essen, maar heb je al een pb gestuurt Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler en 62 bezoekers