Bij Omar geweest!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Bij Omar geweest!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 17:02

Nou vandaag was het dan zover: naar Omar!
Ik was hartstikke zenuwachtig op de een of andere manier, maargoed.
Toen we aankwamen eerst de eigenaresse ontmoet en toen naar buiten waar de paarden stonden. Omar stond met dek op lekker een pluk hooi te eten en kwam even nieuwsgierig kijken. Ook heeft ze haar drachtige merrie laten zien, echt een hele lieve vrouw.
Toen Omar klaargemaakt om te longeren, het is echt een heel mooi paard vind ik zelf, heel apart kleurtje bruin en een heel mooi koppie maar hij is echt een sulletje. Vindt alles goed en zit weinig pit in. Het longeren was leuk om te zien, hij draaft ook heel mooi en ruim, galop was iets moeilijker.
Toen ik erop: wat een hoogte Scheve mond Maar hij is net zo hoog als ie braaf is, dus dat is geen probleem. Met rijden was hij ook erg sloom, moest erg aan zijn gangen wennen, heel ruim en soepel, maar net niet actief genoeg. Toch is het wel echt een lieverd. We hebben ook gefilmd zodat ik het thuis nog eens rustig na kon kijken maar helaas heb ik geen idee hoe ik dat op internet moet krijgen.
Na het rijden nog even gekletst met de eigenaresse (wat dat betreft passen zij en Omar wel bij elkaar, allebei erg rustig en vriendelijk, maar na het rijden waren we dus wel ruim 2 uur verder en zoveel bijzonders hadden we niet gedaan *LOL* ) en afgesproken dat ik haar volgende week bel om het er verder over te hebben.
Dan kunnen we er zelf allebei nog even over nadenken en kunnen we dan verdere afspraken maken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 17:06

En hoe denk je er nu over? Lijkt het je wat om hem te gaan doen of zoek je toch nog leiver verder?
Je klinkt niet echt superenthousiast.
Maar misschien dat hij door actief te rijden wat minder sullig wordt?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 17:11

En vergeet vooral niet dat het heel erg moeilijk is om goede, fijne eigenaren te vinden bij een bijrijdpaard. Want vaak loopt het daarop mis.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 17:11

Nou weet je wat het is: het is echt een sportpaard dat lekker getraind moet worden, en dat kan prima als hij op onze manege staat, maar van de zomer zie ik mezelf nog niet zo'n groot chique paard uit de wei plukken om mee het bos in te gaan. Niet dat hij er niet braaf genoeg voor is, maar het is gewoon heel anders dan ik gewend ben. Maar qua type paard is ie echt super hoor, en ik weet zeker dat als je wat meer aan elkaar gewend bent dat het rijden dan ook beter gaat, actiever. Je moet ook even aan elkaar wennen zo'n eerste keer met rijden en daar moet je dan ook niet teveel van verwachten.
Maar ik heb via Riëtte weer een beetje hoop gekregen dat ik heel misschien toch met het paard van mijn buren aan de slag kan. En dat vind ik gewoon een heel leuk paard, echt mijn type, wat kleiner, en die kent nog bijna niks dus je kunt samen helemaal blanco beginnen.
Dus ik wacht dat nog heel eventjes af, maar anders ga ik wel echt voor Omar! Lachen Het is jammer dat jullie de video niet kunnen zien, want het is echt een heel mooi beestje met hele mooie gangen. Lovers

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 22:10

Dit is vast even heel wat anders dan een Fjord hè? *LOL* Het is ook nogal een verschil in hoogte Haha!

Ik maak uit je verhaal op dat je er nog niet helemaal dol-enthousiast over bent, kan natuurlijk wel komen, maar de eerste indruk is natuurlijk ook heel belangrijk in je beslissing.

Ik wil je iig heel veel succes wensen met je besluit!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 22:53

hee, ik was al benieuwd hoe het was!
Je moet misschien gewoon ' even' de voor en nadelen tegen elkaar wegstrepen.
Over de hoogte zou ik me niet zo druk maken, geloof me, dat went Haha!
Toen ik Lady net reed maakte ik bijvoorbeeld steeds de beugels een paar gaten langer voor ik opsteeg, nu (2 maanden later Schijnheilig ) doe ik het al een poosje zonder en ik kan nu ook alleen opstijgen (zo hee). En als je er eenmaal opzit....is een groter paard toch gewoon veel relaxter? Gangen zijn fijner, en je valt er minder snel af dan van die kleine snelle donders Knipoog
Succes met je beslissing!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 22:53

Ja ja.. eindelijk was het zover..
Niet echt super enthousiast.. maar dat had ik eigenlijk ook niet verwacht aangezien er wat betreft Tout ook nog weer wat hoop is.
Ik hoop voor je dat je daar gauw wat van hoort en dat dat niet weer op de lange baan wordt geschoven.

Ik hoop dat het je allemaal wat gaat lukken wat betreft het maken van een keuze. Toch denken wij hier vrijwel hetzelfde over dus kan ik me helemaal in je gedachten verplaatsen.... ik zal voor je duimen dat er gauw wat meer duidelijkheid komt wat betreft Tout.. en tja.. anders gewoon wat druk erachter zetten Knipoog

Het gaat allemaal wel goed komen.. daar heb ik alle vetrouwen in. Ik hoor het wel van je.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 20:04

Zit ik net de video van Omar nog eens te kijken op de tv, hoor ik die eigenaresse tegen mijn zus (die aan het filmen is) zeggen: "je moet hem wel heel actief rijden" Scheve mond
Dan denk ik echt bij mezelf: "HOE dan" *LOL* Haha! *LOL*
Maar toch is het wel een heel gaaf paard als je hem zo ziet lopen...
Hmzzzz twijfel twijfel...wist ik nou maar waar ik aan toe was met dat andere paard he Lachen


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 11:03

succes met je keuze marije..hou me op de hoogte!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 11:07

Ja moeilijk zoiets. Ik weet zeker dat jij hem gerust actiever kan krijgen en als een paard heel ruim loopt voelt het ook nog eens vrij slomig. Met Kaminka ken ik dat probleem ook.

Ja, het is jouw keuze, volg je gevoel. Dat is de enige raad die ik je kan geven! Succes met je beslissing, we volgen het op de voet!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:24

Liever een dooie diender dan een paard die niks anders doet dan proberen je eraf te gooien. Toch?

Citaat:
Nou weet je wat het is: het is echt een sportpaard dat lekker getraind moet worden, en dat kan prima als hij op onze manege staat, maar van de zomer zie ik mezelf nog niet zo'n groot chique paard uit de wei plukken om mee het bos in te gaan. Niet dat hij er niet braaf genoeg voor is, maar het is gewoon heel anders dan ik gewend ben.


Okee, heb ik hier eindelijk een rij-maatje gevonden om in de zomer samen met Muzefee over het Balloerveld te rijden?
Of wordt het hem toch niet?

Ik denk dat dat actieve er wel in te rijden is. Natuurlijk, het zit waarschijnlijk niet in zijn aard, maar een beetje anders voeren en reactie eisen van hem doet al wonderen.

Nou, we horen wel hoe het verder gaat.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:38

[quote="Kitty"]Liever een dooie diender dan een paard die niks anders doet dan proberen je eraf te gooien. Toch?

Precies, en hij zal vast wel wat actiever kunnen worden, als je 'm beter kent. Dat lukt vast wel, met IJsco en Dira heb je immers ook veel bereikt, dat zijn allebei andere pony's geworden.

Nou, succes met je keuze, en houd ons op de hoogte.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 21:59

Is hij echt zo sloom, of kwam het door de veel ruimere passen waardoor hij traag lijkt te lopen?
Beter reageren en voorwaartser lopen is te leren. Met mijn pony is het al een wereld van verschil. Die kon eerst bijna alleen maar sukkelen in draf, en nu draaft hij soms zo ruim dat ik hem niet bij kan houden Haha! .
De wereld gaat echt snel voorbij op zo'n grote hoor Haha! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 120 bezoekers