(haflinger) welke vereniging ktvh/aangespannen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

(haflinger) welke vereniging ktvh/aangespannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 16:50

Omdat het mij erg leuk lijkt regelmatig mee te kunnen doen met wedstrijden/tochten e.d. met mijn haflinger, heb ik besloten ergens lid van te worden.

Nu heb je het KTVH en de Aangespannen Haflinger, beide organiseren wel wedstrijden e.d.
Ik vraag me af of je bij de Aangespannen Haflinger ook mee kunt doen met keuringen, of dat deze alleen bij het KTVH worden georganiseerd.

Misschien makkelijk om te vermelden dat ik in het Noorden woon (wordt hier veel georganiseerd?).

Ik ben benieuwd naar ervaringen met één van deze verenigingen.
Ik weet dat iemand hier op Bokt ook vrij actief hierin was, maar ik weet niet meer wie dat is...

Groetjes Marloes

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:04

Het KVTH is het echte stamboek en de aangespannen haflinger is geen stamboek maar gewoon een vereniging die vanalles organiseerd.
Voor de centrale premiekeuringen moet je wel lid wezen van het KVTH, veder weet ik weinig van De Aangespannen haflinger af alleen dat ze wedstrijden/dagtochten enz organiseren maar of je daar speciaal lid voor moet wezen om daar aan mee te doen weet ik niet

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:47

de aangespannen haflinger is echt te gek en niet duur.
27,- voor 1 jaar en een leuk boekje krijg je steeds .

Er worden vele dingen georganiseerd zoals net haflingerweekeind Ermelo.

Ben er geweest en echt een superdag

Je kan dan zonderstartkaart kennis maken met de dressuurwedstrijden en een uitdaging ondergaan om een klasse hoger te starten.

ik ben lid en heb er absoluut geen spijt van.

07-11 weer wedstrijd van de DAH in mijdrecht wij zijn zeker daar weer te zien

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:14


RvdB
Berichten: 842
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:03

De Aangespannen Haflinger is nu €30,- geworden maar dat maakt ff niet uit. Ik denk dat je toch lid moet zijn van het KVTH om mee te mogen doen aan keuringen.

snowwhiteM
Berichten: 110
Geregistreerd: 02-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:18

Ik woon ook in het noorden en er is 2 oktober as bijv. een strandrit waar je aan mee kan doen, verder heb je wel vaker zulke uitstapjes met je haf en een groep andere haffies. Bij idd www.deaangespannenhaflinger.nl kun je kijken bij evenementen wat er allemaal te doen is. Een paar keer per jaar zijn er ook een wedstrijden Haha!

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:15

Ik ben lid van De aangespannen Haflinger en dat bevalt goed. Maar beide verenigingen organiseren van alles hoor. En soms organiseren ze gezamelijk een dag of uitstapje. Ik ben alleen eerder in aanraking gekomen met DAH dan met KVTH vandaar

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:30

Voor de officiele keuringen moet je lid zijn van het KVTH (en moet je paard ook ingeschreven zijn).

Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:33

Dank jullie wel allemaal.
Ik ben er nog steeds niet uit, ik wil het voornamelijk om de wedstrijden doen.
Maar een keer naar de keuring lijkt me ook erg leuk!

Klopt het dat er maar weinig wedstrijden worden georganiseerd? Misschien is dat alleen in het Noorden, maar als ik het vergelijk met bijvoorbeeld wedstrijden voor alleen Friezen zijn die er veel meer?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:40

Als je paard papieren heeft moet je ook lid van KVTH zijn toch iig als je ze op jou naam wil hebben.
Dan ben je al lid.
Ben zelf ook lid van KVTH en worden nog lid van aangespannen haflinger.

Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 18:55

Oke, ze staat niet op mijn naam, maar papieren heeft ze wel. Dat is mooi, want dan kunnen we evt. een keer voor een keuring opgeven.

Ik ga denk ik dan ook nog lid worden van de Aangespannen Haflinger, misschien komen we je nog eens tegen Knipoog .