Paard van Sinterklaas, was dat ooit die van jou?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Paard van Sinterklaas, was dat ooit die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 11:39

Beetje een vage titel misschien en het is nog een beetje vroeg. Maar ik ben een paar weken terug gevraagd of ze Rongo mochten gebruiken dit jaar als paard van Sinterklaas met de intocht hier in het dorp.
Ik heb voor mezelf besloten het waarschijnlijk te doen, maar de man die het mij gevraagd had zou mij terug bellen (ik heb zijn nummer niet). Dus echt definitief is het nog niet. Dus ik vroeg me af of jullie misschien mij helemaal over kunnen halen (of helemaal niet Haha!)

Maar zijn er hier bokkers die dit ooit gedaan hebben? En zo ja, hoe was het, viel het mee/tegen, was je paard braaf, enz.

Ik ben benieuwd naar de reactie's .

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:40

Bloos! Er zitten kleine kindjes op bokt!

Nee altijd donkere paarden gehad

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:41

Een paard van de vriendin van mijn vriendin (het wordt ingewikkeld) heeft mee gedaan als het paard van sinterklaas, deze was erg braaf en het viel erg mee!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 11:42

zo klein toch ook weer niet :S

Maar ik bedoel ook voor de hulpsinterklaas *LOL* Want de echte heeft het dan zo druk en wij wonen in een klein dorpje, dus hier kan de echte sinterklaas helaas niet komen.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:42

Verplaatst van VMR naar PP.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 11:43

ok, thnx.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:56

Mijn pony is heeft dat wel eens gedaan op de manege. Maar dan natuurlijk als Pony van Zwarte Piet (ivm de kleur, zie profiel). Haha!

Eerst Sint ophalen en dan naar de manege gereden Haha! Sint mocht op de bok (heb een concourswagen) en zwarte Piet (rara wie was dat) mende. Sint vond het minder leuk wat er zit een behoorlijke vaart in een kleine maat hackney. Er was ook een wedstrijd. Men-Piet zou Sint afzetten in de binnenbak in de dressuurring. Even een paar rondjes en figuren rijden in uitgestrekte draf door de dressuurring: dit was MIJN kans.

Iedereen vond het geweldig (behalve de bange Sint, hahaha). Mijn pony is volkomen verkeersmak en hoe meer kinderen en herrie hoe meer show. Zelfs de fanfaremuziek was geen probleem. Als je paard (en jouw zenuwen) tegen zoveel kindertjes kunnen, moet je het zeker doen.

Het leukste was nog dat er een paar kindertjes later naar mij toekwamen om te verklappen dat Sinterklaas en Zwarte Piet mijn pony hadden geleend. Of ik dat wel goed vond... Ze vonden het heel gaaf. Ik had het roet nog in mijn oren geloof ik...

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:59

Mijn paard is geen schimmel, maar ik denk dat ze het niet erg zou vinden om de Sint binnen te halen. Ze staat zo snel nergens van te kijken....
gedaan heeft ze het iig nog nooit.

Je suis Charlie.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:59

Ik les in de manege op een gigaschimmel die Sinterklaas vervoert in december in Heteren en omstreken.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:06

jep! twee jaar geleden.,.. hij is een arabier en ik moet zeggen dat hij zich voorbeeldig heeft gedragen. Alleen toen alle kinderen keihard gilling AMERICO op hem af kwamen gestormt, probeerde hij de benen te nemen. Gelukkig waren er een paar opletten ouders die ze tegen hielden..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:07

Mijn pony heeft ook meerdere keren met Sinterklaas gelopen, pony vind het harstikke leuk en de Sint gelukkig ook, hi, hi.
Heb er een mooie deken aan overgehouden.
Nadeel is alleen dat mijn pony best wel opvallend is (stippels en een half oortje) waardoor je het hele jaar kinderen heb die komen vragen of dat Amerigo is....... (Ja, dat is hem en ik verzorg hem voor Sinterklaas)

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:39

Het paard van Sinterklaas niet, maar wel het paard van Sint Maarten en het was een groot drama Bloos
De kindjes met lampionnen lopen altijd achter Sint Maarten aan, maar Flair werd daar zo ongelovelijk kriegel van dat we haar maar even in het veld hebben geparkeerd en de kindjes hebben voorgelaten (traditie naar de .....)
Er reed een politieauto achter Flair, en die drukte per ongeluk op het verkeerde knopje en zette de sirene aan. Dus toen was het eigenlijk helemaal afgelopen.
En toen we richting brandstapel kwamen had Flair helemaal zoiets van No Way, mij niet gezien en hebben we Sint Maarten maar te voet verder laten gaan Haha!
Paard, baas, ik en Sint Maarten zijn van de stress geloof ik samen 100 kg afgevallen die avond, ze hebben ons ook nooit meer gevraagd.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:42

Paard van de manege heeft het wel een keer gedaan. Eigenaresse van het paard liep er alleen wel naast voor het geval dat. Hij is in principe braaf, maar als hij gaat, gaat hij ook echt. Hulpsinterklaas heeft ook lessen op de manege gehad. Is een mooie schimmelanda, dus wel heel gaaf.
Hulpsinterklaas was mijn fysiotherapeut

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:44

Mijn vader loopt hard bij zon vereniging hier in Woerden en hij probeert al jaren via mij aan een wit paard te komen om Sinterklaas op te vervoeren als het weer zover is. Maar dat is tot nu toe nog steeds niet gelukt, manegepaard kreeg ik niet mee, verzorgpaard was te oud, en verder verzorgde ik nooit witte paarden. Maar dit jaar lijkt het eindelijk te gaan lukken, tenminste, als 'Amerigo' weer op tijd beter is... Gringo_HS13 heeft nl. een cremello, licht met blauwe ogen dus, en ik neem aan dat er niet heel veel paardenkenners daar rondlopen. Is ook weer eens wat anders, dus als ie tegen die tijd beter is (is kreupel), gaan wij voor Zwarte Piet spelen op een Amerigo met blauwe ogen! Haha!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 13:05

haha Mikkie wat een verhaal.

Wel leuk dat meerdere mensen hier ervaring mee hebben. En Tamara, ik hoop dat jullie Americo straks mee kan doen

Rongo heeft trouwens wel al een paar keer meegelopen met bruiloften van leden van de rijvereniging. Dat deed hij hartstikke goed, alleen het stilstaan niet door de bandages. Dus die doe ik maar niet om.

En toen Albert Voorn 2e was op de olympische spelen 4 jaar geleden, hebben we hem met alle ponyclubs en rijverenigingen opgehaald en naar het stadhuis begeleid. Daar moesten we ons opstellen en echt nog geen meter achter ons stonden de mensen al. Ze hadden allemaal vlaggetjes gekregen (jeuj). Toen ging de schut trommelen en met die grote vlaggen zwaaien, de fanfare speelde wat en iedereen deed natuurlijk applaudiseren. Rongo gaf daar helemaal niets om.

En als er kinderen op hem af komen gerend gaat hij normaal gesproken meestal alleen wat harder lopen.

Echt bom-proof is hij natuurlijk niet. Maar ik denk dat het wel gaat lukken.

Maar meer verhalen zijn altijd welkom.
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 24-09-04 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:06

Nooooooooooit weer Haha!

Het leek mij erg leuk om het eens met Mirk te proberen. Ook al is hij bij mij onder het zadel wel eens druk, hij is buiten altijd schaapmak, dus ik wou het proberen onder 1 voorwaarde: die voorwaarde was: Sinterklaas kon er niet op... (mirk, klein en iel en dan zo'n dikke man erop die ook nog geen rijervaring had).
We hadden een verhaallijn bedacht dat Sinterklaas van het paard gevallen was, en dat ik (Piet) Amerigo gevonden had. Ik kwam dus aanrijden met Mirk en alle kinderen van die school begon tegen de ramen aan te bonken... Ik voelde Mirk zijn hartje bonken onder het zadel en toen wist ik: dit was 1 keer en nóóit weer Haha!

Wat mij verbaasde dat hij mij herkende met mijn schminck op en mijn nieuwe kapsel! Hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was!

:){

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 13:10

Ja, ik had ook een verhaallijn bedacht dat zwarte piet het paard van sinterklaas stiekem had 'gejat' en dat sinterklaas er dan achteraan holt ~~}> Haha! Of een geëmancipeerde sinterklaas Schijnheilig

Het enigste wat die goede man niet moet doen met de optocht is met z'n benen bewegen. Want dat kan dan wel eens fataal zijn

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:11

Taco is wel 3 jaar meegeweest in de optocht met een zwarte piet erop!!

<3 Galanto <3

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:12

Huilen Bestaat amerigo dan niet echt Verdrietig Nou dank je daar gaat mijn sinterklaas Scheve mond

Nou als je paard braaf is in alle omstandigheden, en als je er naast mag lopen .. Waarom niet..

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:20

Citaat:
Wat mij verbaasde dat hij mij herkende met mijn schminck op en mijn nieuwe kapsel! Hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was!

Dat verbaasde mij ook, waarschijnlijk zijn de manier van 'lichaamsbeweging' en geur Nagelbijten / Gniffelen toch belangrijker dan uiterlijk. En je stem natuurlijk!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:25

PeruaansePas schreef:
Dat verbaasde mij ook, waarschijnlijk zijn de manier van 'lichaamsbeweging' en geur Nagelbijten / Gniffelen toch belangrijker dan uiterlijk. En je stem natuurlijk!


ja, ik heel voorzichtig: Mirk braaf roepen... Maar goed, ik zal me rot schrikken als Mirk ineens helemaal zwarts was en een nieuw kapsel gekregen zal hebben... Maar goed, paarden beredeneren dit heel anders...

:){

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:36

LOL
Paarden geven niet om mode. *Zei ze serieus*
Een veer op een veelkleurig hoofddeksel en een baas in een pofbroek, het maakt ze niets uit. Haha! Zolang je maar je eigen lieve zelf blijft, he? Knipoog

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:39

ik heb dat een aantal jaren gedaan met mn verzorgpaard. en ik kan je verzekeren: geweldig! dat paard was echt spierwit (na drie uur wassen emtr biotex, zivlershampoo, e.d.) en ontzettend braaf (voorbijtoeterende vrachtwagens op een afstand van twee meter doen dr echt niks). ik mocht er als zwarte piet naastlopen en ook als zwarte piet naar huis rijden. geweldige scenario's meegemaakt in die jaren!

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:57

Ik heb 10 jaar op een manege in Ouderkerk gereden, en de Hulpsinterklaas Tong uitsteken leende ook vaak een paard van de manege! En er liep altijd wel iemand mee van de manege tijdens de intocht om hem in de gaten te houden, maar voor de rest was hij wel braaf. Ik weet wel dat hij een keertje kalmeringsmiddelen gekregen heeft, maar dan doet hij ook ECHT niks! Lachen ..*Alleen wanneer het uitgewerkt is moet je er niet op gaan zitten hoor Tong uitsteken , dan abrst ie van de energie! Schijnheilig *..

Maar het zou mij, als ik een eigen paard had toch wel een trots gevoel geven! Bloos .. Dan denk je toch: "Mijn Americo jongens, Hij is van mij!! Tong uitsteken Pling "

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:59

ja, zou ik ook hebben. ik heb nu ook een schimmeltje, en wie weet over een aantal jaartjes? hiihi, zien we dan wel weer!

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, ChelseaAyLee, corinec, Eekie, hollie, josien_m_, Macs, Marije112, noox, Poldermenner, xRaisin, xxPaige, ziechriet en 111 bezoekers