paard met dikke achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
muddy
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: sijbekarspel

paard met dikke achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 19:50

kan een paard door verandering van voer ,dikke achterbenen krijgen, ik voerden mijn paard equiral, omdat dit heel natuurlijke voeding is , maar nu krijgt hij dike benen , heeft iemand hier ervaring mee

al we need is horse love


shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:22

dikke benen kunnen stalbenen zijn door te krachtig voer in combinatie met te weinig beweging !

staat je paardje veel buiten of staat hij op stal?

groetjes

a dog is for life not just for christmas

dixie
Berichten: 79
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 01:17

Ligt er net aan hoeveel eiwitten in het voer zit (staat op de zak) en natuurlijk of hij de hele dag op stal staat. Bovendien kan het ook aan kuilgras, vers gras enz liggen. Ik zou eerst even kijken of er meer eiwitten in dit voer zit.

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:48

hoeft helemaal niet van het voer te komen, als ze stilstaan, wil dat ook ngo wel gebeuren, dan moeten ze bewegen.

irmaz

Berichten: 4667
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:39

muddy schreef:
kan een paard door verandering van voer ,dikke achterbenen krijgen, ik voerden mijn paard equiral, omdat dit heel natuurlijke voeding is , maar nu krijgt hij dike benen , heeft iemand hier ervaring mee


Ja, dat kan. Een simpele test is om hem weer een tijdje (week is vaak al voldoende) terug te zetten naar z'n oude voer (waar hij geen dikke benen van kreeg, neem ik aan). Het kan zijn dat hij reageert op een stof in het voer. Vergeet niet om ook naar het hooi (kuilvoer) te kijken, is dit veranderd de laatste tijd (nieuwe lading?).

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:22

Komt vaker voor; zie je vaak bij kuil. Is het na het stappen snel weg? Dan is het een vorm van stalbenen. Als het vocht blijft zitten na ca 5-10 minuten stappen kan het ook een virusje zijn.
Heb je het voer in een keer gewisseld? Langzaam aan wisselen (dus eerst 1/3 nieuw, 2/3 oud en dan steeds iets meer) wil wel helpen.

natuurlijk
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: axel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:14

Bij dikke achterbenen duidt altijd op dat de nieren iets niet goed kunnen verwerken of niet goed funktioneren. Voeding kan probleem diudelijk maken maar heeft waarschijnlijk een behandeling nodig door iemand die fysio,osteopatie en acupressuur in een behandeling toepast om meridianen en wervelblokkades op te lossen.


Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:02

nou een vrouw bij ons op de camping met haar paarden,die deed altijd stalbandages aan als de paarden in de stal stonden,ze zegt dat het schijnt te helpen tegn dikken achterbenen.

Ik ben enorm gestoord.

irmaz

Berichten: 4667
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:12

natuurlijk schreef:
..maar heeft waarschijnlijk een behandeling nodig door iemand die fysio,osteopatie en acupressuur in een behandeling toepast om meridianen en wervelblokkades op te lossen.


Alledrie tegelijk?
Is het niet gewoon mogelijk om te zorgen dat het paard de stof waar hij moeite mee heeft niet meer binnen krijgt en de natuur zijn eigen gang te laten gaan?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:19

Dikke benen kunnen veel oorzaken hebben en idd kan het ook door verandering van het voer komen.

Ook stijfheid, teveel aan eiwitten, een blessure etc. etc. kan de oorzaak zijn.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:42

Meestal is het vaak een vorm van te weinig beweging. Zodra ze dan beweging krijgen en het is weg dan zijn het idd stalbenen. Meer bewegen en een minder eiwitrijk voer doen wonderen. Wij hadden dat bij een paard dat er gevoelig op was ook met equiral (en met daarvoor pavo) met equisanum hebben we er nooit geen last meer van gehad (en hij liep altijd over dag hele dag buiten dus had voldoende beweging dus in dat geval was de biks ook een boosdoener)

Stalbandages zou ik niet snel doen, zeker niet als het vocht na 10 min is verdwenen. Ik denk eerder dan aan de kwalijke gevolgen die ze zouden op kunnen leveren bij bv afzakken of te strak bandageren etc.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 29 bezoekers