Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Maya schreef:Op m'n vorige school had een gozertje hem zo op gevoerd, tot 120 km/u sja.... toen kon ie wel gaan lopen natuurlijk.
dovish schreef:hee, kijk! nu weet ik ineens al heel veel. nouja, mijn vader heeft gelukkig wel verstand van het technische aspect, en hij gaat in ieder geval ook mee kijken, vóórdat ik wat koop.
ik wilde eigenlijk een mooie oldtimerbrommer kopen, maar ik ben bang dat ik dan veel te vaak stil kom te staan, zeker omdat ik er de ballen verstand van heb, en hij wel in ieder geval 50 km op een dag moet rijden
maar bedankt in ieder geval tot zo ver!
dovish schreef:jeetje, dan snap ik wel dat ze je liever tussen de auto's laten rijden in de bebouwde kom dan op het fietspad dat is echt wel hard.
maar ehh... ik ga er van uit dat ik geen certificaat nodig heb omdat ik mijn rijbewijs heb, is dat wel zo? ik dacht dat, maar misschien heb ik het ook wel zelf bedacht
dovish schreef:maar ehh... ik ga er van uit dat ik geen certificaat nodig heb omdat ik mijn rijbewijs heb, is dat wel zo? ik dacht dat, maar misschien heb ik het ook wel zelf bedacht
dovish schreef:waarschijnlijk heb ik toch een stuk minder onderhoud aan een wat minder oud brommer of scootertje
dovish schreef:ik heb alleen (jaja, op mijn twintigste) nog nooit op een scooter of brommer gereden, maar een auto kopen zit er voorlopig nog niet in. Maar het zal wel loslopen, zóóóó moeilijk zal het niet zijn. (toch??)
Citaat:in je carburateur zit een gasschuif, die gaat op en neer, als je de bovenste dop (waar je gas kabel in gaat) er af draait, en dan de gasschuif er uit trekt, zie je hoe dat werkt
als je een stuk tuinslang neemt, die een stukje van 0,5cm lang neemt bv. en om je veer- boven je gasschuif doet, dan de gasschuif er weer in doet, dan kan de gasschuif die 0,5cm minder omhoog, en dus kan je minder gas geven ...
je moet even zien of het goed gaat buiten om je veer, want het kan zijn dat ie gaat klemmen, en dat is niet zo handig, anders zou je kunnen zoeken naar een buisje binnen je veer
ohja, en hoelanger het buisje - hoe minder gas je kan geven en hoe meer die begrenst is
Wouter24 schreef:Prutswerk Snader, met een tuinslang
@dovish Afvoeren is niet heel ingewikkeld en al helemaal niet duur, maar doe het wel goed! niet met tuinslangen in je carb iig
Je kan gewoon een prop in je uitlaat laten zetten, en/of een ring in je vario. En bij zeventig nemen ze je scoot echt niet in beslag
Snader schreef:De enige goede oplossing is om origineel spul te hebben...
Hoezo prutswerk? Je voorkomt zo alleen dat je je gashendel te ver kan draaien. Zo hoef je tenminste niet aan je uitlaat te prutsen. Want die werkt met drukgolven en die zou ik niet willen verstoren. Die boel hebben ze niet voor niks zo ontworpen! Maar goed, ik heb geen zin in ellelange discussies hierover.