Fietskar voor kindervervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Fietskar voor kindervervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 22:18

Ik ben binnenkort jarig en ik dacht dat dat een leuk kado zou zijn (ook met het ook op de 2e die op komst is). Nu hebben mijn schoonouders een poosje terug iets gehoord dat er mogelijk een verbod op fietskarren komt. Waarom wisten ze niet, zal wel ivm veiligheid zijn. Op i-net heb ik er niets over kunnen vinden.
Weten jullie er meer van?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:51

ow niets van gehoord ik heb er ook 1 vind het een iedeaal ding!!! heb er al vele kilometers plezier van gehad...

ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 06:58

Mijn neefje is er een keer vreselijk uit gelanceerd omdat m'n zwager iets te hard door de bocht ging en de kar net op/tegen de stoep kwam en omklapte Scheve mond
Hij zag er toen echt vreselijk uit, z'n hele koppie bont en blauw Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:24

Ik vind ze levensgevaarlijk, zou mijn kind er nooit in zetten. Alleen al vanwege de automobilisten die zo'n kar over het hoofd zien.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:32

Mij lijken ze juist wel handig! Overigens had een kennis van me een bakfiets gekocht, een moderne en die heeft daar veel plezier van.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:39

Ik weet het niet... vind die dingen eigenlijk best wel eng. Ten eerste zie ik in de zomer veel van die toeristen met die dingen langskomen. Vaak zit er dan een rood kind in, wat maar plat ligt, omdat het niet veel meer kan door de hitte, is een regelrechte oven, met dat "handige" regenkapje. Daarnaast vind ik ze niet zo stabiel, wat als je ineens moet uitwijken? Met een zitje op je fiets is er minder kans op een val, dan met zo'n ding erachter. Het verhaal van Ilindra is daar ook een goed voorbeeld van. Tot slot, je bent langer, en die dingen zijn maar laag en klein, wat als je over het hoofd wordt gezien? Scheve mond

Ik heb het er echt niet op. Ik zou liever voor een zitje op je fiets kiezen, of anders misschien zo'n bakfiets als Pauline oppert.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:54

vind zo ook nit echt ideaal, of je moet er een vlag opzetten. Als je door een bocht gaat, dan ziet de achteropkomene verkeer jou karretje met kind niet. Je moet toch wel wat geoefend hebben ermee, bochten, stoepjes enzo. Nee ik geef de voorkeur aan een bakfiets. Of die tweeling zitjes achterop.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:55

misschien is het voor 'landelijke' fietstochtjes een goed idee, het kind kan tenminste nog een beetje bewegen en kijkt niet steeds gezellig tegen mama's rug aan.
In de stad zou ik het doodeng vinden, inderdaad, steld dat een auto moet uitwijken en je over het hoofd ziet, of in de drukte met stoeprandjes...brrr... dan lijkt me een zitje toch een stuk fijner!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:15

ik vind het maar enge dingen, het lijkt me zo makkelijk om te raken, voor ander verkeer.
ik heb zo vaak in het verkeer dat ik denk, dat ging bijna fout, als je denkt er nog wel voor langs te kunnen.
nou ben je met kinderen achter natuurlijk wel wat voorzichtiger, maar toch.

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:38

Hmm, ik heb er ruim 4 jaar eentje gehad en was er dolblij mee hoor.
Ze zijn op zich best veilig mits je er wel een paar van die vlaggetjes opzet.
Daarmee ben je beter zichtbaar voor auto's .
Als je er eentje koopt, let dan goed op de stabiliteit, want je hebt er tegenwoordig ook van die smalle dingen , maar die vallen redelijk snel om.
Die van ons kon ik de stoep gerust mee raken maar dan viel hij nog niet om.
Nadeel was wel dat ik die van ons niet kon gebruiken als wandelwagen.

Kijk anders eens een keer bij de Hema of Lidl, daar hebben ze regelmatig leuke fietskarren die je wel als wandelwagen kunt gebruiken maar toch breed genoeg zijn om stabiel te blijven.
1 Tip, als je de jongste erin wilt zetten, koop dan een speciale babyschelp.
Daar kunnen baby's vanaf 6 weken veilig in zonder dat ze alle kanten opgaan.

In loving memory of all the people and animals we've so sadly lost...................
Till we meet again somewhere..............

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:03

Ik zou inderdaad zoals meerdere mensen hier al aangaven eerder voor zo'n moderne bakfiets kiezen als voor een fietskarretje.

Allereerst vind ik die fietskarretjes een beetje eng. Ik heb er al een aantal keer 1 om zien slaan. Plus het tweede voordeel van zo'n bakfiets vind ik dat je je kinderen voor je hebt en dus in het oog kunt houden.

Lijkt mij zelf wel een veilig idee.

En die moderne uitvoeringen van de bakfiets tegenwoordig zien er ook nog gewoon erg leuk uit!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 07:38

Mij gaat het erom dat ik strak 2 kleintje heb. De jongste is in het voorjaar te klein om in het stoeltje te zitten (ben half april uitgeteld). In zo'n fietkar kun je ze vastsnoren in de maxi cosi.
Overigens zijn er idd diverse modllen, ook met bv raampjes erin zodat ze echt niet hoeven te bezwijken van de hitte.
Mij gaat het dus niet om de voors en tegens (die heb ik al tegen mekaar afgewogen), maar om een evt wetsvoorstel om kindervervoer is die dingen te verbieden!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:23

Bron

Citaat:
Kinderkarren aan fiets

Vervoer kinderen in fietskarren niet verboden (21 sept)

Vervoer kinderen in fietskarren blijft toegestaan. De Fietsersbond is sinds gister bedolven door reacties van verontruste fietsers. Aanleiding was het bericht op teletekst dat Minister Peijs van plan is het vervoer van personen in aanhangers te verbieden. Navraag van de Fietsersbond leerde dat het hier gaat om aanhangwagens achter motorvoertuigen. Het steeds populairder wordende vervoer van kleine kinderen in fietskarren en moderne bakfietsen wordt gelukkig niet met een verbod bedreigd, aldus de Fietsersbond.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:39

Deze moderne bakfietsen zijn super veilig (je kan echt niet omvallen) en fietsen ook nog eens heerlijk! OK dan!
http://www.nihola.nl/

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:39

Ik heb er zoeen voor mijn hondje Haha!

Heb al vele kilometers gefietst met Tommy in zijn karretje.

Je moet er wel even aan wennen. In het begin remde ik wel eens te hard of ging te krap door de bocht Scheve mond

Echt gevaarlijk (met auto's en zo) vind ik het niet. En het is goed voor je conditie want het is best wel zwaar zo'n kar achter je fiets.

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 12:14

Een bakfiets is ook wel leuk, maar niet handig als je de stad in wilt ofzo. Het voordeel van een fietskar vind ik dat is dat je hem ook als "buggy" kan gebruiken, en dus geen andere wandelwagens ed mee hoeft te sjouwen.
Siempie bedankt voor de link. ik had ondertussen ook al een reactie van de consumentenbond gekregen. Die wisten ook van niets, maar verwezen me door naar de 3VO.
Voor mijn verjaardag krijg ik overigens al wat anders (zij het minder leuk), namelijk 2 radiatoren voor op de beide kinderkamers. Het begint nu toch 's nachts al flink af te koelen, en dat is op Verena's kamer wel te merken. Kunnen we haar binnenkort voorzien van verwarming!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:26

Nanouk schreef:
Deze moderne bakfietsen zijn super veilig (je kan echt niet omvallen) en fietsen ook nog eens heerlijk! OK dan!
http://www.nihola.nl/


*kijkt op link*
Ik ben verkocht, wil ook zo'n ding! En dan model cigar, met een grote hond voorin die zo heel stoer om zich heenkijkt van "Heehee! Zie mij eens!" OK dan! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, chocky84, Eapy, fleurtjeuh, GoogleAdsense, Googlebot, Jolynne, Kaetibangsi, Malissaa1, purny, roosjenat, secricible, SUSANNEx, Tigress, verootjoo, xrobbiee en 91 bezoekers