paard naar kliniek...verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

paard naar kliniek...verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 17:40

Hallo,
Ik heb vandaag besloten dat mijn paard naar de kliniek moet. Ze is nu al een maand kreupel en het gaat nog steeds niet beter. De dierenarts heeft me dus aangeraden om daarom maar naar de kliniek te gaan. Scheve mond
Nu mijn vraag: Ik heb haar verzekerd bij Amev-Hippo, uitgebreide verzekering met beperkte ziektekosten.
Weet iemand misschien of ze dit bezoek aan de kliniek dan ook vergoeden?
Ik hoop echt dat jullie reageren want ik weet het niet en heb beetje belfobie soms.

Dank je!

Groetjes Anneminke

PAMIE

Berichten: 52
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:53

Indien dit een door de verzekering erkende kliniek is is het geen probleem zorg wel dat er een attest door de kliniek naar de verzekering wordt gestuurdt zie verder op http://www.amev-hippo.nl/

schapendoes
Berichten: 557
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:57

ik heb aron ook bij de AMEV verzekert en toen hij geopereert moest worden, heb ik alles zelf moeten betalen. en ik vrees dat we dezelfde verzekering hebben.....

hopelijk heb ik het mis, maar als je ze belt (ik heb dezelfde fobie, maar gelukkig hebben ze mij niet gebeten Knipoog ) , kunnen ze je het zo vertellen.

suc6 ermee, en hopelijk kunnen ze je paardje helpen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:10

Wellicht betekent beperkte ziektekosten dat de beengebreken juist niet verzekerd zijn; dus ook niet de ziektekosten daarvan. Zo werkt het bij 2 andere verzekeringen nl. wel. Denk dat je het makkelijkste even kan bellen naar de AMEV dan weet je het zo.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:41

als ik het goed begrepen heb van mijn tussenpersoon:(en ik ben ook bij AMEV verzekerd)

dan mag je met uitgebreide ziektekosten bijna bij elke kliniek en bij beperkte ziektekosten mag je alleen naar klinieken die jou verzekering aansteld

jou verzekering (of tussenpersoon) kan jou precies vertellen welke klinieken dit zijn.

waar ik ook op gewezen werd: de beperking van de vergoeding.

je zegt niet zo'n beltype te zijn maar ik zou toch om het zeker te weten gewoon even je tussenpersoon of de AMEV bellen Knipoog

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:15

Als je niet zo'n beltype bent stuur je toch gewoon een meeltje? Knipoog
paardenverzekering@amev-hippo.nl
Je moet sowieso binnen een bepaalde tijd melden dat je paard iets mankeert en dat je naar een kliniek gaat. Oja, niet vergeten je relatie nr. te vermelden en om welk paard het gaat. Ik heb in iedergeval altijd binnen 1 werkdag antwoord!
Sterkte met je paard!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 14:04

Ik heb vandaag heel even mijn belfobie aan de kant kunnen zetten *trots* en naar verzekering gebeld. Het bezoek aan de kliniek wordt wel vergoed maar ik moet wel een doorverwijzing van een dierenarts dan hebben.
Dus moest ik vandaag ook nog een dierenarts bellen of die wilde komen kijken. Nou, die komt vandaag kijken Lachen
(Ik had namelijk eerst iemand erbij van school die dierenarts is geweest maar die mag niet zo'n formulier voor de verzekering invullen).

Allemaal bedankt voor de antwoorden!

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:17

Wat ik me afvroeg, heb jij ook 25% eigen risico??

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 09:48

Ja, dat wel. Dat hebben alle verzekeringen van Amev Hippo volgens mij.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:11

Waarom bel je niet gewoon de Amev??. In de tijd dat je hier het topic plaatst heb je al iemand aan de lijn die je de juiste en correcte info kan geven aan de hand van je verzekering?.

Je moet trouwens de schade van te voren toch melden bij de verzekering. Als het vergoed wordt kan je namelijk ook de andere DA kosten declareren (zou ik standaard al doen).

Succes.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:57

Citaat:
Waarom bel je niet gewoon de Amev??. In de tijd dat je hier het topic plaatst heb je al iemand aan de lijn die je de juiste en correcte info kan geven aan de hand van je verzekering?


Citaat:


Ik heb vandaag heel even mijn belfobie aan de kant kunnen zetten *trots* en naar verzekering gebeld.


Haha!
[/quote]

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:02

En ga gelijk na hoe t zit met de verborgen gebrekken enzo aangezien je haar nog kort heb?!?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:56

Wat vervelend dat ze nog steeds kreupel is. Goed dat je naar de kliniek gaat dan weet je in ieder geval meer. Sterkte