pony weggegeven en overleden na maand?????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

pony weggegeven en overleden na maand?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 20:18

Ik heb een tijdje terug een pony weggegeven die epelepsie zou hebben. Nu bleek het dat hij iets aan zijn hart had en had hij leukemie erbij gekregen en is daaraan overleden. Het meisje dat hem gekregen had heeft dit pas maandag tegen mij verteld dat hij leukemie had terwijl ze het al drie weken wist. Nu zou ze hem gisteren woensdag dus laten inslapen maar hij overleed maandagavond vertelde ze. Nu was ik op de manege geweest waar hij vandaan kwam om te informeren of hij daar wat gehad heeft ooit maar dat was niet zo maar daar had vorige week wel een man naar toe gebeld uit zwolle die hem gekocht zou hebben op de markt. Ik weet nu dus ook niet wat ik moet geloven en degene die die pony van mij gehad heeft wil mij aanspraakelijk stellen voor haar gemaakte kosten. Maar ik vind dat als hij echt leukemie had en dus niet verkocht is ze hem meteen had moeten laten inslapen en dan had ze die kosten niet gehad en had ze voor dat geld andere kunnen kopen. Ze had deze pony dus gratis gehad omdat hij niet helemaal in orde was.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:34

ik zou haar dierenarts opbellen en vragen of de pony wat had. en laat dat meisje maar met bewijs komen dat die pony echt overleden is. ze moet een bewijs van rendac of zou kunnen laten zien.
verder zou ik het erg triest vinden als ze jouw voor de kosten op zou willen laten draaien. die pony had epilepsie, dat wist ze en ze heeft die pony genomen. als je de pony aanneemt, dan neem je ook de kosten van evt. ziekten op je. lijkt me niet dat ze jou op kan laten draaien voor de kosten.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 20:38

Lijkt me ook niet maar ik vind het verdacht dat hij woensdag ingeslapen zou worden waar ik bij zou mogen zijn om afscheid van hem te nemen en dan overlijd hij zelfde nacht.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:02

Uh ik ken dit verhaal, zal ook de naam van 'het meisje' niet noemen, maar volgens haar was ie al een paar weken terug dood.
Tegen mij heeft ze het niet over leukemie gehad, alleen over z'n hart.

Ze wou hem als gezelschap voor haar Shet, maar die werd verrot getrapt door die pony.
Dus zij kreeg de Welsh van haar vriendin en die vriendin de pony die ze van apaloosafan had gehad.

Die vriendin heeft de pony helemaal binnenstebuiten laten keren door een veearts en daar was de hartkwaal uitgekomen.

Uit mijn msn historie blijkt overigens dat ie voor 01.09.04 al is overleden.
Ze zei dat ze toen al steeds contact met apaloosafan had erover.

Heel raar verhaal....

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 01:26

Ik weet nu echt niet wat ik moet geloven ik wil nu weten of sultan leeft of niet en wie hem heeft want als ze hem weggegeven heeft of verkocht zou ik hem graag willen zien.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:45

Ook wij hebben op de harde manier ondervonden dat je NOOIT een paard moet weggeven als je wilt blijven weten hoe het met hem gaat. Als je hem afstaat ben je verder machteloos en rechteloos. Ik had daar ook een topic over.
En natuurlijk hoef je geen kosten te betalen! Het is haar paard geworden en dus ook haar kosten. Gewoon duidelijk zeggen dat er van vergoeding geen sprake kan zijn omdat ze niet, vooraf, met jouw overlegd hebben over DA kosten en hartkwalen.
Afstand houden, en eventueel met Stennisje PBén.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:14

amondi schreef:
Ook wij hebben op de harde manier ondervonden dat je NOOIT een paard moet weggeven als je wilt blijven weten hoe het met hem gaat. Als je hem afstaat ben je verder machteloos en rechteloos. Ik had daar ook een topic over.
En natuurlijk hoef je geen kosten te betalen! Het is haar paard geworden en dus ook haar kosten. Gewoon duidelijk zeggen dat er van vergoeding geen sprake kan zijn omdat ze niet, vooraf, met jouw overlegd hebben over DA kosten en hartkwalen.
Afstand houden, en eventueel met Stennisje PBén.



je oordeelt nu over iets, waarvan je maar 1 kant van het verhaal kent, niet handig hoor
Ik weet dat er 2 kanten zijn van dit verhaal en verder moeten de beide dames het onderling maar uitzoeken.
Dit topic hier vraagt om een slotje

puppyduck

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:41

?? Verward
Laatst bijgewerkt door puppyduck op 24-09-04 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:42

Uh, moet je er dan bij voorbaat van uitgaan dat een TS leugens zit te verkopen? Vertel dan maar de andere kant van het verhaal, dan kunnen we middelen.
Ik zeg toch niks opjuttend, gewoon: zonder overleg geen DA betalen, dat is toch logisch? waarom dan slotje????
Dit is een openbaar forum en als je de andere kant van een verhaal niet kent kun je er ook niet op reageren.

pollytje
Berichten: 1572
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:53

Dan spring ik nu even bij dat ben ik sultan is idd ingeslapen en van die markt is geen ene flikker waar. Kan me hier zo kwaad maken appeloosafan hoevaak heb jij niet gelogen tegen mij dan wel geld overmaken dan krijg ik niet. Pony moest weg wegens overcompleet en dan nog wel weer andere veulens kopen. Klopte geen bal van zal je wel even bellen. In iedergeval ik zou nooit een pony naar de marktdoen zal ze liever allemaal halen.

pollytje
Berichten: 1572
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:01

geral schreef:
je oordeelt nu over iets, waarvan je maar 1 kant van het verhaal kent, niet handig hoor
Ik weet dat er 2 kanten zijn van dit verhaal en verder moeten de beide dames het onderling maar uitzoeken.
Dit topic hier vraagt om een slotje



Geral en waarom pbt ze jou niet terug dan. Word er schijt ziek van. idd we moeten het ondeling uitzoeken maar het is gewoon zo. Word ik hier weer door een leek gehaald ofzo Verdrietig . Vind het een rotstreek ALS JE PONY OVERCOMPLEET IS KOOP JE ER NIET GELIJK ERNA WEER NIEUWE VEULENS.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:11

Pollytje en Apaloosafan. Jullie moeten dit inderdaad onderling uitvechten.
Persoonlijk, per telefoon, per pb, maar niet midden op bokt.
Vandaar dat ik hier een slotje plaats. Lachen