"meelopers"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

"meelopers"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 23:23

Er kwam een vraag in me op.....

Weet niet goed waar ik het moet plaatsen, dus als het niet goed staat hoor ik het wel.
Situatie:
Bokker 1, doet iets ontzettend stoms (euhm, rijdt met slof EN martingaal, noem maar even wat)

Bokker 2 reageert met dat dit stom is

Bokker 3 reageert dat ie met bokker 2 mee gaat.

Bokker 4 begint met dat bokker 3 een meeloper van bokker 2 is (omdat ze toevallig dezelfde mening hebben ?)

Bokker 1 bedankt bokker 4 voor het meeleven.

Dit is zo'n beetje een standaart scenario.

Is bokker 4 nu gewoon zo dom? Waarom zou je een meeloper zijn als je toevallig dezelfde mening hebt als een (het grootste meestal) deel van bokt?

Blijf het een opvallend verschijnsel vinden


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:28

Ik merk vaak dat als 1 bokker iets zegt andere meteen mee gaan doen, ineens 10 pag. vol met dezelfde reacties. Je kan best dezelfde mening hebben maar je hoeft niet persee ook zo te reageren als andere dat ook doen vind ik Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:30

Ach, ik kan je al 2 topics aanwijzen waarbij 1 tegengas geeft, een paar anderen meegaan en je voor god weet wat uitgemaakt wordt... Punt is (heb ik zelf iig wel) dat ik óf wacht tot iemand hetzelfde zegt, óf dat ik zeker weet dat ik 'hulp' krijg en niet half Bokt over me heen omdat ik het niet met TS eens ben. En ja, dan ben je een meeloper... Rolleyes

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:33

Wat mij dan weer vaak opvalt is dat je eerst allemaal dezelfde reacties krijgt (b.v.: dat is mooi) tot dat er één zegt dat ze het niet mooi vind, vervolgens krijg je dan allemaal mensen die het ook niet mooi vinden. Is dat dan meelopen of idd zoals Sylvia zegt wachten tot er één schaap over de dam is voor je ook je eigen mening durft te zeggen?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:39

stef schreef:
(euhm, rijdt met slof EN martingaal, noem maar even wat)


Dat zie ik vaak zat hoor Clown

Ik heb soms de indruk dat als mensen iets gelezen hebben, dat ze dan vinden dat ze er ook op moeten reageren en dan krijg je van die suffe me too reacties, reageren om het reageren. Nou reageer dan niet.

En wat imo ook zo is: als je op bokt je kop boven het maaiveld uitsteekt, dan wordt die er al gauw afgehakt, dus ik kan me goed voorstellen dat een hoop mensen dat aan een ander over laten, maar die persoon vervolgens wel "durven" te ondersteunen. Zo gaat het irl toch ook vaak.

Nulla tenaci invia est via

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:40

Juist Margreet, helemaal mee eens.

Lips are sealed

Maar ik ben dan nog wel een beetje fair en ben zelf ook regelmatig degene die zijn nek uit steekt... Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:42

Ik beschouw mezelf ook niet bepaald als een "meeloper" en dat word je niet altijd in dank afgenomen. So be it.

Nulla tenaci invia est via

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:27

Zo gaat het eigenlijk wel ja...

Is het zo gek dan dat de ene helft van Bokt de ene mening heeft, en de andere helft van Bokt de andere mening?
Ik vind het maar een beetje krom, vraag me af of ze in het dagelijks leven ook iedereen er van beschuldigen dat ze 'meelopers' zijn Haha!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:32

Als ik ergens een mening heb, dan plaats ik die. Ongeacht of ik de eerste ben of nummer 25 die er net zo over denkt. Als ze dan denken dat ik een meeloper ben kan me dat toch eerlijk gezegd aan mijn bips oxideren. Meestal is het dan de topicstarter die je van meeloperij beticht (en meestal op reacties die kritisch zijn of niet helemaal in het straatje van de topicstarter passen.

Je suis Charlie.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:39

Het valt me inderdaad vaak op dat als er 1 negatieve reactie staat, het topic een dag later 3 pagina's met dezelfde soort reacties heeft... Ik vraag me dan altijd af wat er gebeurd zou zijn als de eerste tendens positief was geweest. Het is namelijk altijd baas boven baas met negatieve posts (onderbouwde uitzonderingen daargelaten), de een begint met: 'is dat nou wel zo slim', en dat wordt uiteindelijk 'stfu, domme koe, waarom doe je zoiets'...
Wat niet wegneemt dat ik ook mijn mening zal zeggen, los van wat het gros ervan vindt Haha!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:09

Valt mij ook op ja... Als 1 iemand iets negatiefs heeft gezegd, staan dr opeens heel veel negatieve reacties, terwijl de reacties voor de negatieve reactie allemaal positief waren...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:10

Misschien durfen degene die positief zouden reageren dat na een paar kritische opmerkingen ( let wel: ik zeg kritisch en niet negatief) dat niet meer?
Doorgaans wordt er niet zo snel negatief gereageerd, en als er wel kritische opmerkingen komen heeft dat een reden...en die moet je niet later vergoeilijkend gaan wegvegen...helemaal niet als iemand duidelijk verkeerd bezig is.

Je suis Charlie.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:17

Ik denk dat dat het is Cassidy Als er al kritiek is dan zullen veel mensen niet meer positief durven reageren uit angst voor commentaar.

En inderdaad het valt met de echte negatieve reacties wel mee.... Waar ik vaak zo van baal is het volgende scenario:

-TS start topic met 'controversiele' foto's of een idem onderwerp
-iemand geeft kritiek
-TS reageert met: 'stfu, wat weet jij er nou van, al dat gezeik, blablabla'
-vervolgens ontstaat er een getouwtrek om wie er gelijk heeft

Als zo'n TS nu eens normaal zou reageren, bijvoorbeeld met 'O, zo had ik het nog niet bekeken', 'Is dat zo? Dat wist ik niet, dankjewel voor de tip', 'Je hebt misschien wel gelijk, ik zal er eens over nadenken', of desnoods: 'Ik heb een andere mening, maar ik begrijp je standpunt', dan was de toon van het topic al heel anders en ontstond er ook geen ruzie. Ik reageer alleen echt negatief als er al veel commentaar gegeven is en TS trekt zich er niks van aan, in andere gevallen geef ik gewoon netjes mijn mening.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:25

Als ik zeg dat ik het pimpelpaarse shabrak van bokker 1 niet mooi vind... Dan is dat mijn mening... Vervolgens wordt mij gevraagd waar ik dat op baseer en waar ik het lef vandaan haal om dat te zeggen?! Rolleyes

MAAR als er daarna een bekende bokker zegt dat ze dat pimpelpaarse shabrak lelijk vindt... DAN hobbelt de hele club er achteraan... Haha!

Of is dat weer een hele andere discussie... Clown

Verder ga ik met Justy mee... Nagelbijten / Gniffelen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:30

Twister, over smaak valt niet te twisten. Al hebben ze een snotgroen shabrak met oranje stippen, dat zou me verder een zorg zijn. Ik zou niet graag voor paal staan, maar dat is dan mijn persoonlijke keuzen.

Maar als iemand van alles aan zijn paard gaat hangen om zijn gebrek aan kennis of kunnen te verdoezelen en aansluitend foto's plaatst van: kijk hoe goed hij loopt...dan kan hij wel kritiek krijgen ja.

Of - zoals recentelijk: een paard in de huiskamer. Uitgebreid foto's plaatsen en maar niet willen zien hoe link ze bezig zijn geweest...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:33

Praktijkvoorbeeldje Haha!
Justy schreef:
Het valt me inderdaad vaak op dat als er 1 negatieve reactie staat, het topic een dag later 3 pagina's met dezelfde soort reacties heeft... Ik vraag me dan altijd af wat er gebeurd zou zijn als de eerste tendens positief was geweest. Het is namelijk altijd baas boven baas met negatieve posts (onderbouwde uitzonderingen daargelaten),

Overlaatst nog twee hele duidelijke topics daarover gezien. Het ene is dat topic over paard in de huiskamer, dat is dus driekwart negatief/kritisch gericht. Puur omdat er daar een aantal "bekenden" oeioei riepen. En iedereen zich erachteraan hobbelt, omdat er een aantal dat zegden, durven er meer ook voor die mening uit te komen.
En dat andere topic gaat over galloperend touwtje springen, let wel het paard moet over het touwtje springen in de galop. Wat ik persoonlijk veel gevaarlijker vind. Echter, in dat topic, komen een aantal reacties van gaaf! Leuk, ga ik ook doen, en de rest van het topic blijft dan ook positief, en geen reactie van oeh wat gevaarlijk. Ik heb zelf niet op dat topic gereageerd, puur omdat ik de TS een beetje ken via bokt, en ik geen zin heb in die discussie.

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:34

Cassidy schreef:
Twister, over smaak valt niet te twisten. Al hebben ze een snotgroen shabrak met oranje stippen, dat zou me verder een zorg zijn. Ik zou niet graag voor paal staan, maar dat is dan mijn persoonlijke keuzen.

Het was misschien een stom voorbeeld... Lachen
Dan moet je dat pimpelpaars shabrak even vervangen door slof & sporen... Misschien wordt het dan duidelijker...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:42

Maar op dat moment heb je het over een eventueel onkundig gebruik van deze items. En dan raak je het welzijn van het paard...en krijg je met recht tegengas.
Er zijn maar heel weinig mensen die de slof goed kunnen gebruiken. En hoe vaak zie je niet dat sporen verkeerd worden ingezet?

Je suis Charlie.

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:49

Daar heb je gelijk in, Cassidy...
Maar wat ik wel vind... Als 1 persoon tegen mij zegt dat het slecht is, gaat dat het ene oor in en het andere oor weer uit... Als 30 mensen tegen mij zouden zeggen dat iets slecht is, ga ik er wel over nadenken...

Op die manier heeft het dus best zin om met zn allen te gaan staan gillen dat het slecht is... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:51

Cassidy"]
Er zijn maar heel weinig mensen die de slof goed kunnen gebruiken. En hoe vaak zie je niet dat sporen verkeerd worden ingezet?
[/quote]

En dan krijg je weer: Hoe kun jij dat nou zien, het is maar 1 foto Rolleyes

[quote="Cassidy schreef:

Of - zoals recentelijk: een paard in de huiskamer. Uitgebreid foto's plaatsen en maar niet willen zien hoe link ze bezig zijn geweest...


Precies. Kan best gebeuren dat je eens iets ondoordachts doet, hebben we allemaal wel eens gedaan, met of zonder paard. Maar wees dan ook zo groot om toe te geven dat je fout zat.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:22

Maya schreef:
:j Praktijkvoorbeeldje Haha!

Overlaatst nog twee hele duidelijke topics daarover gezien. Het ene is dat topic over paard in de huiskamer, dat is dus driekwart negatief/kritisch gericht. Puur omdat er daar een aantal "bekenden" oeioei riepen. En iedereen zich erachteraan hobbelt, omdat er een aantal dat zegden, durven er meer ook voor die mening uit te komen.
En dat andere topic gaat over galloperend touwtje springen, let wel het paard moet over het touwtje springen in de galop. Wat ik persoonlijk veel gevaarlijker vind. Echter, in dat topic, komen een aantal reacties van gaaf! Leuk, ga ik ook doen, en de rest van het topic blijft dan ook positief, en geen reactie van oeh wat gevaarlijk. Ik heb zelf niet op dat topic gereageerd, puur omdat ik de TS een beetje ken via bokt, en ik geen zin heb in die discussie.


Toch ben ik er van overtuigd dat als iemand in het laatstgenoemde topic negatief commentaar geeft, er vanzelf meer mensen meegaan. Bij het eerste topic was ik overigens de eerste die 't een stomme actie vond en werd ik door iedereen (incluus de jeugd Knipoog) genegeerd. Idd kwamen er pas écht negatieve reactie na inmenging van wat BB'ers. In dat geval vind ik 't idd meelopen.

Van mezelf vind ik niet dat ik een meeloper ben, 't zal me echt worst wezen wat RK, G&K en weet ik wie allemaal vinden. Ik vind wat ik vind (en hopelijk is dat geld Clown), klaar.

*edit: ik denk trouwens dat Justy een verdomd goed punt heeft: de TS reageerd gewoonweg idioot. Ik geef niet graag fouten toe en zal mijn mening en acties zeker verdedigen, maar wel mét onderbouwing. En mocht de rest van Bokt goede argumenten hebben Knipoog dan zal ik mijn fout ook zeker erkennen. Feit is en blijft dat hoe agressiever TS reageerd, hoe meer mensen er in (negatieve zin) bovenop springen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:09

Dat iemand dezelfde mening heeft dat kan voorkomen. En dat ze typen ben het ermee eens dat Tiepgeit 1 dat zozegt; zolans er maar een reden achter staat, waarom hun dat ook vinden. En niet alleen ja vind ik ook!

Zo was er laatst een topic over iets, allemaal positief ik zei iets anders, opeens een rij reacties ja ik ben het met Sammie(toen nog ddb) eens. Daar had ik helemaal niet omgevraagd!!(en ik ben niet eens een bb'r Nagelbijten / Gniffelen, al zeg ik hetzelf Bloos)
Zelfde mening prima, kom dan ook met goede/liefst andere argumenten dan die al gegeven zijn.
Alleen maar reacties als vind ik ook, heb ik echt een hekel aan. Het staat ook in de boktregels dat dat niet mag.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:19

Hey, ik sta er tussen in dit topic Bloos!
En zowel huiskamer als touwtje spring topic heb ik gemist
Je kan ook nooit eens een tijdje offline zijn van bokt hè Clown Knipoog

Ik ben geen meeloper, wil ook niet dat mensen met me meelopen omdat ik toevallig al wat langer op bokt ben.
geef ook geen kritiek op paarse dekjes met roze stippen.
geef geen commentaar op goed spoor en slof geruik.
Echter zie je helaas vaak het tegenover gestelde bij de laatste 2.
Ik geef dus kortgezegd geen commentaar op dingen waarbij het paard er niet onder lijd.
Zo gauw als dat wel het geval is, kan ik mijn grote waffel niet houden.
Simpelweg omdat ik medelijden heb met zo'n dier.
En hoe meer mensen dat zeggen, hoe beter.
Want dan hoop ik dat er iets van blijft hangen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:24

Misschien moeten sommigen maar in de heiligdom verheven worden?? Soort van boktHeilige, die nooit iets verkeerd doet, geen fouten maakt en zich vooral van geen kwaad bewust is.
Dat laatste is het allerzieligst, mensen die niet door hebben dat ze niet zo geweldig zijn als ze zelf wel dachten. En tja, door een ander af te zeiken lijk je zelf al gauw geweldig of niet soms??

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:24

meelopen scheelt je een heel hoop nare reacties en pb's in je inbox heb ik gemerkt. Haha!

Amor Vincit Omnia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers