1ste groepsles!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

1ste groepsles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 22:14

vandaag zou ik voor het eerst met explosion in de groepsles gaan rijden.
er was een hengstige merrie dus ik had al zo iets van: oje. oppassen en uit de buurt van dat kreng blijven Knipoog

lesgever gaf me al tips van afstand houden (had ik ook wel zelf kunnen bedenken Knipoog)
en m bezig houden met oefeningen zodat ie niet genoeg tijd had om zich echt op te fokken.

half uurtje. explosion dood kalm. komt die trut op die hengstige merrie plots voor me rijden Bloos!

me lesgever had al gezegd dat ze vandaag beetje moesten uitkijken omdat ik voor het eerst met een hengstje reed enzo.
en dat verwaande wicht ging weer lekker voor me rijden Boos!

toen ik met carelca reed vorige week vloog ze in de galop gewoon tegen carelca op!!! Boos!

dus ik afstand houden. Maar explosion reageerde niet eens Verward hij ging wel beetje showen maar niet hinniken ofzo. deed ook geen moeite om korter bij die merrie te geraken! Bloos!
ik reuze trots op mijn beestje natuurlijk Knipoog

ook zei t lesgeefmens dat er 3 hele mooie gangen op geprogrameert waren Haha!
*trots*

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:21

Leuk voor je Lachen !!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:18

pharagirlke schreef:

me lesgever had al gezegd dat ze vandaag beetje moesten uitkijken omdat ik voor het eerst met een hengstje reed enzo.
en dat
verwaande wicht ging weer lekker voor me rijden
:(

toen ik met carelca reed vorige week vloog ze in de galop gewoon tegen carelca op!!! Boos!



Haha! hihhihihihi dat vond ik ook altijd zooooo irri in de groep..... ik heb besloten nooit en te nimmer meer op een manege te rijden!!!! waarvan akte!!!

Hakuna Matata! :D

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:23

wat leuk dat het zo goed ging! Verwaande manegewijven zijn inderdaad heel vervelend. Afsnijden is ook behoorlijk vervelend [mag ik eigenlijk niet zeggen, ik ben zelf koningin afsnijden].

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:48

leuk dat het zo goed ging, ik rijdt ook soms met een hengst in de dressuurles en daar zitten ook wel eens van die mensen tussen die graag afsnijden, kwestie van kalm blijven dan en hem afdraaien en goed vooruit zetten. maar het is bij ruinen of merries ook niet leuk als ze afsnijden, enkele maanden terug ben ik zo tegen de muur beland. Maar volgens mij is die hengst van je goed opgevoed, wel blijven opletten natuurlijk.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:02

goedso meid..
Het gaat harstikke goed.. en zo blijft het gaan.! OK dan!
Ik weet het cker Haha! Haha!


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:46

Afsnijden is niet netjes, maar met een hengstige merrie voor je rijden, tja daar zie ik het probleem niet echt van. Jij bent degene die een hengst meeneemt naar een groepsles. Dus jij moet zorgen dat je hem in de hand hebt, de rest hoeft niet voorzichtig uit jou buurt te blijven.

Of denk ik nou weer zo krom Verward

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:49

Dat ben ik wel met je eens Richtje, natuurlijk is het niet netjes om vlak voor je te gaan rijden of je af te snijden, maar als je een hengst meeneemt in een groepsles dan hoor je hem onder controle te hebben. (Wat blijkbaar goed gaat tot nu toe hoor, daar niet van Knipoog )

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:49

Ik ben het met Richtje eens...
Ik snap trouwens niet waarom ze in een kinderles hengsten en merries door elkaar rijden?
Je moet er toch niet aan denken als er iets gebeurt... Lips are sealed

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:18

ik vind merrie's alleen al erg.. het zijn krengen als ze hengstig zijn en net zo dwars als een hengst kan zijn.. Dus je moet beide gewoon oppassen, niet niet alleen diegene met de hengst..

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:22

Bij ons is de regel dat als iemand aan een figuur bezig is en terug de hoefslag op komt, wat hier eigenlijk dus gebeurde want anders kon ze je niet afsnijden. Dat je dan zelf ook afwend en dus een botsing vermijdt ....

Wel leuk dat het zo goed gaat met em!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:23

pearl_tje schreef:
ik vind merrie's alleen al erg.. het zijn krengen als ze hengstig zijn en net zo dwars als een hengst kan zijn.. Dus je moet beide gewoon oppassen, niet niet alleen diegene met de hengst..

dit vind ik ook. het is net alsof het altijd aan de hengsten ligt. Ze zijn beide even erg. als mijn merrie hengstig staat en ze ziet een hengst, gegarandeerd zal ze flink willen gaan opvallen. ik heb een hengst gereden en op een keer reden er een stuk of 3 merries mee, allemaal hengstig en ik heb niet het minste probleem gehad, maar dan wordt daar ook een beetje rekening mee gehouden, natuurlijk gaan ze dan niet net voor je afdraaien en zorg ik dat ik er niet net achter ga rijden. Dat vind ik volkomen normaal. Maar eerlijk gezegd het ging hier niet over het onderwerp hengsten denk ik, tegenwoordig draait elk topic van pharagirlke uit op hengsten en de zogezegde problemen, ik denk naderhand dat ze nu wel weet wat een hengst is en kan. Het wordt toch een beetje vervelend

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:25

pearl_tje schreef:
ik vind merrie's alleen al erg.. het zijn krengen als ze hengstig zijn en net zo dwars als een hengst kan zijn.. Dus je moet beide gewoon oppassen, niet niet alleen diegene met de hengst..

Ik weet niet wat voor merries jij gewend bent? Ik weet wel dat ik bij die van mij helemaal nergens last van heb als ze hengstig is, en zo nog meer merries die ik gereden heb. Tuurlijk zijn er merries die wel vervelend worden als ze hengstig zijn, maar om zo te generaliseren Lips are sealed
Ben het met je eens dat beide partijen op moeten letten, maar vind het gewoon niet netjes hoe Phara hier over dat meisje praat.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:30

Volgens mij is dat een hele andere discussie... Rolleyes

Hengsten zijn vaak niet voor niks "verboden" op een pensionstal/manege...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:34

Richtje schreef:
Ik weet niet wat voor merries jij gewend bent? Ik weet wel dat ik bij die van mij helemaal nergens last van heb als ze hengstig is, en zo nog meer merries die ik gereden heb. Tuurlijk zijn er merries die wel vervelend worden als ze hengstig zijn, maar om zo te generaliseren Lips are sealed
Ben het met je eens dat beide partijen op moeten letten, maar vind het gewoon niet netjes hoe Phara hier over dat meisje praat.



tuurlijk hoe ze over dat meisje praat is niet netjes..

Maar wat jij nou zegt van de merrie kan ik ook best zeggen over de hengsten Lachen Dus dan wordt het weer een discussie waar je niet verder mee komt.. Ze zijn beide fout geweest, zowel met merrie als met ded hengst..

En over het verboden zijn van hengsten Verward belachelijk.. Zet alle merrie's weg en de hengsten zijn een stuk rustiger.. Dus je kan ook merrie's gaan verbieden.. Dus dat slaat nergens op..

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:37

pearl_tje schreef:
En over het verboden zijn van hengsten Verward belachelijk.. Zet alle merrie's weg en de hengsten zijn een stuk rustiger.. Dus je kan ook merrie's gaan verbieden.. Dus dat slaat nergens op..

Ik heb niet gezegd dat ik het er mee eens ben dat hengsten verboden zijn op de meeste stallen en maneges... Lachen
Ik zeg alleen dat het zo is...

En die discussie is weer behoorlijk offtopic... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:37

pearl_tje schreef:
tuurlijk hoe ze over dat meisje praat is niet netjes..

Maar wat jij nou zegt van de merrie kan ik ook best zeggen over de hengsten Lachen Dus dan wordt het weer een discussie waar je niet verder mee komt.. Ze zijn beide fout geweest, zowel met merrie als met ded hengst..

En over het verboden zijn van hengsten Verward belachelijk.. Zet alle merrie's weg en de hengsten zijn een stuk rustiger.. Dus je kan ook merrie's gaan verbieden.. Dus dat slaat nergens op..

Ik heb nergens gezegd dat hengsten gevaarlijk zijn hoor. Bedoel alleen te zeggen dat mensen merries niet extra uit hoeven te kijken. Mocht je hengst zich wel zodoanig gedragen dat dat nodig is, dan is dat jou probleem.

Tja, dan hengsten verboden zijn op veel stallen kan ik ook weinig aan doen. Dat is gewoon een feit Knipoog
Laatst bijgewerkt door Richtje op 24-09-04 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:38

Jup tuurlijk zo gaat het toch altijd..

Ze blazen het meer op dan dat het is.. Je moet gewoon altijd oppassen en allert zijn.. Thats it

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:38

xtwisterx schreef:
En die discussie is weer behoorlijk offtopic... Haha!


Heb je helemaal gelijk in, sorry Bloos

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:41

Richtje schreef:
Mocht je hengst zich wel zodoanig gedragen dat dat nodig is, dan is dat jou probleem.

En in dit geval het probleem van de hele groep... Scheve mond

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:42

Ach een gratis dekking is nooit weg, toch Bloos!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:48

pearl_tje schreef:
Ach een gratis dekking is nooit weg, toch Bloos!

Nou, als je het niet erg vind.... doe ik dat toch liever gepland en zonder ruiter erop Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:48

Phara haalt zelf het hengst-schap van Explosion aan door over een hengstige merrie te beginnen...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:53

Citaat:
Phara haalt zelf het hengst-schap van Explosion aan door over een hengstige merrie te beginnen...


waar maar waarom alleen steeds tgen de hengst, het is voor hun les vertelt, phara blijft netjes op afstand van iedereen, en zij jaagt dan die merrei er zo tussen..

Citaat:
Nou, als je het niet erg vind.... doe ik dat toch liever gepland en zonder ruiter erop


Tuurlijk, maar ach een grapje op zijn tijd moet toch kunnen Knipoog

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:57

Fijn dat het allemaal goed is gegaan maar wat ik wel raar vind is dat je verhalen steeds veranderen.

Ik las eerder in een ander topic van je iets heel anders.
Ik heb het even opgezocht:
Citaat:
vandaag eerste groepsles gehad. er liep een merrie voor me en een ruin achter me.
bleek dat die merrie hengstig als wat was.
explosion deed braaf wat ie moest doen...
en nee t was niet mijn bedoeling van der achter te blijven rijden, me lesgever had gezegd dat ik achter die merrie moest gaan rijden, vond t al beetje raar mja. heb afstand gehouden. en die achter me heeft ook afstand gehouden.


Dus hierboven meld je dat je van je lesgever achter die merrie moest gaan rijden en geen verhalen over een raar kind dat ineens zomaar een hengstige merrie voor je parkeert.

Maar goed ik zal me er verder niet mee bemoeien...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amber15, gillian, Mark0919, rocky_1995, Vagabondo en 44 bezoekers