de trailer in...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

de trailer in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 21:51

Hey allemaal,

mischien als alles goed gaat en door gaar ga ik ergens in volgend jaar met mijn verzorgpony starten. Daarvoor moet ik hem natuurlijk bijverzekeren maar ook trailermak maken. Hij is nu 8jr en volgens mij bijna nooit in een trailer geweest. Hebben jullie tips hoe ik hem de trailer inkrijg (op een diervriendelijke manier natuurlijk) en over eventuele stress in de trailler heen help? Verward
alvast bedankt Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:08

Rustig de tijd nemen om te oefenen en niet pas 5 minuten voordat je moet vertrekken.
Ik weet niet of jezelf een trailer ter beschikking hebt of dat je er 1 moet huren.
Als je geen trailer hebt kun je bijv. ook oefenen met hindernismateriaal, met 4 staanders en 2 balken maak je 2 hindernissen waar je met hem tussendoor loopt, deze zet je steeds krapper na elkaar toe, daarna kun je er een 3e voorzetten zodat hij niet door kan lopen maar achteruit terug moet en tot slot kun je er bijv. een afdekzeil langs hangen zodat de zijkanten dicht zijn.
Hierdoor leer je hem nauwe ruimtes in te lopen en braaf achterwaarts te gaan.
Heb je wel een trailer bedenk dan dat deze wel aan een auto gekoppeld moet zijn of dat je stenen onder de achterkant doet, doe je dit niet kan de trailer gaan kantelen als de pony erin loopt.

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:16

als jie dan egt niet wil pak j een touw van ongeveer 10 meter die maak je vast aan zn halster en dan doe je het touw om de voorste balk in de trailer als iemand dat touw buiten vast pakt en druk geeft word je pony vrij viriendelijk voor de trailer vast gezet en kan hij zelf zien dat het niet eng is als je paard bvervelend is en gewoon de trailer niet in wil trek je het touw steeds strakker en gaat ie vanzelf wel rustig blijven!!!

Suena
Mijn spaanse droom

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:29

Van WD naar VMR.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:46

Nou Jublover dat lijkt me niet echt de beste manier.
je kan beter met veel rust en vertrouwen een paard in de trailer zetten.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:06

Merens schreef:
Nou Jublover dat lijkt me niet echt de beste manier.
je kan beter met veel rust en vertrouwen een paard in de trailer zetten.


ja inderdaad, anders staat ie er nooit 100% ontspannen bij

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 16:04

heel erg bedankt!

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:15

Ik zou idd van tevoren al (vaak) oefenen. Het is allang al goed dat je er aan denkt dat hij nog nooit in een trailer heeft gestaan!
Ik zou vooral bedenken: als het op kracht aankomt, wint hij het van je, dus probeer hem op een andere manier te doen. Het heeft geen zin om te trekken.

Ikke ---> Lovers <--- Robin

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:47

Jublover schreef:
als jie dan egt niet wil pak j een touw van ongeveer 10 meter die maak je vast aan zn halster en dan doe je het touw om de voorste balk in de trailer als iemand dat touw buiten vast pakt en druk geeft word je pony vrij viriendelijk voor de trailer vast gezet en kan hij zelf zien dat het niet eng is als je paard bvervelend is en gewoon de trailer niet in wil trek je het touw steeds strakker en gaat ie vanzelf wel rustig blijven!!!


dit lijkt me nou niet echt de goede manier... als ik dit bij mijn pony zou proberen rende ze er zo weer uit (ik kan haar niet eens aan een hek vastzetten dan gaat ze gelijk hangen) en was het halster kapot geweest Scheve mond . het lijkt me beter om gewoon te gaan oefenen.

.

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 20:51

Bedankt, k ben het ook meer met de rustige manier eens...

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:33

dit is rustiger maar zet hem er op die manier alleen voor dan kan hij zelf inzien dat het niet eng is zo werkt het bij mijn pony ook hoor en hij staat er altijd vrij ontspannen bij

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:41

Heel rustig oefenen. Gewoon echt gaan oefenen als je de tijd hebt, en hou geduld. Bij mijn paardje ging het eerst gewoon goed, als ze de baas hoorde roepen dat ze erin moest. Topen die mag overleed heeft mijn vader dit gewoon aangehouden, en ging ze er goed in. Tot een paar weken geleden, nu doen we het met de longeerlijn. Maar ik zou gewoon eens lekker op je gemak de trailer aan de auto koppelen, en dan eens heel geduldig gaan oefenen, steeds een stapje verder Lachen Succes. En natuurlijk ook heel goed belonen als hij erop staat!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:02

Geef hem bij het oefenen ook een aantal keren wat lekkers te eten in de trailer, om het op die manier "prettig" te maken.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:06

Volgens mij loopt Lib zo de trailer in hoor
Maare hou je er rekening mee dat hij nogwel eens trapt naar vreemde paarden??? Dus op de wedstrijden goed afstand houden van andere pony's enzo en misschien is het een idee om een rode strik in zijn staart te doen?? Dan weten andere ook dat ze een beetje uit de buurt moeten blijven Knipoog

EsvanEs

Berichten: 136
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:46

Hey 10 da trappen van lib valt heel erg mee hoor de laatste tijd....ik heb hm t afgelopen jaar in iedergeval niet meer zien trappen naar paarden!

maja verder was lib vroeger als de dood om door smalle doorgangen te gaan (of gewoon door n staldeur) dus het kan misschien best nog wel wat problemen op gaan leveren!! (voor het zelfde geld ook niet hoor, maar dan weet je dat ie dat in t verleden ook best wel eng vond) Verder heeft t bij lib totaal geen zin denk ik om het te gaan proberen met een longeerlijn...denk dat ie dan helemaal in paniek raakt...

Misschien een handige tip om lekker te oefenen om hem af en toe es in de trailer te gaan voeren, dat je gewoon op n rustige manier hem in de trailer zet en dan is dat eten gelijk n beloning voor hem!

Veel suc6 in iedergeval! OK dan!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:54

EsvanEs schreef:
Hey 10 da trappen van lib valt heel erg mee hoor de laatste tijd....ik heb hm t afgelopen jaar in iedergeval niet meer zien trappen naar paarden!



Jaar Verward de laatste 2 a 3 maanden zal je bedoelen.....

En nu met rijden niet nee, omdat iedereen (oa ik) tegenwoordig wel uitkijk!!

Wat het land betreft... ook daar staat hij nog regelmatig te meppen, maar dat vind ik altijd weer anders omdat dat gewoon kuddegedrag is Knipoog

EsvanEs

Berichten: 136
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:31

ow...naja bij mij heeft hij t laatste jaar nie meer geprobeert in iedergeval...en ja dat land dat is gewoon poedersuiker ja.. en een kwestie van zn plekkie vinden (aangezien die nog steeds ergens onderaan in de rang staat Verward )

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:38

EsvanEs schreef:
ow...naja bij mij heeft hij t laatste jaar nie meer geprobeert in iedergeval...


Maar jij bent niet de enigste die erop rijdt Knipoog

EsvanEs

Berichten: 136
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:18

dat is waar......

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-04 09:05

Cinzano schreef:
Jaar Verward de laatste 2 a 3 maanden zal je bedoelen.....

En nu met rijden niet nee, omdat iedereen (oa ik) tegenwoordig wel uitkijk!!

Wat het land betreft... ook daar staat hij nog regelmatig te meppen, maar dat vind ik altijd weer anders omdat dat gewoon kuddegedrag is Knipoog


Hij trapt inderdaad niet zoveel meer de laatste tijd. In zijn stal wel maar onder het rijden echt bijna niet meer OK dan! (alleen laatst toen okki achter zijn kont aanzat Bloos )

k ga het denk ik binnekort proberen en k ga aan jac vragen of het goed is dat ik hem over zijn spring-angst ga leren heenkomen Haha!

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-04 09:07

en ikkie rijd er 3 keer in de week op

EsvanEs

Berichten: 136
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:18

oow dat vind jac vast wel goed hoor!! (wel ff vragen natuurlijk..... *LOL* ) hij spring opzich wel heel goed hoor maar je moet dr wel goed in zijn en hm goed kunnen begeleiden..Ik spring ook wel zo af en toe maar hij blijft t eng vinden terwijl die 5 jaar terug toch wel 1 meter sprong....... Verward Verward Verward

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-04 23:30

Jac vond het opzich wel goed. Maar ze zij wel dat hij het waarschijnlijk echt eng vindt, dus dat er eigenlijk geen beginnen aan is. Maarja, m'n mannetje gaat de trailer in dus op naar het proefje en de pas de deux, dus maar eerst daar naartoe werken Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 30 bezoekers