Rossini en Ariban

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 20:25

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de gelukkige eigenaar van Koss Haha! , het paard van mijn vriendin. Het is een superkerel met een heel eigen karakter *LOL* . Van mijn andere paarden ken ik de afstamming goed maar van hem weet ik nog niet veel. Zijn er bokkers die familie-leden hebben/kennen? Ik hoor jullie ervaringen graag!

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:45

Rossini 79.9221 Stb (ex 41.02884.79 Westf)
Rijpaardtype
Geboren: 25-02-1979
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.65 m
Pijpomvang: 21.5 cm

Verrichting 1988
Karakter 9
Stalgedrag 8

Fokker: A. Gräfer, 5820 Gevelsberg (Westf), BRD

Rokoko x Cordula v. Cyrian x Jagdfee v. Jäger x Schwäbin v. Schwabenspiegel x Hanne v. Harmlos

Reservekampioen HK Münster 1981

Verrichting Adelheidsdorf (BRD), 1982
Totaal 121.77 punten.

Gedragsonderzoek Ermelo, februari 1988 (21 dagen)
Vriendelijk, attent, gehoorzaam, eerlijk met goed humeur. Heeft al een sportcarrière achter zich en heeft al enkele jaren (in Oldenburg, red.) ter dekking gestaan. Gedraagt zich goed tijdens de lichte werkzaamheden. Veel bereidheid om te werken. Heeft plezier in het werk. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Op stal bij bijzondere omstandigheden erg onrustig. Indien er geen bijzondere omstandigheden in of buiten de stal zijn gedraagt hij zich rustig. Eet normaal. Tijdens onderzoek behandeld tegen hoesten.

Afstammelingen 1989 (veulens)
Deze Westfaals gefokte hengst kon royaal ontwikkelde veulens tonen, die best ontwikkelde rompen hebben met breedte en diepte. De veulens bleken voldoende rijtypisch te zijn gebouwd. De hoofden zijn wisselend, soms wat aan de lange kant, soms met enigszins grove kaak, terwijl ook expressieve hoofden zijn waargenomen. De hoofd/halsaanzet zou in het algemeen fijner uitgesneden kunnen zijn. De halzen hebben een goede lengte, maar zijn nog wel eens arm gespierd. Ze gaan over het algemeen over in een goede nek. Diverse keren was er echter ook srpake van een iets aangestoken hals. Daartegenover staat dat ook meermalen een uitgesproken goede halsvorm is waargenomen met een mooie bovenlijn. De schoft heeft een goede lengte en is goed ontwikkeld. De schouder is voldoende lang, maar zou meermalen wat schuiner gelegen kunnen zijn. De rug is goed gespierd; de lendenpartij is over het geheel genomen goed aangesloten, maar nog wel eens wat arm bespierd. Er is sprake van een goed gevormde en best gespierde croupe, die ook de gewenste breedte heeft. Het voorbeen is in doorsnee goed gesteld, toch komt meermalen een steile stand voor en in een enkel geval is ook een hol voorbeen waargenomen. Het achterbeen is meermalen lang. Het beenwerk heeft voldoende kwaliteit. De stap is stug, maar laat wel ruim voldoende ruimte zien. De draf is eveneens voldoende ruim, maar het achterbeen treedt niet energiek onder. In alle gevallen blijft het voorbeen in draf vlak. Er is echter wel sprake van tact en een goed zweefmoment. De veulens presenteren zich ook in draf. Enkele veulens bleken zonder meer best te draven. Over het geheel genomen vloeit de draf niet door de rug. Een geprikt veulen, dat afwezig bleef, is thuis geïnspecteerd. Het bleek een matig gesteld achterbeen te hebben en draafde onvoldoende als gevolg van overkoot gaan.

Kort samengevat: royaal ontwikkelde veulens met breedte en diepte. Ze staan voldoende in het rijpaardtype. De draf is ruim met een iets vlak gebruik van het voorbeen.
Getoond: 35 veulens uit 181 dekkingen.

1997 januari beoordeling 7-jarige nakomelingen uitgesteld (sportresultaten niet tijdig beschikbaar)

1998 januari nav uitgestelde beoordeling 7-jarige nakomelingen: gehandhaafd

2001 februari nav beoordeling 11-jarige nakomelingen: definitief goedgekeurd

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:51

Ariban xx BB 3101
Engels Volbloed
Geboren: 1973
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.67 m

Vlakkebaan: 17 starts
Winnaar: 1 x
Geplaatst: 6 x
Winsom: FF 138.000

Fokker: Mme. P. Wertheimer, Frankrijk

Tarbes xx x (Aliziane xx van Alizier xx) x (Linotte xx van Fastnet xx) x (Vatellino xx van Vatellor xx) x (Finsovino xx van Sansovino xx)

Fam. 12

1980 (februari) bij keuring in beroep goedgekeurd (WPN).

Afstammelingen 1981 (veulens)
Hoewel de ontwikkeling goed is te noemen, konden de veulens iets forser zijn. Dit geldt met name voor het beenwerk. De Ariban-veulens zijn zeer rijtypisch gebouwd, ze vertonen veel ras, ook in beweging weten ze te bekoren. Uit de fraai gevormde edele hoofden spreekt adel. Ook de halzen zijn goed gevormd met een goed ontwikkelde nek. De schoft is goed geprononceerd met een goed verloop naar hals en rug. Zowel de lengte als de ligging van de schouder kunnen als zeer goed aangeduid worden. Rug en lendenen zijn voldoende sterk. De croupe is rijtypisch gebouwd, heeft voldoende lengte en bespiering. De broekspier loopt voldoende ver door. De stand van het voorbeen is goed, toch zou het voorbeen forser uitgevoerd moeten zijn, met name de pijp is vaak te fijn. In meerdere gevallen werd een te lang achterbeen geconstateerd, dat overigens in beweging goed werd gebruikt. Het spronggewricht evenals de voorknie is voldoende droog en het beenwerk is hard. Daarentegen zijn de kogels vaak wat rond en konden deze droger zijn. In stap lieten de veulens ruimte en regelmaat zien. De draf is ruim en elastisch, de achterhand wordt goed gebruikt en ook gaan de veulens goed uit de schouder. De veulens van Ariban kijken blij de wereld in; hun rustige gedrag doet goede karakters vermoeden. Bij hoog in het bloed staande merries lijkt Ariban minder goed te passen. In bijna alle gevallen werd licht overbijten geconstateerd, maximaal een halve tand.
Getoond: 13 veulens uit 33 dekkingen.

Afkeuring 1989
Deze hengst kan niet worden gehandhaafd op basis van zijn lage index (springen 97, dressuur 84, bij een hoge betrouwbaarheid van 74% respectievelijk 62%) die extra aanduidt dat de hengst met betrekking tot het leveren van sportpaarden geen verbeterende invloed uitoefent.

1989 voor NRPS voorgebracht op 17-11, niet goedgekeurd.

Dekstations
1980-1981 Molenruiters, Vrouwbuurtstermolen
1982-1985 H. Post, Middelbert
1986 M. v. Veen, Steenwijkerwold
1987 H. Mensink, Tubbergen
1988 Mts. Heringa, Harkstede
1989 J. Gaasbeek, Randwijk & gebr. Ten Bosch, Driel

Fokregistratie
Totaal ... veulens van 673 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:56

een andere bokker en ik zijn ook al een tijdje op zoek naar meer info over Rossini. Dat van MissHiss hebben we ook al gekregen van haar maar veel meer vinden we nergens.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:56

ik heb een recruut X Ariban merrie gehad. Paard was 1.60 kon goed springen, maar had een vreselijk rotkarakter. wat op zich wel goed kon komen. Ze was nl vanaf haar 3de tot haar 10e verwent geweest mocht echt alles wat ze wou zon niet dan begon ze te stijgeren. Kon het paard zelf verder niks aan doen was zo opgevoed. foto in mijn profiel

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 21:00

@ Alikesflame: zodra ik een foto van Koss hebt, zal ik hem plaatsen. Hij lijkt echt op jouw merrie zeg. Grappig om te zien. Ook Koss gaat snel steigeren als hij zijn zin niet krijgt en zijn pet staat er niet naar.

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:06

ah ben benieuwt. wie weet geen toeval?

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:23

ik heb een Rossini x Record, ruin 13 jaar oud, ZZ licht dressuur
kijk maar in mijn profiel, Janton is 1,68 m hoog, donkerbruin, niet superchique, fijn karakter, wel heet, maar zeer hanteerbaar


Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:37

Ik heb een tijdje een rossini gereden. Geen fijn paardje. Zeer gespannen paard. Kwam waarschijnlijk ook door het meisje dat hem reed, die was geen held.
Was een vosmerrie van ongeveer 1.66m

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:51

Ik rijd sinds een paar maanden een Rossini x Sebastiaan merrie. Ontzettend goed karakter wil erg graag werken en word wel wat heet maar is super te rijden.. Deze heeft een stokmaat van 1.70m en is een donkere vos..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 11:34

Geen mensen die ervaring hebben met Ariban?

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:07

We hadden een junior x rossini op stal, het beste en fijnste paardje wat je je maar bedenken kunt!! liep met 5 in het Z ongeacht welke ruiter erop zat!
Verder nog een superbeweger van Rossini gehad, deze is echter op jonge leeftijd overleden.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:24

Pendrag schreef:
Geen mensen die ervaring hebben met Ariban?



*meld zich*

Mijn opa heeft veel met Ariban xx gefokt.
In 2 van onze merries zit nu ook nog Ariban xx bloed.
Verder heeft mijn opa van Ariban xx 2 goede merries gefokt, namelijk Bavanta (moeder van de EAS GGK hengst Nashua) en Eavanta, moeder van Eurocommerce Gevene.

Vroeger was het helemaal niet goed als je Ariban xx in je bloedlijn had (kwa karakter waren ze geloof ik niet zo goed, al hebben wij nooit problemen gehad met onze Ariban xx merries) tegenwoordig is het helemaal geen probleem als er Ariban xx bloed in je lijn zit Lachen

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Subalia
Berichten: 73
Geregistreerd: 16-08-04

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:54

Hi,

ik heb ook een paard van Ariban, het is een donker bruine merrie van 1.60, ze is heel eenkennig, ze heeft een super karakter, doet alles voor me (toen k haar voor me gewonnen had), ik rij dressuur met haar, maar springen vind ze heel leuk.

Ik ben zelf ook op zoek naar info van Ariban maar ik ben zelf ook niet echt verder gekomen Verward . Als ik meer weet laat ik je het weten.

groetjes denise

je gooit tocht geen heel leven weg omdat er een paar deukjes in zitten??

iedereen verdiend een 2e kans!!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 01:58

Afbeelding
Ariban xx

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 01:58

Ik heb een Rossini merrie. En heb een jaar met mijnheer zelf mogen werken. Dus wat je wil je verder weten van hem.

Verder heb ik ook eens een Ariban merrie gereden. Super merrie, wel eenkenning. En meer het type van Zuidhorn dan van Ariban, maar weet niet wat voor moeder er achter zat. Werken dat ze kon zeker, maar kijkerig op de meest rare dingen.

NH Photo
of via Facebook
of volg mijn Instagram voor elke dag een foto.

Jeroentje
Berichten: 1231
Geregistreerd: 08-02-05

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:59

Ik heb dus ook stagegelopen bij Jan Brouwer vorig jaar en heb m daar ook heel goed meegemaakt (meneer is al 24 ofzo!) en nog steeds super leuk... Hij heeft een paar jaar terug een beroerte of herseninfarct ofzo gehad... Daar is ie wel rustiger/vreemder van geworden maar hij is nog steeds superleuk: als je wil heb ik nog wel een paar fotos voor je! Dna hoor ik t wel! (PB-en?)

Groeten!

Dit profiel is NIET meer in gebruik!

Subalia
Berichten: 73
Geregistreerd: 16-08-04

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:27

Moet je eens op www.paardenfokken.nl kijken ik heb echt alles over de afstamming van mijn merrie gevonden!! Bloos
Het is echt heel leuk om te zien wat voor een paarden er in de afstamming zitten ik heb zelfs uit 1872 foto's gevonde!!! Haha!

je gooit tocht geen heel leven weg omdat er een paar deukjes in zitten??

iedereen verdiend een 2e kans!!

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:32

Helaas kan je van Rossini niet zoveel vinden op Paardenfokken.nl. Heb er zelf 2 foto's bijgevoegd. Het is allemaal duits bloed wat er achter zit en dat staat er niet allemaal op helaas.

NH Photo
of via Facebook
of volg mijn Instagram voor elke dag een foto.

marijkuh
Berichten: 467
Geregistreerd: 04-03-05

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:40

ik heb zelf ook een paard van Ariban, het is echt een schatje, ze wil alles voor mij doen, ze heeft nog wel eens streken bij andere mensen als die op haar rijden!
Ze is heeft veel plezier in springen en kan dat ook goed, dressuur kan ze ook wel maar daar heeft ze een pest hekel aan..
Je kunt informatie over Ariban opvragen bij kwpn, dat heb ik ook gedaan en die hebben mij toen informatie over hem naar mij toegestuurd!

Afbeelding
Dit is mijn Ariban nakomeling.

boemel

Berichten: 8360
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:38

Een poosje een vosmerrie van Rossini gereden. Kon leuk lopen, maar wel onzettend eigenwijs. Daar kon je echt mee aan het vechten komen, terwijl ik dat doorgaans met maar heel weinig paarden heb.

Qua type wat ouderwets, maar een mooie houding, dus toonde mooi en groot.
Op stal was ze erg lief.

M1+10

Elisa2

Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:06

Ik heb ook weleens een Rossini merrie gereden,die was super braaf,kon aardig goed lopen,had alleen een iets lange rug,paard was Z-dressuur maar altijd met stang gereden en dus behoorlijk stug en hard in de mond.Verder liep deze idd moeilijk{er} over de rug.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

n_atas

Berichten: 991
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:17

mijn merrie is ook van rossini
ik zou er graag meer info over willen ( over rossini )
en heeeeel graag foto`s,
heeft iemand misschien foto`s of weet iemand waar ik die kan vinden???

Joy
Wie respect van zijn paard verwacht, moet eerst zijn paard respecteren.
Rust zacht Lieve Marielle & Charlie Y;(

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:21

Ik heb een Rossini ruin gereden van 13 jaar en liep Z2
Lang verkeerd gereden waardoor die een vreselijke onderhals had en ik er bijna niks meer mee kon.
Toen ik hem een tijd reed ging het beter startte M1 met hem en was plus 4 winstpunten.
Best een pittig paard maar super lief en braaf.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Rossini en Ariban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:55



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, K_nolan en 122 bezoekers