Equest wormenkuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Equest wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 15:55

Ik heb van de week een hele goede wormenkuur gekocht van Equest, die hoort te werken voor 3 maanden, geloof ik de zwaarste wormenkuur die er is..

Maar Nuala wordt natuurlijk over 2,5 week gedekt, kan ik hem dan wel geven? Er staat helemaal niks in de gebruiksaanwijzing over drachige merries...

Gr Esme



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 20:02

Geen probleem, kun je geven.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 21:51

Jep... geen probleem.
Mijn DA adviseerde mij dit kort voor de geboorte te geven (week ongeveer), zodat de merrie dan zo weinig mogelijk wormen heeft.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 09:34

Mijn merrie krijgt tijdens de dracht ook gewoon Equest. Alle paarden, dus ook de drachtige merries bij ons op stal, krijgen Equest. Er zijn nu drie veulens geboren en alledrie gezond.

Het enige waar je aan moet denken is dat een veulen onder de 6 maanden deze wormenkuur absoluut niet mag hebben, omdat je heel makkelijk overdoseert en het dodelijk kan zijn voor het veulen. Dus voor het veulen gewoon een wormenkuur op de basis van ivermectine (Eqvalan of Furexel) Equest heeft als werkzame stof moxidectine.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Janneke2, lizy29, Lui_, tengeltje11, Trendiction en 24 bezoekers