Powerplate, wie traint er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Powerplate, wie traint er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 14:34

Voor de fanatieke sporters onder ons een vraag.
Wie traint er met de Powerplate en hoe bevalt het.
Volgens de TV programma's is 10 minuten op dat ding gelijk aan 90 minuten trainen. Lijkt me geweldig maar eigenlijk onmogelijk.
Ik zelf heb er nog nooit op gestaan maar mijn collega zegt ook dat het super werkt, die denkt erover een aan te schaffen.
Meer positieve of minder positieve ervaringen?
Vertel vertel......


Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:34

Ik ben ook zeer benieuwd! Het zou een geweldig ding moeten zijn.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:45

Been there, done that (wat niet Haha!)
Niet lang genoeg volgehouden voor echte resultaten.
Volgens mij vnl goed voor je cellulitus. Train nu 'gewoon' op de sportschool.
Zoek even hier op bokt, ik heb er destijds wat topics over geplaatst.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:46

Heb het gedaan, werkt super wel in combinatie met gezond eten natuurlijk... en daarnaast ook nog conditietraining gedaan maar de powerplate helpt wel om een stuk sneller in vorm te komen, wellicht dat het ook zonder training ernaast kan maar ik had dan zelf niet zo het idee dat mijn conditie erop vooruit ging...
Verder ken ik 2 mensen die er een thuis hebben staan nadat ze ermee getraind hadden op de sportschool omdat ze er positieve resultaten mee behaalden... maar ik vond de oefeningen op de powerplate wel saai Dromen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 16:47

Laura schreef:
Been there, done that (wat niet Haha!)
Niet lang genoeg volgehouden voor echte resultaten.
Volgens mij vnl goed voor je cellulitus. Train nu 'gewoon' op de sportschool.
Zoek even hier op bokt, ik heb er destijds wat topics over geplaatst.

Ik heb een bloedhekel aan sportscholen.
Druk, iedereen is dunner, iederen heeft meer conditie....
Trouwens, als ik ga sporten, heb ik minder tijd voor mijn paarden dus ik moet kiezen.
Die dingen zijn nu E 199,- en volgens mijn college kost drie maanden sportschool E 130,-, ook een overweging.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:14

Ik studeer bewegingswetenschappen en tijdens het openingscollege ging het over 'Waar voor je geld'. Allerlei van dit soort producten werden aangehaald, abtronic, bepaalde horloges die metingen verrichten en zo ook de Powerplate.

HET WERKT NIET!

Een aantal studenten heeft er onderzoek naar gedaan en het schijnt dat 10 min op de Powerplate staan gelijk staat aan 5 min wandelen met 2 (!!) km/uur. Dus als je 5 minuten met 2 km/uur gaat wandelen verbrand je net zovel kcal, en dat zijn er héél weinig!

Het is wel zo dat het je spieren activeert (spierspoeltjes in de spieren reageren op trillingen en contraheren daardoor) maar dit veroorzaakt geen dusdanige inspanning die voor versteviging v/d spieren of zelfs afvallen zorgt! Resultaten van personen die zeggen baat gehad te hebben bij de Powerplate komen dus ook van andere trainig, van alleen Powerplate schiet je 0,0 op (misschien dat je iets merkt als je er hele dagen opstaat). Het kan wel een ontspannend effect hebben, omdat je spieren 'losgetrild' worden.

Dus verspil hier alsjeblieft je geld niet aan! Je kunt nu eenmaal niet snel en heel makkelijk afvallen/strakker worden, je zult er echt tijd aan moeten besteden! En aangezien de meeste mensen daar geen zin in hebben zijn er fabrikanten die dit soort dingen verzinnen om geld uit je zak te kloppen....

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:16

Ik ben er nu ook mee bezig... maar meer met de massage stand ivm de slechte bloedsomloop in mn benen.... daar werkt het wel voor...Knipoog

"Liefde is als Sinterklaas, je moet er in geloven anders wordt t niks"

http://www.vanesjuh.nl is online!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:53

Ik wou ook zeggen dat het niet helpt, misschien voor cellulites maar niet om af te vallen.

Sowieso moet je al om af te vallen langer bezig zijn dan 10 minuutjes en 90 minuutjes, ik lig hier serieus bijna over de grond heen te rollen Haha!
Weet je hoe zwaar het is als je 90 minuten traint, dan zijn die 10 minuten dus MEGA zwaar. Nee hoor geef mij maar voor 35,- per maand sportscholen onbeperkt

22 Januari verwachten we ons kleintje

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:46

Inderdaad, en dat is met de meeste dingen zo. Als je er geen moeite voor hoeft kun je er vergif op innemen dat het niet werkt, het kan hoogstens een ander effect hebben (hierboven staat positief effect op de doorbloeding, dat kan dus wel heel goed).

Ze vertellen halve waarheden. Het klopt wel dat het de spieren activeert, maar ze vertellen er dan weer niet bij in welke mate

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:46

Remember, laten we ook niet vergeten dat het de bloedcirculatie stimuleert, wat natuurlijk de toe en afname van bloed in oa de spieren bevorderd, wat uiteraard weer als voordeel heeft om afvalstoffen te ontdoen.Knipoog

Ik ben nu overigens zeer zeer stijf omdat ik iets te enthousiast ben gaan badmintonnen, dus die plate zou bij mij zeer welkom zijn

[edit] ik zie dat je het ook over de doorbloeding hebt [/edit] Knipoog

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:51

Voor dit soort dingen is hij wel bruikbaar ja, maar mensen moet niet gaan geloven dat je ervan af gaat vallen of dat je spieren verstevigd worden! Dat is gewoon pure onzin Cool

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 19:40

Volgens jou doet het dus helemaal niets?
Ook dus niet bij cellulitus?

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:01

Citaat:
Die dingen zijn nu E 199,-


Waar koop je die dan????
Ik weet niet beter of hij kost 3250 euro!

c_alsemgeest

Berichten: 20624
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:10

die van 199 zijn naar mijn idee niet zo effecient als die in duurdere prijsklassen...
Mijn ouders hebben er een via een kennis die een kennis in een sportschool had (jaja volgen jullie hem nog? Haha! ) 'goedkoop' kunnen overnemen maar dat geval kostte nog €1000 euries Scheve mond
Ik sta er nu regelmatig op... maar het werkt bij mij op een of andere manier op mijn blaas hahahaha ik blijf naar de wc lopen Bloos
je verbruikt eigenlijk alleen maar wat meer energie omdat je hersenen nu meer moeite moeten doen om je in evenwicht te houden en de juiste spieren aan te spannen... veel afvallen gebeurt iig niet Lachen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:11

Ik heb het ook gedaan. Vond het veel te passief. Het is op zich best wel zwaar hoor, sommige oefeningen. Er was er eentje dat je op één been moest staan, je armen op de 'handvaten' leggen (kan er even het juiste woord niet voor vinden) en dan dus je knie gebogen van het been waar je op steunt. En dan 30 seconden ofzo. Ik dacht dat ik gek werd. Het lijkt net alsof je been geëlectrocuteerd wordt
Maar voor de rest, nee. Het is niet leuk om te doen en of je er nou zo vreselijk van afvalt? Ik heb geen idee. Wie promootte dat ding toen zo? Vanessa? Volgens mij is zij op sommige plaatsen alleen maar aangekomen Knipoog (hèhè, saaaai)

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 21:19

Marieke schreef:
Waar koop je die dan????
Ik weet niet beter of hij kost 3250 euro!

Postorderbedrijf, begint met een W.... Haha!
Gaat ook niet echt om afvallen maar om spieren sterker te krijgen.
Ik heb een paar keer een hernia gehad en ben sch....tensbenauwd dat er weer wat verdraaid. Paardrijden gaat prima gelukkig.
Ik heb ook gewoon een hekel aan sporten en zeker om er ook nog eens s'avonds de deur voor uit te gaan.
Zou je het ook op de wasmachine kunnen doen Schijnheilig

c_alsemgeest

Berichten: 20624
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:27

Margee schreef:
Postorderbedrijf, begint met een W.... Haha!
Gaat ook niet echt om afvallen maar om spieren sterker te krijgen.
Ik heb een paar keer een hernia gehad en ben sch....tensbenauwd dat er weer wat verdraaid. Paardrijden gaat prima gelukkig.
Ik heb ook gewoon een hekel aan sporten en zeker om er ook nog eens s'avonds de deur voor uit te gaan.
Zou je het ook op de wasmachine kunnen doen O:)


hahahaha ik zie me al zitten Haha!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:33

Is skaten dan ook met trillingen goed voor je bloedsomloop?
Als je over rot asfalt gaat dan tril je nog als je thuis bent gekomen Haha!
Groetjes Lisa

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:00

Is dat zo'n ding dat Vanessa heeft, zo'n trilplaat? want die dingen zijn echt poepduur heb ik me laten vertellen. Dus dan zal dat wel weer een ander ding zijn. Een kennis is in ieder geval wel heel veel afgevallen met zo'n trilplaat.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:04

De powerplate werkt niet om af te vallen... Maar wel spierverstevigend en tegen cellulitis helpt 't ook wel wat (omdat het een diepte-massage is).
Maar om écht resultaat te hebben zou je minstens 3 keer in de week moeten bezig zijn ermee...

Je moet natuurlijk niet aan die nepdingen van 199 euro beginnen... 't is niet voor niets dat zo'n ding wat in de sportschool staat zo duur is...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:09

Ik heb ook mijn vraagtekens erbij. Ik heb zelf een ab tronic nou wat een stom ding is dat! Het helpt werkelijk helemaal niets en het is een on-ding!

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:28

Hmmm bij mijn sportschool staat er ook 1 je moet 2 euro betalen en dan mag je er een uur op, heb nog nooit iemand op dat ding zien staan. Op en vorige sportschool heb ik het welleens gebruikt met begeleiding van de sportinstructeur maar als je echt wilt dat het helpt moet je er een hele maand op verblijven hoor! Je voelt of ziet helemaal geen verschil..t zou mischien wel helpen als je er zelf 1 hebt en er echt vaak opgaat en de goede oefeningen erop doet maar 2 keer in de week heb je echt niets aan.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:34

mmmmmmm ik mag eigelijk niet echt fitness doen, vanwege mijn slokdarm die in mijn maag zit (beetje vreemd , ik weet het)
maar om toch wat te gaan doen, dacht ik dus eigelijk aan die powerplate,s
dus het helpt niet om je spieren te vertevigen??

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

c_alsemgeest

Berichten: 20624
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:26

op den duur als je het heel erg frequent gebruikt wel.
Maar wat is dan de preciese reden dat je niet aan fitness mag doen?
Want een uurtje op zo'n tril geval staan met de bijbehorende oefeningen zijn best inspannend en vermoeiend Scheve mond

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:43

XchantjuhX schreef:
op den duur als je het heel erg frequent gebruikt wel.
Maar wat is dan de preciese reden dat je niet aan fitness mag doen?
Want een uurtje op zo'n tril geval staan met de bijbehorende oefeningen zijn best inspannend en vermoeiend Scheve mond


als ik me eigen dubbelvouw, om het maar zo te noemen, dan raakt mijn slokdarm in de knel met mijn maag Verward Dus als er teveel spanning op komt te staan, ga ik kotsen Bloos Het is zelfs zo als ik mij strek met zwemmen krijg ik later erge last van brandend maagzuur. dus dacht ik misschien is dit wel wat, heb al zoveel geprobeert Bloos

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper