petrie laarzen ja/nee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dressuurenzo

Berichten: 776
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Arnhem

petrie laarzen ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 15:39

hoi hoi

heb ik eindelijk genoeg gespaard voor leren laarzen en petrie laarzen bestelt hoor ik van vele kanten in eens dat het van die slechte laarzen zijn!

Zijn er hier mensen met ervaring zowel positief als negatief?

groetjes joyce


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:42

Positief!
Ik heb vorig jaar januari een paar Petrie Perfect laarzen gekocht en ben er erg tevreden over!

Don't dream your life, live your dreams!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:44

Dit hoort niet bij HAW...
Eerder bij Vraag maar raak..

Maar ik heb nog van die rubbere dingen.. Omdat ze toch aardig duur zijn, en mn voeten nog groeien vind ik dat zonde van het geld.. Maar het lijkt me echt veel handiger!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:45

-> vmr

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:46

bevalt zeer goed, heb ze al een hele tijd!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:47

Positief!
Ik heb ze nu een dik half jaar en ben er erg tevreden over. Ze zittten als gegoten en zien er nog goed uit.
Ik loop er vrij veel op, en zelfs de zool is nog prima. Ik ben erg blij met mijn petries!

Dressuurenzo

Berichten: 776
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 15:52

sorry eerste bericht dat ik plaat moet nog even uitvinden waar ik alles neer moet zetten maar bedankt voor de reacties
gr

Regality

Berichten: 68
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:52

Ja mij bevalt het ook zeer goed.

We zijn zelfs bezig om nieuwe Petrie laarzen en dan model Anky met grote korting te krijgen omdat we met een aantal meiden te gelijk gaan kopen.

Groetjes!!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:05

Ik heb mijn pertries nu al een jaar of vijf en ben er nog steeds heel tevreden over.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:08

Dikke poedersuiker!Wil ze nooit meer hebben. Heb nu Königs en die zitten heerlijk! OK dan!

Glenn M1+11 :)

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:21

petries zijn super!!!!!!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:34

Channie23 schreef:
Dikke poedersuikerlaarzen!Wil ze nooit meer hebben. Heb nu Königs en die zitten heerlijk! OK dan!


Toelichting is misschien handig?

Ik ben wel tevreden met m'n petrie's (standaard) enige nadeel is dat aan de binnenkant en bij m'n spoor de verf er snel af slijt. Maar dat schijnen alle laarzen (en zadels) te hebben ivm milieuvriendelijkere verf.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:46

Ik heb 2 paar (Standaard en Excellent) en over beiden absoluut geen klachten.
Ga wel naar een goede zaak toe die echt netjes je maten opneemt zodat ze perfect passen, dan heb je er het meeste plezier van. Laat je niet door een of andere muts iets aansmeren.
Maar dat geldt natuurlijk voor ieder merk.

Nulla tenaci invia est via

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:52

Heb de Petrie elite en ze zitten super. Mijn vorige laarzen waren ook petrie elite maar die ging aan de bovenkant wat rimpelen (op lelijke manier) dus ingeruild en nu weer dik tevreden.

Heb wel gehoord dat je bij twee goedkoopste petrielaarzen kans heb op het bladderen van de laklaag. Dit dus wel goed in de gaten houden...

Plus je moet ze goed onderhouden. Maar dat is bij iedere laars zo.

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:55

Ik heb m`n Petries nu ruim vier jaar. Ze zitten nog steeds super. Alleen m`n hielen doen soms pijn (worden wat rauw), maar dat ligt volgens mij aan mijn hielen zelf en niet aan die laarzen.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:57

ik heb petrie perfect, nu een half jaar of zo en ze zitten prima

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:38

Ik heb sinds 2 maanden petrie anky laarzen en ze zitten echt suuper lekker. alleen als ik door me knieen ga dan zitten ze in me knieholtjes maarja ik heb ze toch alleen om te rijden Lachen

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:38

Channie23 schreef:
Dikke poedersuikerlaarzen!Wil ze nooit meer hebben. Heb nu Königs en die zitten heerlijk! OK dan!


Sorry, kwamen alweer nare herinnering boven. Ze zaten voor geen meter en ze werden al snel erg lelijk. De verf bladerde er vanaf. En als je dat 1 keer gebeurd, OK, maar twee keer?? Smeerde ze in met die Kiwi smeer, dus lag ook niet aan mij.Waren niet eens de goedkoopste.

Glenn M1+11 :)

Regality

Berichten: 68
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:48

Heeft er iemand interesse om mee te doen!!

We zijn bezig om met een clubje mensen de Petrie laars model Anky met (kwantum)korting te kunnen kopen.

Voor mensen met een standaard maat is dit zeeeeeeer interessant. Mocht je nou niet weten of je een standaard maat hebt dan is dat ook niet echt een probleem want iedereen zijn kuiten worden zowieso gemeten en mocht je afwijken kunnen ze tegen een meerpijs op maat gemaakt worden.

Stuur me een PBtje als je mee wilt doen. OK dan!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:53

Ik heb ook petrie en ook ik ben er super tevreden mee! Heb ze nu denk ik 2.5 jaar... Heb een keer mijn zool laten vervangen maar voor de rest nooit wat mee gedaan.

En ik moet ook bekennen dat ik ze niet super goed onderhoudt.... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:56

Ik heb ze nu een jaar of 8 en heb er absoluut geen klagen over, mooie stevige laarzen die super zitten OK dan!
Ik weet alleen niet meer welk model het is Verward

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:00

Ik heb de petrie perfect en ik vind ze super! Ze zitten lekker en zien er ook nog wel goed uit. IK heb ze nu een jaar,maar in het begin liep ik er heel veel op enzo dus sleet de zool een beetje weg. Ik heb er toen een nieuwe zool onder laten zetten. Maar ik ben er echt tevreden over. Lachen

~And all our moments, good and bad forever in my head~
~wish we could go back just once and laugh at things we said~

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:02

ik heb de standaard petrie en na volgens mij 5 jaar heb ik er voor t eerst een nieuwe zool onder laten zetten.
en heb geen problemen gehad met de laklaag alleen mijn voet gedeelte is wat minder zwart (maar schoenpoets lost een hoop op en ik ga zo snel dat de jury t niet eens ziet)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:07

Channie23 schreef:
Sorry, kwamen alweer nare herinnering boven. Ze zaten voor geen meter en ze werden al snel erg lelijk. De verf bladerde er vanaf. En als je dat 1 keer gebeurd, OK, maar twee keer?? Smeerde ze in met die Kiwi smeer, dus lag ook niet aan mij.Waren niet eens de goedkoopste.



Als je laarzen hebt met een coatinglaag heb je kans dat de bovenste laag er af gaat.
Ik heb de Petrie Standaard, en ben er echt tevreden over. Ik verzorg ze eigenlijk niet regelmatig genoeg, banjer overal doorheen en ze blijven mooi.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen


marl
Berichten: 35
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:13

De goedkoopste petrie laarzen hebben een schacht van een bepaald soort leer waarover ze een soort "verf"-laag doen (tenminste, zo lijkt het). (Cavallo heeft dit volgens mij ook bij het goedkoopste model)

De voet is van gewoon rundleer, maar die schacht heeft een "verf"laag. Dit merk je heel goed bij het schoonmaken, schoensmeer trekt er níet in! Ook is die schacht niet echt soepel. Na een paar jaar ging bij mij die "verf" bladderen en kwam er een lelijk grijze ondergrond onder vandaan.

Ik heb nu wat duurdere Petries (Elite of Perfect??), die blijven wel mooi. Ze zitten ook veel beter omdat het leer veel soepeler is.

Ik zou je aan willen raden voor de wat duurdere laarzen te gaan. Want in dit geval is goedkoop echt duurkoop!!

Ook zou ik naar een goede ruitersportzaak gaan waar ze al je maten opmeten en je niet het model wat toevallig in voorraad is, aan willen smeren. (Heb dit wel eens bij een hypo(d)rama-winkel meegemaakt.)

Succes!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123, Trendiction en 40 bezoekers