Konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 18:17

Ik weet niet of dit de goede plek.
Ik heb een mannetjes konijn van ongv. 3 jaar. Scooter is de naam Haha!
Maar nu is zijn vriendinnetje een tijdje geleden overleden en nu verveeld ie zich volgens mij. We dachten eerst dat het een vrouwtje was dus we hadden een vrouwtjes konijn er bij gezet maar toen vond scooter haar toch wel erg leuk. Dus met het konijn weer terug naar de dierenwinkel. Maar nu is mijn konijn alleen. En verveeld ie zich behoorlijk. Ik heb altijd hooi eten enz in zijn hok. Een knuffel (maar daar vindt ie niks aan) en zo'n blok waar die in kan bijten. Maar heeft nog iemand ideetjes om het naar zijn zin te maken? Oppakken vindt ie niet zo leuk dus dat ik ook meestal niet als het warm weer is dan mag hij altijd in de tuin gras maaien. Maar nu wordt het te koud Schijnheilig Dus wie kan scooter helpen. En er mag geen ander dier meer bij

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:18

mijn zus had ook een eenzaam konijn en daar heeft ze een klein knuffelbeertje bij in het hok gedaan, sleept ie het hele hok door, hij speelt er echt mee (ook vieze spelletjes Haha!)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:20

Misschien mag hij in het huis rond hupelen.Deed ik ook met me konijn en ze bleef alltijd keurig op de bank. behalve als we weg waren.Want dan wilt ze ook mee.Mijn konijn hield ook niet zo van aaien en knuffelen.Maar ze moest je alltijd zien en over je heen hupelen.

Ik mis haar wel want helaas is ze dood

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:22

reacatie op ook vieze spelletjes.
mijn konijn deed het bij me hond.En ook op knuffels waar ze mee mogt spelen,In het hok deed ze tegen verveling eerst alle hooi uit haar nacht gedeelte en toen er weer in.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:26

Verplaatst naar Beestenboel.

FaithMiroma

Berichten: 266
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:42

stef schreef:
mijn zus had ook een eenzaam konijn en daar heeft ze een klein knuffelbeertje bij in het hok gedaan, sleept ie het hele hok door, hij speelt er echt mee (ook vieze spelletjes Haha!)


Wat ik het nadeel vindt van knuffels is dat ze tertoriom drift kunnen krijgen ik zie dat op de boerderij waar ik werk en dan komen mensen om der konijn te laten logeren omdat ze op vakantie gaan ofzo en dan doen ze er een knuffeltje bij maar dan heb je dus kans of je konijn gaat het knuffeltje beschermen(daar is in principe niks mis mee) of ze krijgen tertoriom drift en dan heb je een vals konijn
veel sucses ermee

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:53

Bedoel je zo'n knaagblok voor calcium en mineralen? Als dat zo is moet je het er meteen uithalen. Kunnen ze blaasgruis van krijgen en dood aan gaan! En ja eenzaamheid..niet zoveel aan te doen..Veel op schoot pakken iig! Lachen

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 19:41

eljubo schreef:
Bedoel je zo'n knaagblok voor calcium en mineralen? Als dat zo is moet je het er meteen uithalen. Kunnen ze blaasgruis van krijgen en dood aan gaan! En ja eenzaamheid..niet zoveel aan te doen..Veel op schoot pakken iig! Lachen

wow echt waar? Hij doet er (gelukkig dan) niet zo veel mee maar hij houdt er wel zijn tanden kort mee wat is daar dan een alternatief voor?

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:50

Onze konijn loopt achter de kippen buiten en binnen achter de katten aan ze vermaakt zich kostelijk zo Haha! behalve de katten en kippen Tong uitsteken

Nat0l0Mickey

Berichten: 159
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:23

Heej!!!
Wat ik zou doen is, hem laten kastreren, vervolgens 6 weken wachten en daarna een vriendin uit een dierenasiel gaan. Bij BunnyBin hebben ze er echt veel zitten en helpen ze je ook graag, ze bij elkaar te zetten.
Daarna zou ik idd die steen eruit halen, want die gruis is echt heel gevaarlijk, bovendien is die steen echt overbodig! Zodat de tanden van je konijn kort blijven, kan je het beste veel hooi geven (moet ie altijd bij kunnen!), groente en takken. Alleen zo slijten de tanden goed en blijven ze bovendien ook nog gezond Lachen

Groetjes,
Nathalie

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 16:34

Helaas mag er geen dier meer bij.....
Maar de steen is verwijderdt bedankt voor de waarschuwing!

Nat0l0Mickey

Berichten: 159
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:41

Heej!
Jammer voor het beestje, waarom mag het niet meer, als het eerst w<el mocht, als ik dat zo vragen mag? Maar ik zou hem wel laten kastreren, omdat hij door zijn driften die hij niet uit kan oefenen, nog eens gedragsproblemen zou kunnen tonen. En wie weet, misschien krijg je je ouders/vriend nog zo ver Lachen
Groetjes,
Nath

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 13:34

Oke, eerst hadden we 2 cavia's maar er ging er 1 tje dood toen hebben me zus en ik stiekem een konijn gekocht Bloos Mijn moeder was best boos, maar hij mocht blijven. Maar als ik dat nu weer doe dan gaan ze allebei weg.

Nat0l0Mickey

Berichten: 159
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:39

Heej!!!
Hm, ik zou hem ook niet stiekem kopen, bestreep het met je ouders, laat leuke fotos zien waar ze met z'n tweeen lekker zitten te knuffelen, kom met goeie agrumente en probeer ze ervan te overtuigen dat je konijn een partner heeft.
Groetjes en veel succes Knipoog
Nathalie

loyalty

Berichten: 1290
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Ijzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:35

zet der een cavia bij is bij ons ook al 2 keer goed gegaan Haha! Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:50

hier mocht er ook nooit meer een konijn bij en toen mijn zus met een dumper aan kwam zetten gingen mijn ouders toch over stag overleg het dus echt even met je ouders want een konijn alleen is helemaal niks voor zo`n beestje ...