Klote medicijnen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Klote medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 20:20

Ik lig dus nu al ruim een week in het ziekenhuis vanwege reuma onderzoeken. het is nu ook bekent wat ik heb. Maar ik zit dus nu al ruim 6 weken aan de prednison. eerst 10 mig op een dag en sins 4 weken 45 mg op een dag. prednison heeft als bijwerking datje er iets van opzweld laat ik het zo zeggen. en omdat ik het drie keer per dag krijg hebk dus neorme vreetbuien. het is niet eens honger maar gewoon de drang om te eten...
nu was ik in het begin 6 kg afgevallen waarvan dr nu dus al weer 5 kg op zitten..en ik heb echt een onderkin van hier tot tokio. oke ik heb bijna geen pijn meer, maar ik haat dit!! ik heb echt een plofkop...ik weet dat ik zeur datk blij moet zijn dat de pijn bijna weg is maar mensen confronteren mij er gewoon mee dat mijn hoofd pgezwollen is en daar voelk me zo poedersuiker om. ik voel me echt lelijk nu..moest het even kwijt,,sorry...

Your stairway lies on the whispering wind


Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:33

He wat vervelend joh voor je!
Hoe was je weekend thuis?
En spuw maar ff gal!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:44

Ik weet hoe het voelt, ik heb medicijnen gehad voor maagproblemen die niet geholpen hadden maar ik bleef maar eten, waardoor ik echt 6 kilo aangekomen ben, voel me er nog steeds rot om!!!
In principe houden die vreetbuien op ene gegeven moment op, maar het voelt ook zo naar om zo te proppen, dat had ik voelde me metene poedersuiker als ik veel had gegeten.
Sterkte, tis ff zwaar maar je bent iig geval een beetje van je pijn af!!!

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:09

beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:04

Dus jij zit nu ook aan de prednison, balen meid Ach gut Voel je je verder wel beter met die medicijnen? Ondanks dat opgezwollen gevoel? En hoe lang moet je nog door de onderzoekenmolen?

Sterkte er iig mee, is allemaal niet leuk Scheve mond

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:11

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je je er rot over voelt.
Iemand die ik ken zit ook aan de prednison, vanwege een autoimuun ziekte. Zij zwol in het begin ook erg op, maar nu is het wel redelijk gestabiliseerd. Ze heeft ook nog eens een tweelingzus waarmee ze heerlijk werd vergeleken:"zo jij bent ook veel dikker dan je zus"

Allemaal heel vervelend, en echt rot medicijnen zijn het. Een paardenmiddel.
Heel veel sterkte.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:17

he balen meid voor je maar je bent nu wel van de pijn af, mensen moeten eens leren niet altijd hun oordeel te hebben maar ze moeten je aanvaarden zoals je nu bent! je hebt er ten slotte ook niet omgevraagd!
ivm met die vreetbuien, het gaat er dan waarschijnlijk eerder om dat je iets te knagen hebt, probeer dan misschien iets gezonds te eten!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:22

jeetje rot voor je zeg!
ik begrijp echt dat je hier ontzettend van baalt!
zoals al meer mensen hebben gezegd, het wordt op een gegeven moment weer minder.. nu maar hopen dat dat moment zo snel mogelijk is!
Beterschap in ieder geval!

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:34

Prednison is echt een paardenmiddel. Ik heb het een weekje gehad (stootkuurtje ivm bronchitis). Een week lang heb ik gemoodswingt, van doodmoe naar hyperactief, van übervrolijk naar zwaar depri. En dan weer terug. Helemaal gék werd ik ervan. Ik ben toen ook een paar kilootjes aangekomen (alleen maar vocht). Ivm vervolg medicijnen zijn die kilootjes er nog niet af. Zo erg is het niet (ik was altijd megamager en ben nu gewoon normaal), maar ik weet wat een rotmedicijnen het zijn. Ik voelde me zo ongelofelijk bagger. Het was echt helemaal niks! Maar toch ben ik wel heel blij dat ik het gehad heb, ik heb me daarna echt helemaal super gevoeld. Dus, kop op! Die plofkop is gewoon water, heel vervelend, maar 't kan maar beter water zijn dan vet. Kop op, 't komt allemaal wel weer goed.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:24

wat heb je liever pijn of een plofkop?
en mensen moet je lekker laten banketstaaf joh , toen ik door medicatie
dik werd ipv mager (ivm vochtvasthouden) zeiden ze allemaal
joh gaat goed he , je bent helemaal niet mager ofzo...

die kilotjes zou ik me niet zo druk om maken , als je gewoon de behoefte
hebt om te knabbellen pak je toch gewoon een winter peen? (ze zijn der weer) oid

je lijfje komt vanzelf weer een beetje in balans , voor de rest geen last van die troep?? want er niks zo erg als dat er met je geest gespeeld word zoals laui zei

en van in het ziekenhuis liggen word je ook niet echt vrolijk
(je gaat uit pure verveling al vreten!)
hoe lang moet je nog??

nog ff volhouden , komt wel weer goed

in iedergeval veeeel sterkte !!

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:57

meid, eerst opknappen, daarna praten we weer verder.
begrijp me niet verkeerd, ik weet heel goed hoe het is om je zo te voelen. ikzelf heb nogal ernstige rugproblemen gehad, vnaf mn 12de (ben nu 23). de laatste keer hadden ze me op morfine gezet, zo erg was het. ook ik ben daarvan kilootjes aangekomen maar dat baarde mn zorgen niet. eerst opknappen en dan komt de rest. ik ben nu geleidelijk weer aan het afvallen (heeft geen haast).
heel veel beterschap en sterkte!!! en als je er nog meer over wilt praten moet je me maar ff pb'en!
groetjes Arianne

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:46

O nee je ergste nachtmerrie is uitgekomen. Een rode dikke kop. En vreetbuien, je was er wel voor gewaarschuwd, maar idd beter een dik hoofd dan pijn.

Misschien wen je er op den duur aan en weet je niet beter meer. En een dik hoofd is niet lelijk.

kunnen we misschien binnenkort samen een dikke kop heben, gezellig)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:15

karuna schreef:
O nee je ergste nachtmerrie is uitgekomen. Een rode dikke kop. En vreetbuien, je was er wel voor gewaarschuwd, maar idd beter een dik hoofd dan pijn.

Misschien wen je er op den duur aan en weet je niet beter meer. En een dik hoofd is niet lelijk.

kunnen we misschien binnenkort samen een dikke kop heben, gezellig)


helaas voor jullie , kan ik niet mee doen , ben eindelijk van mijn dikke
'koppie af Haha! Knipoog

gaat het voor de rest een beetje , babyboo??

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:37

En weet je al wat meer?

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 10:35

ik heb nu 5mg minder en dan 2x per dag ipv 3x per dag dus ik eet wel ietsje minder al. ik ga gewoon rustig afbouwen zegt de dokter en daarna krijg ik een medicijn dat de prednison vasthoud maar waarvan je op niet opzweld. ik voel me nu best wel goed alleen erg moe, maarja mijn bedje loopt niet weg Knipoog

Your stairway lies on the whispering wind

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:48

jeetje wat vervelent !!
dat je je maar gauw ECHT beter voelt en van die medicijnen af kan,
kan me helemaal indenken..
vervelend voor je zeg!

Karaat_the_newforest op Instagram

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:13

Wat vervelend, en die mensne die opmerkingen gaan maken zal ik me niks aantrekken hoor. Kom op en sterkte Ach gut

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:16

je kan ook de mensen voor zijn OK dan!

als iemand vroeg hoe het met me ging
zei ik goed , alleen die bolle kop he , ach raken we ook wel weer kwijt
als dat het grootste probleem is ....

niemand heeft ooit een opmerking over mijn bolle koppie gemaakt Haha!

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:43

Prednison is echt heavy stuff. Je kan het ook echt overal voor gebruiken. Mijn vader kreeg een superhoge dosering toen hij kanker had.

Wat voor reuma heb je? Ik heb zelf een, zoals dat zo mooi heet, nog ongeklassificeerde bindweefselziekte. Ik gebruik geen medicijnen. Kaken op elkaar en doorgaan.

Sterkte!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:09

Ik ken het meid heb ook lange tijd hoge dosis prednison gekregen. Mijn hoofd was ook zo opgepoft dat ik in de zomer met een sjaal voor mijn gezicht rondliep. En dat met zo'n 28 graden Bloos! , maar gelukkig zodra je de prednison afbouwt wordt het opgepofte minder. Maar het is voor je gevoel erg dat als je iedere morgen in de spiegel kijkt die stomme kop ( naar je eigen gevoel ) is opgezwollen. Ik heb door jarenlange hoge dosisen prednison de pech gekregen dat mijn botten afbraken en helaas zelf nu na 8 jaar niet zijn bij getrokken en dat gebeurt nu ook niet meer. Ik weet wel dat ik nu nooit geen prednison meer mag hebben omdat ik anders in een rolstoel beland ( heeft een proffesor tegen mij gezegt).
Dan schrik je toch wel even. Maar ik hoop dat het goed gaat met je en dat je snel je prednison mag afbouwen, Ach gut en dat het dan nog lang goed mag blijven gaan.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:21

Ik leef met je mee, ik heb een jaar op 60 mg gezeten vanwege mijn SLE en werd ook dik door vreetbuien, gelukkig had ik verder geen bijwerkingen. Ik had ook de mooie vergelijking van een tweelingzus, die superslank is. Maar toen ik langzaam af ging bouwen (heb 7 jaar geslikt) ging ik weer minder eten, weer meer paardrijden en is mijn gewicht weer afgenomen. Nu ben ik nog wel wat dikker dan mijn tweelingzus, maar met 52 kilo ben ik heel erg tevreden. Ik schik alleen van het verhaal van Toscana hoor, ik kreeg kalktabletten, en botmetingen zodat ik hier geen last van heb. Heel veel sterkte verder....

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:09

Jeetje, is ook niet niks

Heel veel sterkte en beterschap gewenst. Ach gut
Ik hoop dat je een beetje troost krijgt uit de ervaringen van de andere mede-bokkers.

En zoals hun al zeiden, als je mag afbouwen dan wordt het gelukkig al een stuk minder. Dus na regen, komt zonneschijn Knipoog

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 15:06

Saar4 schreef:
Prednison is echt heavy stuff. Je kan het ook echt overal voor gebruiken. Mijn vader kreeg een superhoge dosering toen hij kanker had.

Wat voor reuma heb je? Ik heb zelf een, zoals dat zo mooi heet, nog ongeklassificeerde bindweefselziekte. Ik gebruik geen medicijnen. Kaken op elkaar en doorgaan.

Sterkte!


ik heb Mixed conected tissue disease (mondvol)
dat zijn 4 ziektes bij elkaar waar je verschijnselen van kan krijgen waar ik dus de meeste van heb. onder andere SLE en reuma artritus zijn die ziektes, de andere twee zijn te moeilijk om even uit mijn hoofd te halen Knipoog

mijn kleine neefje zei net heel droog, mama lijkt het nou zo of heeft maaike ineeens wel HELE bolle wangen...vond ik echt een klote opmerking maja t jochie is ook maar 11 die snapt het niet echt..
hopelijk snel afbouwen en iedereen van mij vrienden zegt ook van die bolle kop is er misschien wel maar je bent gewoon dezelfde en als mensen dat niet zien ist hun verlies, zo denk ik ook wel maar ja tis toch klote..

Your stairway lies on the whispering wind

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 15:07

toscana schreef:
Ik heb door jarenlange hoge dosisen prednison de pech gekregen dat mijn botten afbraken en helaas zelf nu na 8 jaar niet zijn bij getrokken en dat gebeurt nu ook niet meer. Ik weet wel dat ik nu nooit geen prednison meer mag hebben omdat ik anders in een rolstoel beland .


ik heb kalktabletten voor het afbreken van de botten. prednison breekt je kalk af ofzo vertelde mijn dokter dus ik ben gelijk aan die tabletten gegaan. dom dat ze dat bij jou niet hebben gedaan..maarja misschien waren ze toen nog niet zo ver

Your stairway lies on the whispering wind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:17

Pfoeh... is toch maar weer allemaal wat Scheve mond

Nogmaals sterkte ermee Maaike, kan het me absoluut niet voorstellen hoe het is, dus Ach gut