Zoë heeft gisteren vrijwel niets gegeten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Zoë heeft gisteren vrijwel niets gegeten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 09:15

Toch niet weer Verdrietig

[AM] Spannende week voor onze kat Zoë...
[AM] Zoë ons persje gaat helemaal niet goed... Boos!

Het leek zo goed te geen, het ging zo de juiste kant op!

Ze is 'al' weer 2.3 kilotjes, al flink wat bij gekomen van wat ze eerst was.
Homeopatisch kruid gehaald - eetlust opwekkend. En ze at de laatste weken gewoon goed!!

Maar gisteren, gisteren wilde ze niets
Geen blikjes, geen brokjes... Al het verschillende voer dat we hier in huis hebben (en dat isVEEEELL) wilde ze niet hebben...

Nu net wilde ze ook niet eten. Terwijl je zou denken: die moet toch honger hebben na een dag niet eten?!

Ze eet een soort brokjes wel, maar lang niet voldoende... Met lange tanden, ze heeft er geen zin in...

We hebben gezegt: Als ze weer stopt met eten en flink gaat afvallen krijgt ze eenspuitje... Zou het nu zo ver zijn Verdrietig

We proberen nog wat dingen, maar volgens mij hebben we alles gedaan wat in onze macht ligt..

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:11

probeer eens de brokjes van ONE (proline)die groene glanzende zakken in de supermarkt.
De meeste katten vinden dit heerlijk en het is ook nog gezond.
Voor mijn katten heb ik de kip en rijst variant.

Misschien heb je een heel kieskeurig katje (hoop ik voor je)

En heeft de dierenarts haar (of hem) al onderzocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:42

Probeer haar ál het lekkerste eten te geven (al heb je dat volgens mij al gedaan...), een stukje vis bijvoorbeeld, dat gaat er meestal nog wel in.

Ach gut

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:41

Ik vind het zo sneu!
Maar wat heeft de DA er nu precies overgezegd dan?
En kun je haar niet zelf voeren met een spuitje o.i.d.?
Arm poezebeest Verdrietig
Kan het ook nmiet aan haar gebitje liggen?

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 18:37

We hebben al heeel veel geprobeerd. Ze is op vrijwel ALLES gecontroleerd en onderzocht, we lopen al WEKEN eh Maanden bij de dierenarts. Ze heeft ander halve maand een sonde gehad, waardoor ze eten kreeg. Die is er nu al weer wat weekjes uit en ze at toen nog wel weer.
Wat homeopatisch spul gehaald (eetlust opwekkend) wat de eerste weken ook hielp, maar nu niet echt...

Ik geloof dat we momenteel 20 verschillende kattenvoer hier hebben staan, zowel van droge brokjes als blikvoer... Ze eet nu een soort wel, maar wel met lange tanden...

Ze hangt echt boven het bakje van: Moet dit?!

Waar het niet eten willen vandaan komt hebben wij en de dierenartsen hier geen idee van wat de oorzaak er van kan zijn...

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 18:38

Daarnaast moeten we wel en beetje uitkijken met wat ze binnen krijgen. Iets heel eiwit rijks mag ze niet (eigenlijk helemaal geen eiwitten) vanwege haar nierziekte... (die nieren zijn overigens niet de oorzaak van het niet eten, dat is helemaal odnerzocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:17

Ach gut

Hopelijk komt ze er weer bovenop!

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 20:39

Ik hoop het ook... Ben benieuwd hoe en wat mijn moeder nog allemaal wilt doen...

Volgens mij is ze gewoon op... We zijn al maanden bezig, en ze wilt maar niet zelf gaan eten. Dat is gewoon niet goed...

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:05

je weet ; ik heb al eerder gezegd,dat ik dit eigenlijk geen leven vind voor dit arme diertje,ze is nooit echt goed geweest.Ik had haar al laten gaan denk,maar het blijft natuurlijk moeilijk.Maar je moet wel bedenken: doen jullie dit allemaal voor het katje of eigenlijk voor jullie zelf omdat jullie haar niet kwijt willen.Denk aan het diertje,heeft ze wel een dierwaardig bestaan zo...?!

Sterkte met het nemen van de juiste beslissing.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 08:20

Ik ben het met je eens hoor QuiJira. Ik was zelf ook niet zo ver gegaan als mijn ouders met Zoë...
Maar mijn moeder wilt zoveel mogelijk proberen.

Verder is ze overgens nog wel gewoon Zoë een vrolijk, kroelerig katje dat niet zich ongezond gedraagd maar nog wel gewoon zichzelf is (oke, dat is idd wel heel anders geweest).

Maar volgens mij is er gewoon echt iets erg aan de hand, mischien in het koppie gewono wat mis.

Nu weten we iig wel de reden waarom haar vorige eigenaren haar hebben gedumpt en aan haar lot hebben overgelaten...

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:39

Wat vreselijk. Ik weet hoe je je nu voelt. Ik ben ook twee maanden bezig geweest om mijn kleine kattevriendje beter te krijgen. Bij hem konden ze ook niets vinden (het moest dus wel in het koppie zitten) Uiteindelijk met heel veel pijn en moeite toch ervoor gekozen om hem in te laten slapen. ik heb er nog steeds heel veel verdriet van, hij is maar 7 maanden oud geworden. Maar liefde is soms loslaten..