Zilver en Brons op paralimpics!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Zilver en Brons op paralimpics!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 16:53

http://www.anky.nl
anky.nl

Joop wint zilver, Gert brons!

En we hebben ze binnen, de eerste twee hippische medailles op de Paralympics! In Grade II wist Joop Stokkel weliswaar niet zijn gouden medaille van Sydney te verdedigen, maar hij wist schitterend tweede te worden met Pegasus en kreeg dus het zilver omgehangen. Gert Bolmer werd derde met zijn paard Lodewijk, een plek die hij moest delen met Nic Tustain uit Groot-Brittanniƫ met Prinz Heinrich. Het goud moest worden gelaten aan Irene Sleattengren uit Zweden met Larino. Zij behaalde ruim 72%, Joop moest genoegen nemen met 70,55%, terwijl het brons goed was voor 68,73%.
Sjerstin Vermeulen heeft helaas nog geen medaille op zak, hij werd achtste in Grade IV met Jeffrey STV. Zijn score bedroeg 66,45%. Het goud ging hier naar de Noorse Ann Cathrin Lubbe met Zanko, het zilver naar Philippa Johnson uit Zuid Afrika met Burgmans Benedict en Karen Brain uit Canada won het brons met Dasskar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:54

Super resultaat! ik heb nog geprobeerd of ik ze ergens op tv kon vinden, maar dat bleek helaas niet het geval te zijn. Toch jammer dat er aan de paralympics zo weinig aandacht worden besteed, en dat dan met zulke resultaten!

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:42

Schitterend! Gefeliciteerd beide.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:35

even een tussendoor vraag, rijden die ruiters nu op hun eigen paard of op een geleend paard??heb namelijk weleens in de wandelgangen gehoort dat ze niet hun eigen paard mee nemen, waarom weet ik niet.
Maar zo zie je maar handicap of niet , met paardensport blijf je olimpiche plakken halen

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:02

Super! Van harte gefeliciteerd voor deze fantastische ruiters. En dat er nog maar vele successen mogen volgen OK dan! .

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 11:53

Volgens mij nemen ze gewoon hun eigen paard mee.
Het paard moet immers wel een beetje gewend zijn aan de "handicap" van de ruiter.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:19

Ik heb indd gehoord dat het dit jaar veranderd is. Voorgaande jaren reden de ruiters op geleende paarden, maar sinds dit jaar mogen ze hun eigen paard meenemen. Ze hadden geloof ik daarom meer concurrentie verwacht van duitse kant, omdat zij op op ex-grand prix paarden rijden.
Maar echt super wat ze gepresteerd hebben. Gefeliciteerd!

edit: typo

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:52

johoe! Sjerstin vermeulen is een ZIJ, en geen hij!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:27

Jahaaaaa! Ik zocht al naar een artikel hier op bokt! Eindelijk! Ik ben Joop fan, hij is geweldig! Zilver => You go Joop! Gefeliciteerd. Gert ook: Gefeliciteerd!

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:17

Fotootjes????

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:51

Dat hebben ze echt hartstikke goed gedaan! OK dan! Gert zie ik wel eens rijden als ik met mijn oud-stalgenootje naar de les ga of op wedstrijd. Hij rijdt daar op die stal. Laatst deed hij nog mee met een regionale dressuurproef, samen met een Israƫlische Paralimpicsruiter en ik dacht nog het Zweedse meisje, ook van de Paralimpics (of was het nou een andere nationaliteit... Verward *LOL* ). Hij was toen nog erg aan het mopperen, maar nu heeft hij een superprestatie neergezet Lachen !

Franklin

Berichten: 274
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:17

heel goed! succes er nog mee!

jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:08

Inmiddels ook TEAM BRONS!!!!