Wendy in de regen aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Wendy in de regen aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 16:54

Omdat Wendy vanaf zondag al 'stil' stond (zover als dat gaat voor een weidepony) vond ik toch dat ik ondanks de regen moest gaan rijden. Ik had eigenlijk het idee om vandaag voor het eerst echt een uurtje of wat te gaan freestylen (zonder hoofdstel) maar ze was zo shagie dat ik er maar eerst opgegaan ben met het halster en daar de teugels aan (doe ik vaker).
Met opzadelen was ze heel vervelend, dus ze had in mijn ogen duidelijk geen zin en dan heb ik ook meteen geen zin meer, dus ik heb maar iets van een kwartiertje gereden.

Hier de foto's:

Een pony die niet al te vrolijk of wakker naast een ingepakte Anne staat.
1. Afbeelding


Toen zat ik erop (kijk pony vrolijk zijn Verward )
2. Afbeelding

Eerst ff instappen door de bush bush
3. Afbeelding

Drafje
4. Afbeelding

Nog een drafje.
5. Afbeelding

Toen de teugels eraf en op het ene touwtje proberen wat te rijden (alleen weer in stap gedaan) Ik kon gewoon sturen! Dat had ik niet verwacht!
Op de foto hieronder probeer ik haar naar rechts te zetten, beetje ongelukkige foto, want het lukte wel en je ziet hier dat ik helemaal niet duidelijk genoeg de hulpen geef met mijn benen en zit waardoor ik te lomp de nekreining gebruik. (zie mijn vaders paraplu trouwens Tong uitsteken)
6. Afbeelding

De stopknop werkte zo nog erg goed! Ik heb het twoutje daarvoor amper nodig gehad!
7. Afbeelding

Zaterdag (morgen kan ik niet) hoop ik op mooier weer, dan kan ik het nog een keer proberen op een touwtje te rijden en daarna misschien zonder iets.
Commentaar enzo mag natuurlijk altijd!

Monieck
Berichten: 664
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:21

zo knap he!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:27

Leuk hoor Lachen
Ik doe ook aan freestylen..
Je moet het eens met freestylehalster en zonder zadel proberen, veel ontspannender Lachen
Leuke foto's!

pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:30

volgende keer als je gaat sturen probeer is eerst je handen laag te houden!! zal wel helpen ook zonder bit!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 17:49

pubelia schreef:
volgende keer als je gaat sturen probeer is eerst je handen laag te houden!! zal wel helpen ook zonder bit!

Mijn hand omhoog doe ik om de nekreining duidelijker te maken. Als je de handen laag houd dan merkt de pony denk ik weinig van de nekreining. Zeker omdat we nog in een beginstadium zijn vind ik dat je zo duidelijk mogelijke hulpen moet geven, vandaar dus mijn hand omhoog. (als je het hier niet mee eens bent moet je het zeggen hoor! Ik weet natuurlijk ook niet alles)

@Tinkelbel, ik was van plan ook zonder zadel te gaan, maar omdat ze wat vervelend was met het borstelen enzo deed ik dit toch maar niet. Ik had namelijk iets van een bok ofzo verwacht en dat kan ik zonder zadel niet uitzitten Haha!

pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:57

ja ik vind het raar want ik ben ook mn pony aan het inrijden en doorrijden en ik moet ze juist laag houden. als ze dan nml willen weigeren en je hebt je handen hoog dan kunnen ze stijgeren. ik moet echt mn handen bij houden!!(kan ook aan mij liggen) maar wat is nek reining dan?

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:04

Vind het er leuk uitzien hoor, is echt vervelend als die regen!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 18:10

pubelia schreef:
ja ik vind het raar want ik ben ook mn pony aan het inrijden en doorrijden en ik moet ze juist laag houden. als ze dan nml willen weigeren en je hebt je handen hoog dan kunnen ze stijgeren. ik moet echt mn handen bij houden!!(kan ook aan mij liggen) maar wat is nek reining dan?

Ik ben de pony niet aan het inrijden, maar ben haar iets nieuws aan het leren (namelijk 'freestyle') Nekreining is dat je de teugel tegen de nek van de pony legt en de pony dan voor die 'druk' weggaat. Wil je dus naar rechts, dan breng je als het ware je linkderteugel tegen de hals van de pony. In de western gebruiken ze nekreining om te sturen, in de dresuur vaak niet.
Het sturen met twee teugels moet je idd je bínnenhand lager houden, zodat je de pony leidt.
Wat bedoel je eigenlijk met de zin die ik schuingedrukt heb in je quote?

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:30

Leuk hoor Lachen

wendylover
Berichten: 91
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: loppem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:07

ik heb een voskleurige merrie die wendy heet. toevallig hé

groetjes Anne

Tingen
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:49

Helaas regent het ook af en toe, maar dat hoort er bij bij een buitensport.

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:39

met neckreining hoef je je hand niet zo hoog te houden hoor,
het gaat om de druk van de teugel tegen de hals,
niet om de hoogte van je hand!
succes verder!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:51

ik heb hier verder geen verstand van Haha!, maar wel een harde hoor, zomaar in de regen rijden . Leuk paardje hoor!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:50

pffff regen dat haat ik! ahahaa hoewel ik ook aardig wat in de regen heb gehobbeld met Grace.. Knipoog

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:54

haha! een echte bikkel kjikt niet naar het weer! ikke dus... Schijnheilig Bloos
nouja...behalve vanmiddag Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 15:01

wendylover schreef:
ik heb een voskleurige merrie die wendy heet. toevallig hé

groetjes Anne

Haha, wat grappig! Helemaal omdat je ook nog Anne heet Haha! net als ik dus.
Maar (joepje) als ik mijn hand laag houdt bij de nekreining, is die hulp dan niet (in het begin) een beetje onduidelijk? Tenminste dat leek mij, daarom deed ik mijn hand zo hoog.

xXDjuukiejXx

Berichten: 673
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:11

Leuk hoor en kanp natuurlijk Knipoog

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:12

Jammer ik zie er helaas maar eentje.

love_britt

Berichten: 671
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Arnhem/Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:04

zit jij niet te hoog met je handen bij foto 6

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:25

Annetje schreef:
Haha, wat grappig! Helemaal omdat je ook nog Anne heet Haha! net als ik dus.
Maar (joepje) als ik mijn hand laag houdt bij de nekreining, is die hulp dan niet (in het begin) een beetje onduidelijk? Tenminste dat leek mij, daarom deed ik mijn hand zo hoog.


je kunt je hand in het begin wel ietsje hoger houden, maar het gaat voornamelijk om de druk die je pony moet voelen, en die voeld hij als het goed is ook als je je hand gewoon wat lager hebt. Knipoog
probeer ook dan tegelijkertijd je gewicht iets te verplaatsen, als je bijv. afwend naar rechts, meer druk in je rechterbeugel, en je rechterbeen goed lang maken.
Het klinkt misschien ingewikkeld maar het werkt heel goed, zo hou je mooie subtiele en bijna onzichtbare hulpen.
succes ermee!