Wat te doen met een kontschuurdertje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Burning_star
Berichten: 129
Geregistreerd: 07-06-04

Wat te doen met een kontschuurdertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 14:51

Xsani schuurt haar staart. Ik weet de oorzaak er niet van... Verward Moest het exzeem zijn, dan zou ze ook aan haar manen schuren, maar dat doet ze niet. Heb al gekeken naar beestjes en die heeft ze ook niet... In haar stal op de weide heb ik langs de muren op konthoogte een schrikdraad gehangen, dat hielp natuurlijk, kon ze zich nergens meer schuren. Maar nu zet ik haar al 3 dagen 's nachts binnen en daar schuurt ze zich natuurlijk ook. Wat moet ik daaraan doen???? Help!!

When you climb into the saddle, you'd better be prepared to ride!


Ilsuuuh

Berichten: 704
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:58

Hej je kan proberen om haar staart eens goed te wassen met water en zeep maar daarna wel goe uitspoelen als dat niet helpt moet je een of ander goedje erop doen ik weet niet hoe heet prciez heet maar dat kan ik je wel vertellen als ik op stal geweezt ben!!:S maar eerst proberebn met goed wassen, (je kan ook een staartbandage aanbrengen dan kan ze wel schuren maar maakt ze niets kapot!!!!! ilsii

zynoeska

Berichten: 388
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Hauwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:14

je hebt van die middeltjes tegen schuren, werken echt. Ik weet ook niet waarom ze werken maar ik heb het vorig jaar ook gebruikt. Zo uit mijn hoofd gezegd was het een witte fles (vloeibaar) en rook het naar een soort alcohol. Maar gewoon even naar de paardenwinkel daar kunnen ze je vast helpen!

Noeska is de liefste

Burning_star
Berichten: 129
Geregistreerd: 07-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 15:40

OK, alvast bedankt!

When you climb into the saddle, you'd better be prepared to ride!


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:45

Misschien tijd om weer te ontwormen?
Het kan zijndat het vorige middel is uitgewerkt.
Veel succes!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:46

Ik denk eerst aan wormen, daarna aan schilfers in de staart. Optie waar ik ook aan zou denken zijn luizen.
Was de staart en smeer hem in met antijeuk (sweet itch van Leovet bijvoorbeeld). Is je paard een merrie of een ruin? Merries willen tijdens de hengstigheid ook weleens schuren. Voor de rest zou ik zorgen voor veel afwisseling, kon ook een tik zijn ontstaan uit verveling.

Je suis Charlie.

pubelia

Berichten: 9988
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:49

mijn moeder had vroeger toen zij jong was zo'n belgische knol (nederlands trek paard) en zei deed dan altijd haar paard met groene zeep wassen dus heb ik dat ook gedaan en jawel het helpt echt!!

Burning_star
Berichten: 129
Geregistreerd: 07-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 16:09

Ze is nog maar net ontwormd, een dikke week geleden pas. Het is een merrie. En beestjes heb ik al naar gezocht, niet te vinden.

When you climb into the saddle, you'd better be prepared to ride!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:15

Mijt misschien?
Dat is over het algemeen weinig tot niet zichtbaar, maar wel heeeel erg vervelend!


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:31

Nee rond deze tijd van het jaar schuren wel meer paarden de staart. Ik heb begrepen dat er iets aan het gras verandert wat die jeuk kan veroorzaken.

De oplossing die bij mij werkt is heel simpel. Maak de staart iedere dag even nat bovenaan met een spons met water met een scheutje azijn erin.

pubelia

Berichten: 9988
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:47

die schilfers kunnen ook gewoon roos zijn!

Burning_star
Berichten: 129
Geregistreerd: 07-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 10:42

Deze morgen Xsani op de weide gezet en ze heeft niet geschuurd deze nacht, toch niet dat ik zie. Wanneer ik haar de vorige dagen op haar kont borstelde, hief ze haar staart op enzo. Nu doet ze dat niet meer. Dus misschien is ze hengstig geweest ( is een jaarling, dus ik heb nog geen ervaring met haar hengstig zijn) en schuurde ze zich daarom, zoals Cassidy zei.

When you climb into the saddle, you'd better be prepared to ride!

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:51

een kennisje van mij gebruikt anti-vries(wat s winters voor de ramen gebruikt wordt bij auto s) gemengd met water ,erop spuiten en hij heeft helemaal geen jeuk meer..

ijslanders zijn toppie

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:58

theeboomlotion!(bij mij helpt het toch),of rvs14 of zoiets.ze zeggen dat dat ook heel goed helpt

Ik ben enorm gestoord.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:29

We denken vaak dat het aan de buitenkant van de staart zit maar het probleem zit meestal aan de onderkant
van de staartwortel. Til de staart daarom omhoog en reinig het velgedeelte van de staartwortel want dit is een broeiplek voor bacterieen. Een oplossing van water en zout, 1 eetlepel op een halve liter water) wil ook wel helpen en neem dan gelijk het anusgedeelte mee.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, Laarvv, Plonspony en 15 bezoekers